Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, gerrit B zei:

Dan ben je jarenlang bezig om deze grijs/blauwe kleur zo goed mogelijk te krijgen en dan nog komen er plots witte of beige jongen uit.

Waarom zou het bij mensen dan anders zijn?

Is gewoon een terugslag.Is bij de mensen ook aan de gang. Ik kom af en toe van die mensen tegen met het IQ van de Neandertaler🤣

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo noemen wij het ook, maar dan zijn de ouders blauw, grootouders blauw, overgrootouders blauw maar de achter achter kleinkinderen hebben plots alle kleuren.

59 minuten geleden, Mojo zei:

 Ik kom af en toe van die mensen tegen met het IQ van de Neandertaler🤣

 

En die blijken juist weer gevoeliger te zijn voor het corona virus.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, althans ik ken de procedures niet.

 

Het verhaal; mijn buurvrouw heeft in een auto gezeten

(afgelopen maandag)  waarbij de bestuurder Corona had/heeft.

 

Op advies moest zij per omgaande in quarantaine en

gisteren (zaterdag) getest worden.

 

De test is positief, zij is dus besmet maar heeft nergens

last van (Goddank).

 

Nu moet ze na de uitslag nog 5 dagen in quarantaine

blijven en is daarna vogelvrijmals ze verder geen last heeft.

Terwijl haar kinderen nog wél daarna 5 dagen in

quarantaine moet blijven.

 

Ik begrijp daar niets van, heb ff gesurfd maar bracht

niet snel soelaas.

 

Wie weet hoe dit nu zit?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat niet zo moeilijk, de regels die men nu aanhoudt zijn dat op het moment dat je besmet bent dan ben je maximaal 5 dagen besmettelijk voor je omgeving en heb je na 5 dagen verder geen klachten dan mag je alles weer doen.

Echter ook op dag 4 en 5 kun je anderen nog besmetten, na dag 6 en vrij van klachten niet meer.

De kinderen kunnen dus op dag 5 nog besmet zijn en moeten dus na dag 5 nog 5 dagen in quarantaine blijven en mogen dan, mits er geen klachten zijn, weer uit quarantaine.

Buurman had het hier ook, was zelf besmet en kon na de quarantaine weer aan het werk, vrouw en kinderen moesten nog een week thuis blijven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik er ook van begrepen maar blijkt niet zo te zijn want je kunt ook na een negatieve test een dag later toch besmet zijn en de 1e 3 dagen is het schijnbaar nog niet aan te tonen dat je besmet bent.

Dus men kan zich 5 dagen na de 5e dag van een besmet iemand waar ze bij in de buurt zijn geweest laten testen (incubatietijd is 5-6 dagen) en is de test dan negatief dan kan men uit quarantaine.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaccinaties tegen diverse andere ziektes gedurende de afgelopen 5 jaren lijken de gevoeligheid voor een covid-infectie te verminderen.

 

https://www.nature.com/articles/s41598-021-83641-y?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_content=organic&utm_campaign=NGMT_USG_JC01_GL_NRJournals

  • Like 2
  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wijst erop volgens een recent onderzoek dat het dragen van mondmaskers helpt tegen zowel het verspreiden als oplopen van een covid-infectie.

 

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2776536?utm_source=twitter&utm_campaign=content-shareicons&utm_content=article_engagement&utm_medium=social&utm_term=031321#.YE0HGWzSRQ0.twitter

  • Like 2

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen aspirine of ook paracetamol?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderzoek betreft alleen aspirine.

Beide werken koortsverlagend en zijn in dat opzicht gunstig bij infecties als de temperatuur boven de 39 graden komt (je lichaam verhoogt de temperatuur naar 39 graden om je afweer optimaal te laten werken, ook al voel je je wel minder ziek als je die met een ibu of die andere 2 je temperatuur wat verlaagt en het lullige gevoel vermindert). De mensen gebruikten het middel vermoedelijk omdat het wat bloedverdunnend werkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik een flashback?

of hebben we het al gehad over Asperine Paracetamol en Ibuprofen.... welke alle drie als ontstekingsremmers hun werk doen.

Alleen de pseudo publicaties erover die geen wetenschappelijke langdurige studies blijken te zijn worden nog `te kust en te keur` gebruikt.

Niet dat het überhaupt een oplossing voor het covid virus :wacko:

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...