Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


18 uren geleden, Zunigkyk zei:

Dat je je voor ons met wat anders bezig houdt dan je medische toestand. En niet iedereen verkettert die daar geen interesse in heeft. Ga wandelen ofzo.

 

Dit is nu echt weer zo'n reactie waar ik niets van snap, want het ging over een wetenschappelijk artikel  over de 140.000 verschillende soorten virussen die jij en ik in het darmkanaal hebben. Wat is daar in godsnaam mis mee? Het kan toch in het kader van een topic over een gruwelijk vervelend virus alleen maar diverse mensen een beter idee geven over hoe het zit met virussen?  Ook al weet jij als onderzoeker er mogelijk alles al over, incl. de laatste wetenschappelijke onderzoeken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2021 om 22:52, minplus zei:

Even voor alle duidelijkheid want je lijkt sommige dingen niet helemaal te begrijpen waar het virussen betreft:

Hmmm... Ik heb het artikel maar even gelezen. Voor zover ik het heb kunnen nagaan is het afkomstig van een nog niet gepolitiseerd instituut. Die worden steeds zeldzamer, want "wiens brood men eet, wiens woord men spreekt".  Waardevrije wetenschap is zo goed als dood.

 

Maar ter zake: Heb je smetangst? "Angst nicht gut, angst essen seele auf". Je moet wat meer vertrouwen hebben in je immuunsysteem. Tenminste, ik ga ervan uit dat dat nog niet verstoord is. In honderden miljoenen jaren van evolutie hebben miljarden (deels) genetische voorgangers van jou een prijs betaald om jou van een bijna perfect immuunsysteem te voorzien. Ik zeg bijna perfect omdat 100% perfect niet bestaat in de natuur.

 

Het artikel: Het gaat hier om bacteriofagen. Lees het maar even na, maar jouw darmcellen (en alle andere cellen in jouw lijf) hebben hier niets van te vrezen. Het belang van deze bacteriofagen kan zijn dat zij de samenstelling/evenwicht van je bacteriële darmflora beïnvloeden. En een verstoorde darmflora kan inderdaad effect hebben op jouw gezondheidstoestand. Maar die effecten zijn indirect. Ben je daar echt bezorgd over dan zou je orale AB consequent moeten weigeren. Die orale AB's richten pas een echte slachting aan onder je darmflora. LET OP: Dit is slechts een overweging. Doe zoiets nooit zonder dit grondig met je arts overlegd te hebben!

 

Dan nog de 140.000 soorten. Tja, bloot gezien een getal om van achterover te slaan. Je moet even de toegepaste methodiek voor ogen houden. Indien je met dezelfde methodiek het genoom van 140.000 mensen onderzoekt kom je tot de conclusie dat er 140.000 soorten mensen zijn.  Onderzoek je een miljoen mensen dan zijn er een miljoen soorten mens. (eeneiige tweelingen laten we even buiten beschouwing).

 

Onder de mensheid is het begrip ras afgeschaft. Onder virussen heeft zoiets nooit bestaan maar wel zoiets als classificatie. Binnen dat systeem heeft men nu aanwijzingen dat er in ieder geval twee "soorten" onderscheiden kunnen worden op basis van een gemeenschappelijke "voorouder". crAssphage en Gubaphage. That's all.

 

Al met al zegt het artikel niet zo veel. Behalve dat er nog veel te onderzoeken en te ontdekken is. Fijn voor de wetenschap.

 

Voor het overige heb je me nieuwsgierig gemaakt. Waar haal jij je inzichten omtrent virologie vandaan?

aangepast door kwetal
spelfout

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om met het laatste te beginnen, ik ben bioloog en heb me tijdens m'n studie in de tijd dat die 6 tot 7 jaar duurde een flinke tijd met bacteriën en virussen bezig gehouden en gedurende de 40 jaar daarna vanwege m'n werk jaarlijks de ontwikkelingen bij moeten houden.

De eerste bioloog met smetvrees moet ik nog tegenkomen, die zou bij z'n 1e practicum gillend zijn weg gerend.

 

Op het plaatsen van onzin artikelen zul je niet snel kunnen betrappen aangezien ik altijd check of ze uit serieuze wetenschappelijke hoek komen.

 

Wat het vertrouwen op het immuunsysteem betreft, bij een septic shock heb je 2 keuzes: als de bliksem aan een infuus met antibioticum of onder de groene zoden.

En bij een Borrelia infectie heb je ook 2 keuzes: een antibioticumkuur of o.a. gewrichtsproblemen voor de rest van je leven.

We hebben een heel fraai immuunsysteem maar het is verre van perfect.

 

Dat het bacteriofagen zijn spreekt voor zich gezien je meer bacteriën in je darmen hebt dan je zelf aan cellen.

 

Voor de rest zegt 1 type onderzoek zelden veel. Het gaat altijd om het grote geheel waar het een onderdeel van is. En hoe meer men ontdekt hoe meer er te onderzoeken valt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrepen!

 

Ik zeg ook bijna perfect. Gezien het gigantische potentieel aan aanvallers waar het systeem wel raad mee weet blijf ik daarbij.

 

Maar het kon in het verleden dramatisch uit de hand lopen. Dat wel. Yersinia pestis. Een bacterie die zich nog even slimmer geëvolueerd had en de opruimer tot een broedkamer wist om te bouwen. Toch is het "succes" van deze bacterie vooral geholpen door een uiterst beroerde hygiëne in te volle leefgemeenschappen. En in de hand gewerkt door een sterk opkomende reis- en of  handelsgeest.

 

Hygiëne is goed. Een overmaat aan hygiëne (in de vroege jeugd) twijfelachtig gezien de opkomst aan talloze "nieuwe" allergieën. En ook de gigantisch opgehoogde levensverwachting is iets waar de zeer langdurige stabiliteit van ons immuunsysteem niet op voorbereid is. En dat brengt ons weer op Covid.

 

En laten we rest van dit topic maar weer over voor de "luister en huiver" mededelingen inzake dit "killer" virus.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even over ons afweersysteem dat onvoorstelbaar mooi is. Je gelooft je ogen niet als je leest wat erover bekend is, zo bizar en ingewikkeld.

Het probleem is alleen dat het zich altijd achteraf moet aanpassen waarbij het geen moer uitmaakt of het zich een half miljard jaar heeft ontwikkeld.

Het loopt dus altijd achter de feiten aan en is dus bepaald niet perfect maar het kan leren van de vele fouten en dat is heel wat.

Een eeuw geleden stierven ca 50 miljoen mensen op een besmetting van 500 miljoen en een bevolking van 1500 miljoen. Toen moest ons afweersysteem het in z'n eentje doen met dus 10% doden na een besmetting.

Momenteel zitten we wereldwijd met gigantische maatregelen en een 1000 keer betere gezondheidszorg en zitten een week geleden met 2,64 miljoen doden.

 

Het fantastische van deze tijd is dat je met een vaccinatie niet achter de feiten aanloopt maar erop voorloopt en je afweersysteem leert wat het moet doen voor de besmetting er is. Scheelt miljoenen doden jaarlijks.

Daarom vind ik antivaccers ook zo onvoorstelbaar dom, los van of het uit (semi)religieuze overwegingen is of puur een totaal gebrek aan kennis.

Sorry, ik kan het niet nog vriendelijker zeggen.

Helemaal omdat die instelling dodelijk is voor mogelijk henzelf (heb ik weinig moeite mee maar wel waar het hun kinderen betreft) maar zeker voor anderen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, wij fokken zelf met konijnen in deze kleur

 

1228034335_2paaskonijntjes.jpg.16f45a2dbf57e4478c8e2ac5a15bc403.jpg

Dan ben je jarenlang bezig om deze grijs/blauwe kleur zo goed mogelijk te krijgen en dan nog komen er plots witte of beige jongen uit.

Waarom zou het bij mensen dan anders zijn?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is het in Brazilië, dat al een jaar lang te boek staat als een van de grootste brandhaarden, er niet beter op aan het worden. De zogenaamde P1 variant, die waarschijnlijk in het Amazonegebied is ontstaan, is zich snel over het land aan het verspreiden. Deze variant lijkt in ieder geval wat besmettelijkheid betreft veel gevaarlijker te zijn dan eerdere varianten. In een artikel in de Guardian zegt een dokter er dit over:

 

"Voor eind 2020 had je een gezin waarin een lid besmet was, maar de andere drie of vier leden niet, ook al woonden ze in dezelfde omgeving. Dit zie je niet meer. Als er één bevestigd geval is, raakt iedereen besmet met het virus, '' zei hij. "Het is duidelijk dat deze nieuwe variant nu onder ons circuleert."

 

Het gemiddelde aantal doden per dag over de afgelopen week is 2349, wat waarschijnlijk een zeer conservatieve schatting is. Ondanks dat heeft President Bolsonaro de afgelopen week gezegd dat de mensen nu eindelijk eens op moeten houden met zeuren over dit virus. Misschien doet Rutte het dan nog niet zo slecht.

 

Hopelijk hebben wij de situatie hier over 6 maanden redelijk onder controle. Maar zolang het virus in landen als Brazilië op deze manier blijft voortwoekeren, zullen wij er ook hier in mijn ogen nog heel lang niet echt vanaf zijn.

 

Mocht iemand het volledige artikel willen lezen:

https://www.theguardian.com/world/2021/mar/13/brazil-covid-coronavirus-deaths-cases-bolsonaro-lula

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gerrit B zei:

Ik weet het, wij fokken zelf met konijnen in deze kleur

 

 

Dan ben je jarenlang bezig om deze grijs/blauwe kleur zo goed mogelijk te krijgen en dan nog komen er plots witte of beige jongen uit.

Waarom zou het bij mensen dan anders zijn?

 

Misschien een vraagje voor Kees van der Staaij? 🤔

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...