Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

eeuuhhh 25 euro voor 5 stuks in Duitsland en hier 10 euro per stuk ofwel 50 euro per 5 stuks, dat is wel 100% verschil.

 

verder heeft Duitsland de eisen weer aan gescherpt

Quote

Reizigers uit Nederland moeten daarom vanaf dinsdag een negatieve coronatest bij zich hebben als ze Duitsland binnen komen, die niet ouder mag zijn dan 48 uur. Dit geldt in Nedersaksen ook voor het zogenoemde klein grensverkeer (mensen die korter dan 24 uur in Duitsland blijven). Of dit ook voor Noordrijn-Westfalen geldt is de redactie van Duitslandweb op dit moment niet duidelijk. De test moet op navraag aan bevoegde instanties kunnen worden getoond. Lees meer bij het RKI en bij het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken

Bron Duitslandweb

 

Dus ga mijn zelftests dan wel in Duitsland kopen (als dat tenminste nog mag)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bron: RIVM

Dinsdag 6 april ontvangen de eerste mensen uit de volgende leeftijdsgroep een uitnodiging voor een coronavaccinatie van het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . Het gaat om mensen die geboren zijn in 1947 tot en met 1951. De uitnodigingen worden verspreid over de komende tweeënhalve week verstuurd. De volgorde van uitnodigen binnen de leeftijdsgroep is van oud naar jong.

In totaal gaat het om ruim 950.000 mensen. Zij krijgen het vaccin van BioNTech/Pfizer toegediend. Mensen uit de geboortejaren 1947 en 1948 die nog geen uitnodiging hebben ontvangen kunnen al wel vast een online afspraak inplannen via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. Voor de mensen in de overige geboortejaren (1949, 1950, 1951) geldt dat zij een afspraak kunnen maken zodra zij de uitnodiging hebben ontvangen. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst  heeft inmiddels ruim 80 locaties geopend waar mensen terecht kunnen voor een vaccinatie.

 

Onze afspraak staat al ingepland, 20-04 en 25-05, is wel een lange tijd ertussen...

 

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kan het dus ook zonder de apothekers nog een extra te spekken.

Quote

Inwoners van Engeland kunnen vanaf 9 april twee keer per week een gratis sneltest doen. Dat kondigde de Britse regering maandag aan.

Inwoners krijgen de tests thuisbezorgd of kunnen ervoor kiezen de tests op kantoor of bij lokale teststraten af te halen. .

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kreeg dit net doorgestuurd

 

Quote

Reizigers uit Nederland moeten daarom vanaf dinsdag een negatieve coronatest bij zich hebben als ze Duitsland binnen komen, die niet ouder mag zijn dan 48 uur. Dit geldt in Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen ook voor het zogenoemde klein grensverkeer (mensen die korter dan 24 uur in Duitsland blijven). De test moet op navraag aan bevoegde instanties kunnen worden getoond. Lees meer bij het RKI en bij het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken

Lees op de site van het RKI waar tests aan moeten voldoen

Uitzonderingen op de testplicht gelden voor transitverkeer en transporteurs die minder dan 72 uur in Duitsland blijven. Mensen die voor werk of studie in Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen moeten zijn, of er een partner, ouders of kinderen bezoeken, moeten ook een negatieve test bij zich hebben. In sommige gevallen is de test 72 uur geldig. Dat kunt u het best nagaan bij de betreffende deelstaat of het Gesundheitsamt van de plaats in Duitsland die u wil bezoeken. In Noordrijn-Westfalen bijvoorbeeld komt het er op neer dat werkenden over de grens twee keer per week moeten worden getest. Of mensen zich aan de testplicht houden, controleert de politie steekproefsgewijs, laat de deelstaat NRW op zijn site weten. 

bron Duitsland instituut

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar goed astra zeneca wellus of nietes, dat begrijpt ook niemand meer.

Lijkt mij volstrekt duidelijk. Weeg maar eens af: een ernstige maar niet veel voorkomende bijwerking versus vaccinatie vertraging.

Typisch een voorbeeld van: elke beslissing is een foute.

Ik ben blij geen politicus te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nadat Duitsland sinds gisteren alleen nog maar toegankelijk is voor mensen die een negatieve Coronatest kunnen overleggen, werken de oosterburen aan verdere maatregelen om de corona besmetting tegen te gaan.

Vaccineren gaat nog steeds langzaam, men heeft pas 12 % van de bevolking gevaccineerd, daarom denkt men nu over een overbruggings lockdown.

 

Daarbij zou gedurende 2 tot 3 weken al het niet noodzakelijke verkeer worden stilgelegd.

Merkel wil zoveel mogelijk activiteiten stilleggen om op die manier de stijging van het aantal besmettingen tot stilstand te brengen en het aantal nieuwe ziekenhuis opnamen tot stilstand te brengen.

 

Men wil proberen gedurende die periode zoveel mogelijk mensen te vaccineren.

In Israël, Gibraltar en Engeland is te zien dat daar dankzij de hoge vaccinatie graad Corona besmettingen duidelijk terug lopen, en het normale leven weer hervat kan worden.

 

Recentelijk is bekend geworden dat gevaccineerde personen het virus niet verder verspreiden, en daarmee niet gevaccineerde personen beschermen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, boudeman zei:

De minister of de ministerraad beslist. De rest zijn raadgevende organen.

De minister is verantwoordelijk en kan door de kamerter ter verantwoording geroepen worden. Op zijn bordje liggen vele tegenstrijdige adviezen

Maar uiteindelijk ben je het zelf die de eindbeslissing neemt: wel of niet laten vaccineren.
Dat kun je op verschillende manieren doen... goed internationaal kijken wat er gebeurt met mensen die bepaalde vaccins gekregen hebben, diverse internationale volksgezondheids organisaties raadplegen etc etc...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...