Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Beste minplus, vaccinatie tegen Mazelen acht ik niet nodig, aangezien ik daar het nut niet van in zie. Volgens mij is de kans dat ja daar als kind aan overlijdt niet groot. Polio is een veel ernstigere ziekte, dus ja, wel. Ik ben niet tegen vaccineren, en heb in mijn leven helaas al veel te veel prikken gekregen tijdens verblijven en bezoeken aan ziekenhuizen... dus als ik het kan vermijden, graag, maar dat is geen reden.

Ik heb ook nergens geschreven dat ik TEGEN vaccineren tegen Covid19 ben. Dat zal je nergens terugvinden, omdat ik nu eenmaal niet "tegen" ben, ik ben echter ook niet "blind voor". Ik wil altijd weten wat ik voor medicatie krijg, wat de nevenwerkingen zijn, wat het risiko is. Ik heb gewoon het recht om dat soort informatie te weten, ik dacht dat zo iets duidelijk was. Ik heb het nu niet over de nevenwerkingen, die zijn behoorlijk hoog, maar de kans om er aan te overlijden is kleiner dan de ziekte waar het tegen zou beschermen, dus dat hebben we al eerder afgehaakt. (Al blijft het restrisiko me dwars zitten)

Wat ik gewoon graag, met behulp van naakte cijfers wil proberen uit te vinden is de werkzaamheid. Ik begrijp niet waarom mensen die toch een bepaald niveau onderwijs genoten hebben, en die bij technische apparaten graag testen, vergelijken, uitzoeken wat het beste is, wat er geboden wordt, dit totaal lijken te negeren als het over een covid vaccin gaat. Dan lijkt zelfs dat "denken" dat de werking misschien niet zo goed is als de fabrikant voorspiegelt, een crime is van ongekende dimensies. Vragen naar cijfers, gewoon of iemand ze kan vinden, is 'not done' lijkt het. Waarom?

Ik denk dat jij, en blijkbaar anderen ook inderdaad "niet zien" wat ik bedoel.

 

Voor de goede orde, ik ben aangemeld om gevaccineerd te worden en binnen afzienbare tijd zal dit gebeuren. Waarom? omdat ik de afweging gemakt heb, met de kennis die ik ter beschikking heb, dat ik het deze sessie wil doen, of ik het binnen 6 maanden nog eens doe is een ander verhaal. Dat wordt later besloten, maar als het zo snel weer zou moeten, is de kans klein. Maar eerst dit dus.

 

Ik had gehoopt harde cijfers te kunnen zien waarin naast elkaar staat hoeveel besmettingen, hoeveel opnames en dan opgesplitst in gevaccineerd en niet gevaccineerd. Dan pas weet ik wat het effect is. Of een hoofd van wat voor afdeling dan ook zegt "dat zie je zo, dat het werkt" dat is voor mij onvoldoende, want ik zie het niet zo, en dat werkt misschien bij de grote massa zo, maar ik wil gewoon graag een bewijs zien aan de hand van cijfers, die ik kan inzien, vergelijken, analyseren. Maar waarom mag dat niet gevraagd worden? Ik lees ook altijd specificaties van iets wat ik koop, ik kijk wat is beter voor mijn doel, wat krijgt mijn voorkeur etc etc, maar bij iets wat in je lichaam gespoten wordt, waar geen ervaring mee is, mag je geen vragen stellen, en liefst roepen dat alles goed is, en dat dit de enige weg is. Sorry, maar dat is iets waar ik niet mee kan leven. Hoe harder anderen gaan roepen dat ik toch kan zien dat het allemaal goed is, zonder enig cijfermatig bewijs erachter, hoe wantrouwiger ik word.

 

De manier waarop velen, en ook zeker jij , minplus, dwepen met het  vaccin, is vergelijkbaar met propaganda. Het is je goede recht om er in te geloven, en misschien bezit jij meer informatie dan wat gewoon te vinden is op internet uit betrouwbare bronnen... dat zou veel verklaren... maar dan zou ik verwachten dat je de informatie deelt, tenzij je dat niet mag door een contract wat je getekend hebt. Ook dat zou ik begrijpen.

Maar je zegt in je openingszin dat er cijfers geleverd worden waarin staat dat het gigantisch helpt..... dat is gewoon niet waar, ik zie geen enkel cijfer dat dat belegt. Je kan dingen afleiden, maar verleden jaar, deze tijd had je ook een sterke afname van de gevallen, zonder vaccin, dus dat zegt onvoldoende om op wetenschappelijke basis een steekhoudende conclusie te trekken. Dat kan je toch niet ontkennen...

Het is net als waspoeder fabrikanten claimen dat poeder A witter dan wit wast... ik bedoel maar, dat is toch geen wetenschappelijk bewijs, dat zijn geen cijfers. Met dat wat ik al de hele tijd vraag, zou je dus moeten kunnen zien dat het overgrote aandeel van de nieuwe besmettingen, de opnames en de overlijdens bestaat uit niet gevaccineerde mensen..... dát is bewijs, dat zie je, dat kan je in een grafiek zetten, en aantonen dat het werkelijk de oplossing is. Maar dat zie ik nergens. de aangeboden cijfers die ter ondersteuning van de uitspraken gebruikt worden zijn veel te algemeen om daar net die conclusie aan te verbinden.

 

45 minuten geleden, minplus zei:

Je snapt het principe van vaccinaties duidelijk nog niet helemaal.

Als je dat concudleert is dat een conclusie dat jij trekt, maar niet echt met de werkelijkheid overeenstemt. Uiteraard ken ik niet al de principes hoe een nmra vaccin werkt tegen covid, maar dat hoef ik niet heleaal te doorgronden. Ieder zijn vak. Maar desondanks zou ik gewoon graag weten dat iets nuttig is wat ik tot me neem, en niet omdat iemand het steeds harder gaat roepen, maar omdat ik het zelf kan zien door cijfers. Dat is het enige bewijs, als de cijfers door betrouwbare bronnen geleverd worden uiteraard...

Een vaccin is bedoeld om erger te voorkomen, even kort door de bocht gezegd. En het individu bepaalt wat erg is voor hem/haar persoonlijk.

Dus mazelen , Nee, Influenza ook Nee, heb ik overigens 1x gehad via de werkgever waar ik toen voor werkte, en ben ruim 10 dagen doodziek van die prik geweest, bedlegerig, hoge koorts... dus nee, doe ik niet meer, maar Polio en zo wel, omdat het alternatief een grote kans op verlamming is... Pokken ook, ja.... maar bv reizen naar een land waar je voor Malaria of gele koorts geimpft moet worden, nee, dan ga ik daar niet heen.

En nu terug vaan covid....  ik heb dus besloten te laten enten..... maar ik denk dat je gewoon isoleren, een even goede bescherming kan bieden... ik ga niet uit, niet eten, drinken, feesten etc etc, en eens in de 14 dagen de boodschappen... ja, dat blijft een risiko, vandaar de enting, en dan verder gewoon exact dezelfde isolatie, want ik heb nog steeds geen inzicht in de cijfers, aangezien die er niet lijken te zijn voor het grote publiek.

 

Ik hoop echt dat je begrijpt wat ik bedoel, dat je begrijpt wat de reden van mijn zoektocht is, wat de reden van mijn doordrammen over die cijfers is. Is er iets niet duidelijk zal ik graag antwoorden. Ik wil niets liever dan dat ik duidelijk kan overbrengen wat ik wil zeggen, en wat ik wil hebben. Ik wil duidelijk zeggen dat ik niet tegen vaccineren ben om wat voor reden ook, maar ik ben zeker niet iemand die ja-knikkend volgt wat de grote massa doet, of wat tig keer herhaald wordt op drammerige manier. Dat werkt niet, want dan zet ik me af tegen de gevestigde mening, en ga zelf op zoek naar de waarheid... of ik probeer het althans.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een korte reactie voordat ik alles ga lezen want ik ga eerst even wat eten: Er sterven naar schatting 250 kinderen per dag aan mazelen in de ontwikkelingslanden. Vorig jaar stierven meer dan 140.000 mensen door mazelen. Vaccinatie heeft dus idd. geen nut, het zijn er maar 140.000 en dat stelt niets voor ook al waren het er 10 geweest als iedereen gevaccineerd was geweest.

OK.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Sverige zei:

Ik vermoed ook dat "ouderen" zich een stuk "beter" gedragen dan jongeren, die blijkbaar de hele tijd dingen moeten doen, samen met anderen.

Ook de jongere groep mensen moet werken, en kan zich (zoals ook al gemeld door gerrit b) niet onttrekken aan noodgedwongen contacten, jongere mensen hebben vaker kinderen in huis dan ouderen etc etc...

 

Het hoort uiteraard bij de niet aflatende propaganda stroom voor het vaccineren dat dit gezegd wordt, maar een klein beetje nuancering is ook wel op zijn plaats. Alle beetjes helpen, en vaccineren is daar uiteraard een onderdeel van...

 

Dalende cijfers horen ook bij de tijd van het jaar... Zuid Afrika kende ook een daling toen daar de zomer begon, en heeft nu ook nog relatief weinig besmettingen per 100 000  inwoners....   ik hoop dat het nu de winter voor de deur staat niet opnieuw oplaait... veel hangt ook af van het gedrag van de mensen, ik ik heb het gevoel dat vooral jongere mensen zich slechter aan de regels houden...

Ik begrijp niet dat jij zelf vrij stellig allerlei aannames doet - zo niet als vaststaande feiten presenteert - en tegelijkertijd allerlei cijfertjes wilt hebben terwijl bepaalde keiharde feiten je nagenoeg in het gezicht staren. Erg tegenstrijdig en inconsequent.

11 minuten geleden, Sverige zei:

Beste minplus, vaccinatie tegen Mazelen acht ik niet nodig, aangezien ik daar het nut niet van in zie. Volgens mij is de kans dat ja daar als kind aan overlijdt niet groot. Polio is een veel ernstigere ziekte, dus ja, wel. Ik ben niet tegen vaccineren, en heb in mijn leven helaas al veel te veel prikken gekregen tijdens verblijven en bezoeken aan ziekenhuizen... dus als ik het kan vermijden, graag, maar dat is geen reden.

 

Ik heb ook nergens geschreven dat ik TEGEN vaccineren tegen Covid19 ben. Dat zal je nergens terugvinden, omdat ik nu eenmaal niet "tegen" ben, ik ben echter ook niet "blind voor". Ik wil altijd weten wat ik voor medicatie krijg, wat de nevenwerkingen zijn, wat het risiko is. Ik heb gewoon het recht om dat soort informatie te weten, ik dacht dat zo iets duidelijk was. Ik heb het nu niet over de nevenwerkingen, die zijn behoorlijk hoog, maar de kans om er aan te overlijden is kleiner dan de ziekte waar het tegen zou beschermen, dus dat hebben we al eerder afgehaakt. (Al blijft het restrisiko me dwars zitten)

 

Wat ik gewoon graag, met behulp van naakte cijfers wil proberen uit te vinden is de werkzaamheid. Ik begrijp niet waarom mensen die toch een bepaald niveau onderwijs genoten hebben, en die bij technische apparaten graag testen, vergelijken, uitzoeken wat het beste is, wat er geboden wordt, dit totaal lijken te negeren als het over een covid vaccin gaat. Dan lijkt zelfs dat "denken" dat de werking misschien niet zo goed is als de fabrikant voorspiegelt, een crime is van ongekende dimensies. Vragen naar cijfers, gewoon of iemand ze kan vinden, is 'not done' lijkt het. Waarom?

Ik denk dat jij, en blijkbaar anderen ook inderdaad "niet zien" wat ik bedoel.

 

Voor de goede orde, ik ben aangemeld om gevaccineerd te worden en binnen afzienbare tijd zal dit gebeuren. Waarom? omdat ik de afweging gemakt heb, met de kennis die ik ter beschikking heb, dat ik het deze sessie wil doen, of ik het binnen 6 maanden nog eens doe is een ander verhaal. Dat wordt later besloten, maar als het zo snel weer zou moeten, is de kans klein. Maar eerst dit dus.

 

Ik had gehoopt harde cijfers te kunnen zien waarin naast elkaar staat hoeveel besmettingen, hoeveel opnames en dan opgesplitst in gevaccineerd en niet gevaccineerd. Dan pas weet ik wat het effect is. Of een hoofd van wat voor afdeling dan ook zegt "dat zie je zo, dat het werkt" dat is voor mij onvoldoende, want ik zie het niet zo, en dat werkt misschien bij de grote massa zo, maar ik wil gewoon graag een bewijs zien aan de hand van cijfers, die ik kan inzien, vergelijken, analyseren. Maar waarom mag dat niet gevraagd worden? Ik lees ook altijd specificaties van iets wat ik koop, ik kijk wat is beter voor mijn doel, wat krijgt mijn voorkeur etc etc, maar bij iets wat in je lichaam gespoten wordt, waar geen ervaring mee is, mag je geen vragen stellen, en liefst roepen dat alles goed is, en dat dit de enige weg is. Sorry, maar dat is iets waar ik niet mee kan leven. Hoe harder anderen gaan roepen dat ik toch kan zien dat het allemaal goed is, zonder enig cijfermatig bewijs erachter, hoe wantrouwiger ik word.

 

De manier waarop velen, en ook zeker jij , minplus, dwepen met het  vaccin, is vergelijkbaar met propaganda. Het is je goede recht om er in te geloven, en misschien bezit jij meer informatie dan wat gewoon te vinden is op internet uit betrouwbare bronnen... dat zou veel verklaren... maar dan zou ik verwachten dat je de informatie deelt, tenzij je dat niet mag door een contract wat je getekend hebt. Ook dat zou ik begrijpen.

Maar je zegt in je openingszin dat er cijfers geleverd worden waarin staat dat het gigantisch helpt..... dat is gewoon niet waar, ik zie geen enkel cijfer dat dat belegt. Je kan dingen afleiden, maar verleden jaar, deze tijd had je ook een sterke afname van de gevallen, zonder vaccin, dus dat zegt onvoldoende om op wetenschappelijke basis een steekhoudende conclusie te trekken. Dat kan je toch niet ontkennen...

Het is net als waspoeder fabrikanten claimen dat poeder A witter dan wit wast... ik bedoel maar, dat is toch geen wetenschappelijk bewijs, dat zijn geen cijfers. Met dat wat ik al de hele tijd vraag, zou je dus moeten kunnen zien dat het overgrote aandeel van de nieuwe besmettingen, de opnames en de overlijdens bestaat uit niet gevaccineerde mensen..... dát is bewijs, dat zie je, dat kan je in een grafiek zetten, en aantonen dat het werkelijk de oplossing is. Maar dat zie ik nergens. de aangeboden cijfers die ter ondersteuning van de uitspraken gebruikt worden zijn veel te algemeen om daar net die conclusie aan te verbinden.

 

Gommers noemt een heel concrete de leeftijdscategorie (dus cijfers), dan kun je toch niet meer stellen dat het verloop in de ziekenhuizen NU vergelijkbaar is met dat van een jaar geleden om deze tijd?

 

Sorry, maar soms krijg ik een beetje de indruk dat jij een fictieve discussie met jezelf aan het voeren bent. Je bent erg inconsistent in je verhaal. De ene keer doe je zelf stellige aannames (waarbij ik dan zo mijn twijfels heb want de logica ontgaat mij dan of het zijn gewoon onderbuik-conclusies), de andere keer vraag je anderen om keiharde cijfers (die er gewoon zijn, impliciet in de rapportages van de ziekenhuizen) en verwijt je de wetenschappers en de overheid (en Gommers) het doen van onbewezen aannames.

 

  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard heeft het al grotendeels aangegeven, maar toch nog een paar opmerkingen.

 

Je wilt allerlei cijfers zien om de zaak te kunnen analyseren.

Dat klopt niet. Je wilt alle geanalyseerde cijfers voor je neus hebben zodat elk denk- en analyse-werk niet meer nodig is.

De cijfers zijn er allang en eensluidend.

 

Je hebt je aangemeld voor een vaccinatie maar vraagt je af of je het binnen 6 maanden nog eens doet. Ik hoop dat je daarmee niet bedoelt dat je de 2e noodzakelijke prik weigert. En binnen 6 maanden zal hoogst waarschijnlijk gelukkig geen nieuwe prik nodig zijn als je het over het vervolg hebt.

En dan nog, mocht het nodig zijn dan kun je hem beter wel nemen met een kans van 100.000 tegen 1. Had ik dat maar bij de staatsloterij.

 

Ik dweep niet met vaccins en het is geen propaganda. Ik geef aan wat vaccins doen en hoe ze miljoenen mensen redden. Dat is totaal iets anders.

Als ik aangeef dat 3 + 4 samen 7 is, is dat geen dwepen of propaganda voor de wiskunde.

 

Het feit dat in een bepaalde periode vorig jaar zonder vaccin dankzij de stevige maatregelen een afname plaatsvond betekent op geen enkele manier dat een vaccinatie niet nog 1000 maal meer zou kunnen helpen. Je haalt hier de zaken weer volledig door elkaar.

 

Je kunt inmiddels duidelijk zien dat de opnames en doden nu vooral onder de niet-gevaccineerden plaatsvinden.

 

Blij dat je je laat enten, ook al denk je nog steeds dat de andere maatregelen als handen wassen en zo afdoende zijn. Maar als je goed kijkt zie je dat dat grote onzin is en dat heb ik inmiddels 100 maal gezien, zoals bij mijn buren in een buitengebied die alles extreem deden maar toch doodziek werden.

 

Samengevat, ik heb bij jou niet het gevoel dat ik viruswaanzinnige Willem Engel hoef te bekeren, maar wel dat je vaak naar de verkeerde dingen kijkt en cijfers gepresenteerd wilt krijgen die voor het oprapen zijn.

Waarmee je helaas voor mijn gevoel de mensen die minder goed na kunnen denken en waanzin-aanhangers zijn aanleiding geeft om nog erger te twijfelen of er überhaupt een virus is en zo ja dat het iets voorstelt.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, minplus zei:

Het feit dat in een bepaalde periode vorig jaar zonder vaccin dankzij de stevige maatregelen een afname plaatsvond betekent op geen enkele manier dat een vaccinatie niet nog 1000 maal meer zou kunnen helpen. Je haalt hier de zaken weer volledig door elkaar.

 

Je kunt inmiddels duidelijk zien dat de opnames en doden nu vooral onder de niet-gevaccineerden plaatsvinden.

De afname in de eerste golf vorig jaar om deze tijd was vooral de wijdverbreide ANGST voor het onbekende. Er was vrijwel geen protest. Willem Engel was nog niet echt een "begrip". Het was dood- en doodstil op straat. Elke dag leek wel een zondag in de binnensteden. Alles wat gesloten en de parkeerterreinen waren leeg.

 

Ergo: de feitelijke constatering in de tweede zin hierboven betreffende de niet-gevaccineerden is dus een wezenlijk ander verhaal en kan maar op een, eenduidige manier verklaard worden. Zogezegd, staart de verklaring je nagenoeg in het gezicht. Het is superdruk overal en toch dalen de cijfers, behalve onder niet-gevaccinneerden.

 

Meer feiten en cijfertjes lijken me overbodig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Eduard07 zei:

Elke dag leek wel een zondag in de binnensteden.

effe tussendoor dat is een verkeerde analogie

in Maastricht waren zondagen beestig druk bezochte winkelstraten met soms geen doorkomen aan

 

maar @Sverige zou niet meer ingaan op wel vaccineren of niet

het is ook niet erg dat er één iemand een andere mening is toegedaan zolang de meerderheid zich laat vaccineren is het prima

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/inwoners-van-de-biblebelt-en-grote-steden-halen-minder-vaak-een-coronaprik~be7973c9/

haalt toch wel weer eens vaker het nieuws die wijfelaars en de gristelijke mensen

 

dus het zijn er wel meer dan die één die ik hierboven noemde

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De samenstelling van de bewoners van de grote steden kan een verklaring zijn.

Het is een afspiegeling van de patiënten op de ic's in die steden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

effe tussendoor dat is een verkeerde analogie

in Maastricht waren zondagen beestig druk bezochte winkelstraten met soms geen doorkomen aan

Dat verbaast me want tijdens de eerste golf was vrijwel alles - al dan niet verplicht - gesloten inclusief de scholen,  zodat er in de binnensteden totaal niks te doen was. Alle dagen waren de binnensteden nagenoeg uitgestorven. Waar kon je in Maastricht dan massaal nog terecht, dan?    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

haalt toch wel weer eens vaker het nieuws die wijfelaars en de gristelijke mensen

 

Niet alle "anti-vaxxers" op een hoop gooien. Genoeg medelanders die de "verkeerde" (nep)nieuwskanalen raadplegen, onze taal niet spreken of gewoon bang zijn/worden gemaakt door spookverhalen of bijgeloof vanuit een religie (niet alleen "gristelijke").

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

normaal : normaal is Maastricht hartstikke druk op zondag

ik bedoel niet tijdens corona, maar normaal

Maar ik had het toch over de eerste golf? Ik reageerde immers op de (manke) vergelijking die @Sverige maakte tussen de meimaand 2021 en de meimaand 2020. Of bedoelde je die opmerking als versterking van mijn verhaal? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

ik gebruik de term anti-vaxxers niet.

 

 

Nee, ik even, voor het "gemak". Vandaar de aanhalingstekens. Maar de facto zijn weigeraars toch op de een of andere manier "anti-vaxxers".  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoef toch niet het aantal twijfels te gaan samenvatten die andere leden hier in dit topic hadden inzake het astra zeneca debacel met bloedproppen etc.

dat is niet anti of weigeraar dat is onzekerheid wegens al die stof in de media die opgewerveld wordt

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...