Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Tja, als het om poen gaat:    Interview met o.a. Reiner Fuellmich

 

WHO Insider Blows Whistle on Gates and GAVI

 

De WHO heeft de mondiale gezondheidsbescherming veranderd in een dictatuur, waarbij de directeur-generaal de exclusieve bevoegdheid heeft aangenomen om beslissingen te nemen waaraan de lidstaten zich moeten houden

 

https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2021/03/19/gavi-bill-gates-world-health-organization.aspx

 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parijs opnieuw in Lockdown.

Blijkbaar hebben ze in Frankrijk ook niets geleerd van eerdere aankondigingen.
 

Quote

 

Veel Parijzenaren zijn deze vrijdag de stad ontvlucht na de aankondiging van een nieuwe lockdown. Premier Jean Castex maakte donderdag bekend dat Parijs en vijftien andere departementen opnieuw een maand lang op slot gaan. Daarop volgde een run op treinkaartjes naar de regio’s Baskenland en Bretagne, met als gevolg dat vrijdag uitsluitend nog „exorbitant” dure treinkaartjes beschikbaar zijn, meldt Le Parisien.

Volgens de Franse spoorwegen SNCF zijn er vrijdagochtend bijna twee keer zoveel treinreizen gereserveerd als de ochtend daarvoor. Extra treinpersoneel is ingezet om de drukte te ondervangen.

Ook reizen via het vliegtuig is voor Parijzenaren deze dagen moeilijk, tenzij ze bereid zijn veel geld neer te tellen. Op de website van Air France lag de prijs van een enkeltje Bastia (Corsica) vrijdag tussen de 562 en 642 euro, terwijl een ticket normaal gesproken maximaal 250 euro kost. De luchtvaartmaatschappij ontkende tegenover de krant de prijzen te hebben verhoogd.

 

Eind oktober probeerden Parijzenaren ook massaal de stad te ontvluchten na de aankondiging van een lockdown. Dat leidde toen tot meer dan zevenhonderd kilometer file.

 

Bron NRC

 

Wanneer leert een overheid nu eens om de lockdown eerst in te stellen en dan pas aan te gaan kondigen?

Alleen zo voorkom je dat besmettingen zich razendsnel verspreiden door personen die nog snel even het lockdown gebied ontvluchten.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

Blijkbaar hebben ze in Frankrijk ook niets geleerd van eerdere aankondigingen.

zit je per toeval op toilet en roepen ze de lockdown uit, mag je dan blijven zitten of moet je dan heel snel poepen?

:grin:

 

Het is ook hier in Nederland gewoon voorspelbaar wat we de volgende week weer te horen krijgen, de cijfers stijgen. En die derde golf is zich al aan het ontplooien.

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg (als zorgverlener) mijn eerste spuitje (Astra Zeneca) op 5 maart, en stel het wel.Tweede spuitje voorzien eind mei. Ik zal er zijn.

Interessant te bekijken: het R getal (gemiddeld aantal mensen die door een geïnfecteerde persoon besmet worden).

R>1: epidemie verergert.

R=1: epidemie stabiel.

R<1: epidemie vermindert.

In UK: 0.8 (behalve Noord-Ierland, waar het >1 is).

Ons land: 1.28. 

VU+ UNO 4k SE DVB-S2X -Technisat Digiplus UHD S - Triple LNB Quad (19.2E, 23.5E, 28.2E).

Terug in hun doos: M7 MP201 - M7 SAT801 - TVV losse smartcard met Basic+ abo (TVV opgezegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Het is ook hier in Nederland gewoon voorspelbaar wat we de volgende week weer te horen krijgen, de cijfers stijgen. En die derde golf is zich al aan het ontplooien.

 

Avondklok verlengd (wordt misschien een uurtje opgeschoven) , horeca ook nog niet met Pasen open ................

Maar nog geen reden om meteen het land uit te vluchten en de besmettingen mee te nemen naar andere landen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 En Pasen interesseert toch alleen de meubel en keuken boulevards, maar geen normaal mens.

 

Daar snij je een punt aan...

 

Ik vermoed dat ook voor hen de hoogtijdagen voorbij zijn. Zeker met een sterkere VVD en D66 in de regering is niet te verwachten dat die gouden tijden op Christelijke feestdagen ooit nog terugkeren. In de gemeente waar ik woon heeft het CDA nu nog een dikke vinger in de pap, maar als de gemeenteraadsverkiezingen het volgend jaar net zo gaan verlopen als deze, zullen de huidige winnaars ook hier qua winkelsluitingen op zondagen gauw een punt zetten achter die machtspositie van een duidelijke minderheid. Zeker nu de middenstand zoveel te lijden heeft van alle lockdowns. Die wil straks het liefst 8 dagen in de week dag en nacht open om de schulden af te lossen en weer wat positief saldo op te bouwen, vermoed ik.

 

Verder heb ik de laatste tijd steeds meer (voor mij totaal onbekende) meubelbedrijven zien rondrijden die online verkopen met ruime retouropties. Dus of de meubelboulevards na corona nog net zo'n sterke marktpositie houden als voor corona, is sterk te vraag.

 

Ben sowieso benieuwd hoe de detailhandel  eruit gaat zien als alles zo'n beetje achter de rug is. Het wordt in ieder geval een soort van "na-oorlogse wereld"  

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

het liefst 8 dagen in de week dag en nacht open

Nou dat vergeten mensen wel eens, maar dat was in Maastricht iets meer dan een halve eeuw geleden de normaalste ZAAK van de wereld.

Omdat men maar heel weinig winst uit omzet had. Nu maakt men Giga winsten en vraagt toch steun aan, zoals we weer konden lezen. Als winst in de onderneming gaat heb je helemaal geen steun nodig, of ben ik abuis? Nep winkels die maar een drie kwart jaar bestaan en weer een WITTE lei hebben.

Maar dat is een heel ander topic.

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar dat is een heel ander topic.

 

Laat ik nou vinden dat je hier een aspect van de coronacrisis aansnijdt die juist zeer relevant is in dit topic! De economische gevolgen - weten we in middels - zijn minstens zo relevant als de medische en politieke.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het witwassen is een ander topic.

Maar het oponthoud dat fatsoenlijke bedrijven en winkels hebben is zeker relevant in deze tijd.

En als ondernemer wil je open en zaken kunnen doen.

 

Het is tijdens verkiezingen een beetje zo als een wassen neus opdoen en de richting bepalen waar die neus heen wijst.

Doe mij maar Corona zonder Politiek.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik vermoed dat ook voor hen de hoogtijdagen voorbij zijn. Zeker met een sterkere VVD en D66 in de regering is niet te verwachten dat die gouden tijden op Christelijke feestdagen ooit nog terugkeren. In de gemeente waar ik woon heeft het CDA nu nog een dikke vinger in de pap, maar als de gemeenteraadsverkiezingen het volgend jaar net zo gaan verlopen als deze, zullen de huidige winnaars ook hier qua winkelsluitingen op zondagen gauw een punt zetten achter die machtspositie van een duidelijke minderheid. Zeker nu de middenstand zoveel te lijden heeft van alle lockdowns. Die wil straks het liefst 8 dagen in de week dag en nacht open om de schulden af te lossen en weer wat positief saldo op te bouwen, vermoed ik.

Ik snap het even niet, de winkels zouden dan altijd open mogen zijn (wat de meesten ook graag willen)  maar de hoogtijdagen zijn voorbij?

Daarnaast kan een winkel altijd zelf nog bepalen om op bepaalde dagen gesloten te zijn en om 18.00 uur de deuren te sluiten.

Wat ik van winkeliers hoor is dat zoals het nu gaat eigenlijk best leuk is, klanten komen niet massaal zodat je personeel te kort komt en een uur later weer personeel te veel hebt. Nu komt men mooi verspreid over de dag zodat je goed advies kunt geven en natuurlijk orders schrijven, want men komt nu niet/veel minder even fun-shoppen.

Wat ik hoor is dat men nu in deze coronatijd juist met minder personeel een grotere omzet kan draaien.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in het zadel zit moet je correct en met vooruitziende blik besturen tijdens de crisis.

Ook als NOOB op gebied van de Medische wetenschap moet je dat, maar het openen en versoepelen is dat spel richting je achterban het welk met levens speelt.

Ik herinner aan de Soap Docu waarin Merkel zich moest verantwoorden voor gemaakte politieke beslissingen in plaats van bestuurlijke.

3 minuten geleden, gerrit B zei:

met minder personeel een grotere omzet kan draaien.

je bedoeld meer winst met minder omzet, toch?

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gerrit B zei:

Ik snap het even niet, de winkels zouden dan altijd open mogen zijn (wat de meesten ook graag willen)  maar de hoogtijdagen zijn voorbij?

Wel van de meubelboulevards. Die zijn hun monopolie op de zondagen inmiddels wel kwijt, en tijdens corona - zo is mijn indruk en vermoeden - is er nog een extra deuk gekomen in hun klandizie vanuit de directe omgeving. Ik moet nog zien wat er straks over is van de lokale en regionale marktpositie van de grote meubelboulevards hier in de omgeving. Online business zou de detailhandel wel eens blijvend en ingrijpend kunnen hebben veranderd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...