Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Kreeg je schoonvader daar een brief over?

 

Mijn moeder wel en die moet zich laten prikken bij een GGD station en mag niet naar de huisarts (84 jaar, vorig jaar sept. een ruggenwervel gebroken en maakt anders alleen gebruik van de fiets) data voor de 1e  en 2e prik zijn meteen vastgelegd.

Schoonouders 82 en 83 hebben nog niets gehoord.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vrijdag vandaag, de dag dat een woonzorg centrum in Delfzijl een aanzienlijk aantal eenheden van het Corona vaccin moet weggooien, omdat.....

 

De koelkast niet werkte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

 

Ik krijg elk jaar een oproep voor de griepprik.

Mag ik er op rekenen dat die ook komt voor Coronaprik, of moet ik er nu zelf achteraan?

 

[Antwoord: Als u aan de beurt bent voor de prik tegen corona, dan krijgt u een uitnodiging via de post.]

aangepast door Zunigkyk
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2021 om 11:01, Tonskidutch zei:

 

...

Laat ik nou in half maart 60 worden, dus in welke groep val je dan op dit moment??? ...

 

Je vader, als hij nog leeft (anders sorry), erop aanspreken zou ik zo zeggen.

Op 5-2-2021 om 13:06, Tonskidutch zei:
   

tot 60

tot en met 60

vanaf 60

ouder dan 60

 

U ziet men speelt met je voeten. Helder is echt anders.

Ook omdat men later begonnen is met inenten / vaccineren mag men wel eens een heel duidelijke datum voor een groep geven  EN dus ook wie tot die groep behoort.

 

voor mijn part mag je ook zeggen, dat de datum is uitgesteld wegens ontbrekende vaccins, maar zeg iets.

 

18-60 is niet "tot en met" maar "tot".

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.bbc.com/news/world-australia-55929180

Op 31-1-2021 om 12:52, Tonskidutch zei:

In Australië zijn weer strenge en ook beperkende maatregelen afgekondigd omdat er een beveiliger van een hotel het Engelse Covid virus heeft opgelopen. Na 10 maanden zonder besmettingen (South Wales).

Ja je vraagt je toch af waar ze het oplopen. Alsof er weer stiekum een of andere halve zool uit het buitenland naar Australië afgereisd is.

 

In het artikel staat het hoe het kwam, na veel onderzoek.

 

De beveiliger / bewaker heeft klaarblijkelijk geen fouten gemaakt maar geademd !

Quote

"They spent hours poring over CCTV footage to find out what that guard did wrong," said Prof Nancy Baxter, head of the Melbourne School of Population and Global Health.

 

"And the thing that guard did wrong was breathe air. All that person did was walk the halls, breathing the air. Right there. That should have been the clarion call that we need to do something different."

 

Quote

"Ze hebben urenlang de camerabeelden bestudeerd om uit te zoeken wat die bewaker fout deed," zei professor Nancy Baxter, hoofd van de Melbourne School of Population and Global Health.

"En wat die bewaker verkeerd deed was lucht inademen. Het enige wat die persoon deed was door de gangen lopen, de lucht inademen. Precies daar. Dat had de roep moeten zijn dat we iets anders moesten doen."

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dan niet snap is dat als de bewaker besmet is geraakt door het inademen dan moeten er toch ook andere besmette personen in dat quarantaine hotel zijn geweest die besmet waren en deze lucht met virusdeeltjes hebben uitgeademd?

Hier haal ik dus uit dat als een bewaker besmet kan raken in zo'n quarantaine hotel door alleen maar over de gangen te lopen, dat zo'n quarantaine hotel dan op zich al een bron ven besmetting is en dat men het daar niet goed in orde heeft met het afzuigen en filteren van lucht.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat ik dan niet snap is dat als de bewaker besmet is geraakt door het inademen dan moeten er toch ook andere besmette personen in dat quarantaine hotel zijn geweest die besmet waren en deze lucht met virusdeeltjes hebben uitgeademd?

Niets is echt waterdicht, in dit geval ademdicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat ik dan niet snap is dat als de bewaker besmet is geraakt door het inademen dan moeten er toch ook andere besmette personen in dat quarantaine hotel zijn geweest die besmet waren en deze lucht met virusdeeltjes hebben uitgeademd?

 

 

 

Op de verdieping waar de man werkte, zat iemand die besmet was met de Britse variant van het coronavirus. Er wordt dus gevreesd dat ook de bewakingsagent met die variant is besmet. De man en zijn familie zijn in isolatie geplaatst.

 

VRT nieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de setting!

Die Quarantaine Hotels zijn voor de Australiërs die uit het buitenland naar huis komen en in verplichte quarantaine gaan.

Dus die worden bewaakt gedurende hun verblijf.

Je kunt besmettelijk zijn zonder klachten te hebben <<<< dat is het probleem

En PCR tests zijn niet 100% waterdicht, cq feilloos.

 

Dus je sleutelgat in de hoteldeur is al niet dicht, als ik dat aan het ouderwets slot als voorbeeld mag brengen.

Ingenieurs kijken naar de luchtinstallaties die ook lekker verdelen over gang en kamers.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel te zeggen is dus dat een quarantaine hotel zoals deze is uitgevoerd dus geen bescherming biedt om het land vrij van besmettingen te houden maar mogelijk zelf juist een bron van besmetting is.

We gaan een ieder die van het buitenland komt in 1 hotel opsluiten maar zorgen er dan niet voor dat je daar zelf niet besmet wordt.

Je zou toch verwachten dat juist in zo'n hotel er bijv. overdruk in de gangen aanwezig zou zijn om verspreiding via de gangen te voorkomen en mensen die er werken en eten bezorgen ed. er veilig kunnen werken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom vrij veel in aanraking met cleanrooms ed. en daar is overdruk standaard de manier om zaken die je buiten wilt houden ook buiten te houden.

Daarnaast is het afzuigen van aanwezige lucht en het filteren van verse lucht zeer belangrijk om de mate van vervuiling zo laag mogelijk te houden.

Ik ben nu bezig met het beveiligen van een dergelijk complex waar men 1000 keer schoner gaat werken dan wat op dit moment de standaard is.

Nu terwijl we in de opbouwfase zijn wordt er al met overdruk en filtering gewerkt en wordt er al regelmatig schoon gemaakt om straks de gewenste mate van vervuiling te kunnen bereiken.

Tijdens de bouw is de standaard al "maak je rommel dan ruim je dat ook direct op"

 

Verder wordt er gewerkt met schillen.

Zo kun je het gebouw al niet zomaar binnen komen, kom je binnen dan kom je eerst in de zone waar gewone kleding gedragen kan/mag worden, vanuit die zone kom je in de grijze zone waar dus alles al schoongemaakt moet worden en speciale kleding gedragen moet worden.

Vanuit de grijze zone kom je in de blauwe zone waar nog meer eisen worden gesteld en vanuit de blauwe zone kom je in de gele zone of groene zone waar nog weer strengere eisen gelden.

Moet je in die laatste 2 zones aan het werk dan gaat dat niet zomaar, dat moet gepland worden zodat er een compleet team klaar staat om alles zo veel mogelijk direct af te zuigen, direct weer luchtdicht af te sluiten, schoon te maken, testen enz.

Het personeel wat daar werkt geeft dan ook altijd aan van "het veiligste qua besmetting zijn we op het werk, nergens wordt de luchtkwaliteit zo goed bewaakt"

 

Nu zal dat in een Quarantaine hotel waarschijnlijk niet zo heel streng hoeven maar overdruk in de gangen zodat er niets vanuit de kamers kan komen lijkt me toch wel minimaal.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoef maar The Andromeda Strain film uit 1971 te schrijven en jij en ik weten meteen over die schillen en beveiliging niveaus. ( levels )

Ik was ook bij ASM toen een neef van me er werkte.

Maar de doorsnee burger op deze aardkloot denkt dat zo iets allemaal fictie is en geen werkelijkheid.

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...