Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Zou dit een verbeterend medicijn worden ??

https://www.hln.be/buitenland/hoopvolle-resultaten-van-nederlands-neussprayvaccin-maar-er-zijn-nog-meer-data-nodig~aa51ae21

 Zou u liever snuiven of toch een spuiten ?? 😉

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uren geleden, minplus zei:

Dat uitzoeken wordt een onderzoek van 20  jaar of meer, Gerrit.

Wetenschappelijk onderzoek is niet iets van we gaan dit even in een paar weken of een jaartje ophelderen.

Daar heb je duidelijk geen kaas van gegeten.

Dat werd ook gezegd over de ontwikkeling van het vaccin en dat was er ook met een goed jaar.

Zet er genoeg onderzoekers op en wellicht is het ei van Columbus ook binnen een jaar of zelfs al eerder gevonden.

Probleem is waarschijnlijk alleen dat de farmaceuten er totaal niet in geïnteresseerd zijn om dit uit te gaan zoeken.

Immers hoeft de helft maar gevaccineerd te worden omdat de rest van nature al beschermd is dan kunnen ze ook maar de helft aan vaccins leveren en zijn ze dus een dief van eigen portemonnee.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Intussen worden de verschillen nu duidelijk zichtbaar wat vaccineren op grote schaal doet.

 

Engeland, met een vaccinatie graad van 48%:    Worldometer Engeland

Duitsland, met een vaccinatie graad van 15%:    Worldometer Duitsland

Nederland, met een vaccinatie graad van 10%:  Worldometer Nederland

 

Tijd om de mouwen op te stropen en de pandemie te stoppen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Tijd om de mouwen op te stropen en de pandemie te stoppen.

In den Belgiek neemt men rustig den tijd , eerst nog wat tijd verknoeien ,

en ruzie maken over vaccinaties & liefst dagelijks de regels veranderen !!

Ze maken er onderling gewoon een echt ongelooflijk rotzooitje van !!

Eenvormigheid is dus ver te zoeken !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En woensdag of donderdag komt die veiligheidsraad nog eens bijeen om te discussieren over de opening van de scholen. Ik heb gelukkig geen kinderen. Maar ze zullen wel weten welke een goede beslissing zal zijn gelijk al de rest. Dat er nog altijd mensen zijn die maar besmet raken. Vandaag weer rond de 4800 in Belgie. Straks wordt het geen verjaardag op cafe eind mei voor mij als t zo doorgaat. Doe maar zo verder met besmetten wie wil. Gelukkig nemen wij het anders en veilig aan. Het is een mooie paasvakantie voor de rest. Ik mag 5 op 7 dagen doorwerken. We hebben nu pakken achterstand door een nieuwe werkwijze die we moeten hanteren, ik ga het heus niet aan mijn hart laten komen. Ik laat komen wat komt want heb al genoeg aan mn hoofd met de dagelijkse besmettingen en mensen die de regels niet willen volgen met als gevolg we elke dag 3000 of 4000 besmettingen hebben.

Blijf maar vooral verder testen het zal ons uit de miserie halen.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Timm1983 zei:

............... Ik heb gelukkig geen kinderen. .......................

Voor zover het off topic kan in een off topic forum: Dat lezen we niet zo vaak. Wij hebben ook geen kinderen. En ook geen onvervulde kinderwens. Maar er hebben er al heel wat op ons ingepraat dat we hiermee een ernstige fout aan het maken waren....

 

Onlangs gezien/gehoord bij een praattafel programma. Het ging over overbevissing en de dramatische gevolgen daarvan. Iedereen had een idee over oorzaak en aanpak. Thomas Erdbrink zat ook aan tafel. "Er zijn te veel mensen" wierp hij op. Deze opmerking werd dus doodgezwegen.

 

Dit doodzwijgen kunnen we generaliseren naar de problematiek van een ongebreidelde groei van de wereldbevolking. Het zou wel eens nuttig zijn, naar mijn idee dan, dat er voorzichtig eens een plekje op de agenda gemaakt wordt voor dit item. Covid 19 en een te verwachten follow up van soortgelijke virussen zouden een goede aanleiding kunnen zijn. Ook het bestrijden van een klimaat ontregeling zou er baat bij kunnen hebben.

 

Tot nu toe heeft alleen een alom verfoeid land als China er wat mee gedaan. Naar mijn idee met een bepaalde mate van succes. Indien het zo is dat we met een bus op de afgrond toe rijden, dan zijn we vooralsnog alleen maar bezig steeds meer passagiers in die bus te laden.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Dat werd ook gezegd over de ontwikkeling van het vaccin en dat was er ook met een goed jaar.

Zet er genoeg onderzoekers op en wellicht is het ei van Columbus ook binnen een jaar of zelfs al eerder gevonden.

Probleem is waarschijnlijk alleen dat de farmaceuten er totaal niet in geïnteresseerd zijn om dit uit te gaan zoeken.

Immers hoeft de helft maar gevaccineerd te worden omdat de rest van nature al beschermd is dan kunnen ze ook maar de helft aan vaccins leveren en zijn ze dus een dief van eigen portemonnee.

Het zijn helaas totaal verschillende typen onderzoeken, Gerrit.

Ik heb aan heel wat wetenschappelijk onderzoek meegewerkt. Sommige kunnen in een maand, andere in 20 jaar ook al zet je er tienduizend onderzoekers op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is domweg een kwestie van hoe meer hoe beter zo snel mogelijk vaccineren, willen we deze pandemie stoppen.

Anti-virus en anti-vaccinatie waanzinnigen proberen te overtuigen van hun gebrek aan verstand kennis van zaken zal mogelijk wat helpen voor de volksgezondheid maar wel voor de middenstand die dan veel eerder weer open kan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was Hugo in Beau te zien en deze gaf aan dat er toch wat genuanceerder naar het geheel gekeken moest worden.

Op de vraag hoeveel personen nu beschermd waren werd een andere optelsom gemaakt dan alleen wie gevaccineerd was.

Daar werden nl. de gevaccineerden opgeteld bij de mensen die al besmet waren geweest en aangegeven dat het percentage bescherming dan al veel groter was dan tot nu toe werd aangehouden.

Ook was er het nodige commentaar op de veel te trage vaccinatie en ook daar werd toch een wat andere uitleg aangegeven.

Er werd aangegeven dat het inenten van de kwetsbaren goed op schema zat en dat de grootste deel van de groep kwetsbaren al ingeënt zijn of dat binnenkort worden.

Waar ook flink op doorgezaagd werd was het verhaal van AstraZenica en dat het toch levensgevaarlijk was om daar nu mee te stoppen omdat ziek worden een veel groter risico was dan door enten met het risico op bijwerkingen.

Ook dat argument werd door de Jonge compleet onderuit gehaald en als onjuist bestempeld.

Hij gaf in dit gesprek aan dat er wel degelijk gezonde mensen waren die niets onder de leden hadden en toch plots trombose kregen na toedienen van het vaccin.

In de uitleg werd verder gesteld dat de groep onder 60 gezonde mensen eigenlijk niets tot weinig te vrezen hadden van dit virus, de meesten merkten er niets van of ze werden wat verkouden, voelden zich een dag of wat slecht maar dat was het dan ook wel.

Daarin tegen zou inenten van de groep onder de 60 met dit middel meer risico opleveren dan besmet raken.

Het werd een ander verhaal als deze groep wel iets onder de leden had maar daar waren andere vaccins voor die wel onder de 60 toegepast konden worden.

 

Dus ja wie moet je dan geloven?

De mensen die hier (na) blaten dat er elke dag zoveel trombose krijgen of een minister die belast is met deze materie en die aangeeft dat inenten met Astrazenica bij personen onder de 60 wel degelijk een groter risico is dan besmet raken?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou Els Borst wel geloofd hebben.

 

Hugo de Jonge:

De Jonge haalde in 1995 zijn havo-diploma (Oud-Beijerland) waarna hij de opleiding tot leraar in het basisonderwijs volgde aan de Ichthus Hogeschool in Rotterdam.

Hij behaalde daarna aan de Octaaf P.C. Academie voor Schoolmanagement in Zwolle het diploma Schoolleider Primair Onderwijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat geeft exact het verschil aan tussen wie je nodig hebt om de zaak goed te regelen en wie tegenwoordig dingen beheersen..

Hugo is een al dan niet aardige jongen met een aardige babbel en verder zonder enige kennis van zaken behalve een beetje op management gebied.

 

Wat hadden mijn buren die nu covid hebben dolgraag het Astrazeneca vaccin gehad.

Een week nadat ze zwaar ziek werden kregen ze de brief....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2366702-hoe-effectief-een-vaccin-is-is-maar-van-beperkt-belang.html

 

Sommigen zullen hier weer rare conclusies uit trekken, maar een belangrijk punt is de zinsnede:

 

"Bij de placebogroep werden 162 op de 21.830 deelnemers ziek: 0,74 procent. Bij de mensen die het vaccin kregen was dit 8 op de 21.380: 0,04 procent.

Het vaccin verlaagde het infectierisico dus met 0,7 procentpunt. Dat lijkt weinig, maar 0,7 procentpunt op 0,74 procent betekent dat het infectierisico door het vaccin met 94,5 procent verlaagd werd: afgerond is dat de 95 procent die je overal in de berichtgeving voorbij ziet komen. Het zegt dus niet zoveel over jou als individu: het betekent niet dat de kans dat jij besmet raakt 95 procent kleiner wordt of dat je immuunsysteem 95 procent van alle virussen uitschakelt.
"

 

Maar ook hier zullen mensen die het niet begrijpen weer rare conclusies uit trekken, vrees ik.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...