Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Groepsimmuniteit is op zich een prima idee, alleen Hugo had en heeft weinig benul van wat het inhoudt en hoe zoiets tot stand komt.

Honderd jaar geleden kreeg je het bij de Spaanse griep voor een aantal jaren. Kostte maar 20 tot 100 miljoen doden (schattingen) op een bevolking van 500 miljoen. Zeg maar 1 op de 10 ging eraan en de rest kon er weer even tegen.

Vertalen we het naar nu dan hebben we zonder maatregelen 700 miljoen doden.

Gelukkig hebben we nu een beter begrip en daarmee betere maatregelen, hoewel sommige slimmeren toen ook al mondkapjes droegen, en vooral vaccins. Die laatste hebben voorkomen dat pokken, polio en nog een serie virussen net zo'n ramp veroorzaakten als 100 jaar geleden.

Maar zolang hier teveel mensen vaccinaties weigeren en/of zich dom gedragen hoef je niet eens naar Afrika te kijken. Dan ontstaan die mutanten hier in Europa ook wel, helemaal als regeringen populistisch blijven denken om in het zadel te blijven waarbij de bevolking ze worst is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, astro iris zei:

Heb het zitten , morgen corona test en heel gezin 1 week in quarantaine , want zoon heeft corona en is hier in weekend geweest.  :(

Da's keut, waardeloos, astro.🤐

Jullie vermoedelijk helaas nog niet gevaccineerd?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een uur gebeld met een erg lieve maar niet superslimme oude vriendin die wappie is geworden door de wan-info van viruswaanzin en aanverwanten. Ze was doodsbang geworden voor een vaccin omdat bij AstraZeneca 18 gezonde mensen aparte trombose hadden gekregen op 2,5 miljoen inentingen. Dat het een uur duurde is doordat ze snel afdwaalt naar kanker en afbraak van de gezondheidszorg en ongelukken en noem maar op.

Ze begreep uiteindelijk dat de kans veel groter is om aan covid dood te gaan of langdurig cq de rest van je leven gehandicapt te zijn dan problemen door een vaccinatie te krijgen (zie deze gegevens: https://allecijfers.nl/nieuws/corona-virus-covid19-bevestigde-besmettingen-doden-per-land-wereldwijd/).

Nu moet ze nog haar angst voor naalden overwinnen. Iets wat veel mensen hebben. Maar ze is aan het denken gezet. Ook al heeft ze iets van wat ik bij veel mensen van boven de 65 heb meegemaakt: veel vrienden van vroeger ben ik kwijt geraakt dus wat maakt het uit als ik ook ga, wie heb ik nog over.

 

Ik ga zelf voor de 100, dus blij dat ik vele vaccinaties heb genomen, de laatste 2 maanden 4.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Da's keut, waardeloos, astro.🤐

Jullie vermoedelijk helaas nog niet gevaccineerd?

Ik heb mijn eerste vaccinatie gekregen op 28 april, volgende op 3 juni. Gezinsleden nog niks, alleen mijn zoons vrouw (verpleging) heeft al vaccinatie gehad en haar corona test was negatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verblijvend in Italie: schoondochter Corona, praktisch genezen, maar nog wel in quarantaine. Zoon Corona, 5 dagen ziekenhuis aan zuurstof, weer thuis, lijkt goed te komen. Uiteraard quarantaine. Twee dochters negatief maar zij mogen al dagen hun kamer niet uit. Daar ontstaat nu een groot probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetenschappers hebben ontdekt uit oud in formaline bewaard materiaal dat bij de Spaanse Griep van 100 jaar geleden, een retro-virus net als covid-19 nu, na het 1e minder heftige virus vervolgens een veel gemenere mutant ontstond die desastreus werkte. Iets wat nu ook lijkt te gebeuren, maar gelukkig zijn we nu beter bewapend en hebben we de vaccinaties (ook al blijven idioten ontkennen dat er iets aan de hand is, iets wat je toen niet had....).

https://www.sciencemag.org/news/2021/05/human-tissue-preserved-world-war-i-yields-new-clues-about-1918-pandemic

  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2021 om 22:42, minplus zei:

Waardeloos dus voor jullie beiden en de familie. Sterkte.

Onze eerste test is negatief en schoondochter, die ook negatief is, mag toch gaan werken, (veel personeelstekort) mits zij zich elke dag laat testen in ziekenhuis waar ze werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar corona verhaal dat mijn vrouw hoorde van een 80 jarige bridge-vriendin.
Twee echtparen bridgen al jaren met elkaar. In de ochtend van de volgende bridge dag belde de man van 1 van de echtparen naar de 80 jarige om te vragen of ze in wilde vallen want de vrouw van de man had griepverschijnselen en kon niet mee doen. Ja zei ze, ik wil graag invallen maar ik heb vanmiddag al een afspraak dus ik kan niet. De man belde daarop een andere vrouw die goed kon bridgen. Die kom wel komen en zo kon het bridge toch doorgaan.
Een week later waren de man en de vrouw die inviel overleden aan corona en het andere echtpaar heel ziek van corona. De man was dus al door zijn zieke vrouw aangestoken en bracht de corona over op de andere 3 spelers.
Toen de 80 jarige vriendin dit achteraf hoorde, is ze zich een ongeluk geschrokken. Als ik al niet een afspraak had staan, was ik ook dood geweest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men zich allemaal aan de basisregels zou houden, hoeft er geen angst te zijn voor versoepelingen.

 

Echter: vorige week bleek uit een NPO enquête (Gijs Rademaker) dat een derde van de horeca in NL zich - ondanks het luidkeelse gejammer dat men zich prima aan de regels kon houden - totaal niet hield aan de basisregels. Gewoon 6 vreemden aan 1 tafel, geen afstand houden, geen kuch schermen, noem maar op.

 

De versoepelingen begrijp ik op zich wel. Niet alleen de zorg staat onder druk, maar ook allerlei sectoren die geen cent kunnen verdienen en verder in de schulden raken. Om nog maar te zwijgen over de gezondheidsschade van het gesloten houden van allerlei sectoren en het onderwijs.

 

Roept u maar wat wijsheid is. Het is nooit goed, wat er ook besloten wordt.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...