Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
21 minuten geleden, Sverige zei:

Het hoort uiteraard bij de niet aflatende propaganda stroom voor het vaccineren dat dit gezegd wordt, maar een klein beetje nuancering is ook wel op zijn plaats. Alle beetjes helpen, en vaccineren is daar uiteraard een onderdeel van...

Vaccineren is iets van alle dagen, vaststellen dat vaccineren helpt, zie ik niet als propaganda, maar veel meer als een bevestiging dat het beschermt.

 

Als kind heb ik alle vaccinaties uit het programma gekregen, en dat heeft mij beschermd tegen bijvoorbeeld kinderverlamming.

Ook toen waren er groepen in de maatschappij die vaccinatie afwezen, sommige hun inmiddels volwassen kinderen zitten nog steeds verlamd in een rolstoel.

 

Natuurlijk mag je kritisch blijven, maar niets doen stelt jou en je omgeving bloot aan een potentieel dodelijk virus, een risico wat ik niet wil lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, Eduard07 zei:

Je moet niet steeds proberen je eigen draai te geven aan duidelijke feiten! 

 

Nee, doe ik niet.... maar "duidelijke feiten"... jongere mensen zijn mobieler en hebben een ander soort leven dan ouderen... ook dat is een feit.

Maar ik ga de discussie niet meer aan zoals eerder gezegd, ik probeer alleen maar te nuanceren als ik vind dat het wat te eenzijdig wordt

 

1 minuut geleden, ceesv zei:

Vaccineren is iets van alle dagen, vaststellen dat vaccineren helpt, zie ik niet als propaganda, maar veel meer als een bevestiging dat het beschermt.

 

Als kind heb ik alle vaccinaties uit het programma gekregen, en dat heeft mij beschermd tegen bijvoorbeeld kinderverlamming.

Ook toen waren er groepen in de maatschappij die het virus afwezen, sommige hun inmiddels volwassen kinderen zitten nog steeds verlamd in een rolstoel.

Uiteraard is dat zo, dat ontken ik niet... en inenten tegen bv polio en pokken heeft inderdaad nut. Dat is duidelijk.

Of je tegen alles ingeent moet worden is wat anders... mazelen, wat een poos geleden veel stof liet opwaaien is zo iets, ik ben daar niet tegen ingeent, maar heb ze gewoon gehad.... destijds was daar niets mis mee, en volgens mij nu nog steeds niet...

HPV... ja, dat lijkt iets positiefs te zijn, zelfs jongetjes krijgen het vaccin nu ook als de ouders willen (Zweden)

 

Ik ben niet tegen inenten in het algemeen of in deze discussie relevant, ook niet tegen inenten tegen covod19.... maar het is niet zo dat het middel alle problemen oplost. Er worden mensen besmet, komen op de IVA (Intensive care afdeling) ondanks dat ze hun 2 spuiten gekregen hebben... Anders Tegnell (viroloog) beweert dat dit niets speciaals is, je bent immers niet 100% beschermd.... En uiteraard helpt een inenting.

Maar de hele tijd, bij iedere gelegenheid er op hameren dat vaccineren de enige oplossing is en dat mensen veroordeeld moeten worden als ze zich er tegen zouden keren, zie ik toch eerder en de propaganda sfeer zitten. Exact hetzelfde als wat de totale ontkenners doen, die hameren ook steeds weer opnieuw, en dat is ook propaganda. Heel erg vermoeiend allemaal... en kan averechts werken, omdat je op een bepaald moment er genoeg van krijgt.

 

Het is en blijft jammer dat je nergens ter wereld in de dagelijkse corona cijfers kan zien wie er van de nieuwe besmettingen wel of niet ingeent was... maar dat werd de laatste keer dat ik dat schreef al sterk veroordeeld op dit forum... ik blijf het een interessant gegeven vinden, maar blijkbaar ben ik de enige, anders hadden we die cijfers openbaar gehad.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sverige zei:

 

Het is en blijft jammer dat je nergens ter wereld in de dagelijkse corona cijfers kan zien wie er van de nieuwe besmettingen wel of niet ingeent was... 

Heb je hierboven mijn nieuwsartikel niet gelezen?

Daar staat toch duidelijk het volgende te lezen:

 

Volgens voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care laten de cijfers zien dat het vaccineren effect heeft. "Je ziet al effect na de eerste prik. De patiënten die je in mei in het ziekenhuis en op de IC krijgt, zijn de mensen die niet gevaccineerd zijn."

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een heel erg kort antwoord hierop.

 

Ja, heb ik gelezen, maar dat is niet 100% wat ik bedoel.

De uitspraak is zonder cijfers, een kort door de bocht antwoord, waar ik geen bronvermelding bij zie.

Ik ga er van uit dat de heer Gommers de cijfers zal hebben, anders kan hij de uitspraak niet doen, maar ik zie nergens bronvermelding, en een fakten-check is belangrijk bij dit onderwerp.

 

Officiele cijfers van officiele instanties is wat ik bedoel.

Zo iets, vandaag zijn er 4000 nieuwe besmettingen gemeld, waarvan 500 mensen die volledig ingeent zijn.

Kan ook in een andere vorm, maar dat bedoel ik, en dat is iets wat heel eenvoudig te vermelden is, aangezien ik vermoed dat al deze gegevens beschikbaar zijn, aangezien die Gommers zijn uitspraak toch ergens op moet baseren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sverige zei:

Even een heel erg kort antwoord hierop.

 

Ja, heb ik gelezen, maar dat is niet 100% wat ik bedoel.

De uitspraak is zonder cijfers, een kort door de bocht antwoord, waar ik geen bronvermelding bij zie.

Ik ga er van uit dat de heer Gommers de cijfers zal hebben, anders kan hij de uitspraak niet doen, maar ik zie nergens bronvermelding, en een fakten-check is belangrijk bij dit onderwerp.

 

Officiele cijfers van officiele instanties is wat ik bedoel.

Zo iets, vandaag zijn er 4000 nieuwe besmettingen gemeld, waarvan 500 mensen die volledig ingeent zijn.

Kan ook in een andere vorm, maar dat bedoel ik, en dat is iets wat heel eenvoudig te vermelden is, aangezien ik vermoed dat al deze gegevens beschikbaar zijn, aangezien die Gommers zijn uitspraak toch ergens op moet baseren.

Het is niet moeilijk dit te registreren, en dat zal vast ok wel gebeuren, want na vaccinatie stelt men via een (vrijwillige) enquête allerlei vragen en daarnaast is duidelijk aan de ziekenhuiscijfers te zien (in alle landen waar grootschalig wordt gevaccineerd) welke invloed vaccinatie heeft, en dat patroon is overal dezelfde. 

Vragen naar precieze cijfertjes tot achter de komma geeft mij vaak het gevoel dat de algemene trend corona ontkenners, tegenstanders en sceptici niet goed uitkomt. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Vragen naar precieze cijfertjes tot achter de komma geeft mij vaak het gevoel dat de algemene trend tegenstanders niet goed uitkomt. 

Dat mag je denken... in mijn geval is het dat echt niet.

Ik vraag geen tot achter de komma cijfers... maar ik wil gewoon cijfers.

Ik ken de heer Gommers niet, dus ik weet niet waarvoor hij staat... zijn baan staat er bij, maar dat wil nog niets zeggen... dat weten we allemaal wel denk ik. Gewoon cijfers zouden fijn zijn, als aanvulling en ter ondersteuning van uitspraken, niets meer, niets minder.

Op de Nederlandse site van RIVM staat wel hoeveel mensen ingeent werden , een hoop relevante dingen bij elkaar op die site... nuttig voor wie het wil weten, en wil je dat niet hoef je niet alles te lezen. Maar ik vermoed, net zoals je zegt, dat de gegevens aanwezig zijn, dus waarom niet neerzetten?

Ik zou net als jij doet met je conclusie ook kunnen stellen dat ze de cijfers niet geven omdat ze niet overtuigend genoeg zijn.... Zo ver wil ik zeker niet gaan, maar waarom geen duidelijkheid geven? we leven in een tijd dat alles gecontroleerd (mag/kan/moet) worden.... dus waarom blijft dit dan zo vaag...

Misschien dat het nog komt als er een substantieel aantal mensen volledig gevaccineerd zijn... misschien zijn het er nu gewoon te weinig... kan ook.

aangepast door Sverige
schrijffouten verbeterd

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sverige zei:

maar ik wil gewoon cijfers.

ik kan me dat goed voorstellen dat jij die wilt kunnen inzien en eigenlijk willen we die allemaal wel.

Als ik door de diverse dashboards surf en in verschillende landen cijfers bekijk varieert het behoorlijk.

Niets is zo warrig als andere getallen /cijfers tegenkomen.

 

Maar dat er personen alsnog besmet raken met een eerste vaccinatie staat wel vaker in de krant zoals Markus Söder uit Bayern 2 weken terug.

 

Het niet weergeven van alle cijfers en indicatoren is helaas dat aandeel psychologie en betutteling om geen massa hysterie te veroorzaken.

 

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het niet weergeven van alle cijfers en indicatoren is helaas dat aandeel psychologie en betutteling om geen massa hysterie te veroorzaken.

Ik weet niet waar je nu op duidt, maar met (goede) journalisten is uiteindelijk alles te achterhalen. De vraag is wel wat we met geneuzel over cijfers opschieten als we met ons boerenverstand al kunnen vaststellen dat vaccineren een belangrijke bijdrage levert richting uitgang pandemie. Ik zou toch zeggen dat als je per leeftijdscategorie al kunt vaststellen in de ziekenhuizen wie er wel of niet al een prik hebben gehad, je niet meer simpelweg kunt praten over "seizoensinvloeden". Trouwens, degenen die daarmee de huidige stand van zaken proberen te verklaren, komen al helemaal niet met bronvermeldingen.

Maar "seizoensinvloeden" is een globale aanduiding, en die verklaart natuurlijk totaal niet waarom het de inentingsstrategie op de ic's terug te zien is (Tenzij je natuurlijk blijft geloven dat de hele pandemie "fake" zou zijn.).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Eduard07 zei:

De vraag is wel wat we met geneuzel over cijfers opschieten als we met ons boerenverstand al kunnen vaststellen dat vaccineren een belangrijke bijdrage levert richting uitgang pandemie.

Dat is geen geneuzel. Komt er een nieuwe auto, wordt vermeld hot 2 cijfers na de komma hoe veel hij verbruikt, hoe snel hij van 0 tot 100 km/u gaat etc etc. 

Komt er een nieuw vaccin, wordt het wereldwijd gebruikt, zou het plots geneuzel worden als je naar cijfers vraagt. Vreemd..... op die manier ga je gewoon denken dat er iets niet in orde is.... en dat lijkt me niet de bedoeling. Een deel van de bevolking heeft cijfers nodig ivm beeldvorming van iets, dat geldt voor de auto, en dat geld ook voor de farma industrie.

 

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik zou toch zeggen dat als je per leeftijdscategorie al kunt vaststellen in de ziekenhuizen wie er wel of niet al een prik hebben gehad, je niet meer simpelweg kunt praten over "seizoensinvloeden". Trouwens, degenen die daarmee de huidige stand van zaken proberen te verklaren, komen al helemaal niet met bronvermeldingen.

 Verleden jaar zag je ook een sterke afname ivm seizoensinvloeden.... ik zou graag willen dat je gelijk had, maar om dat te kunnen bevestigen wil ik dus de cijfers...

Sterker nog, verleden jaar had je op 19 mei 26,6 ziekenhuisopnames in de afgelopen 7 dagen, en nu op 19 mei zijn het er 153,7.

Bron : https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/ziekenhuis-opnames

 

En verleden jaar mei had je geen vaccin.... ik heb bewust niet naar het aantal besmettingen gekeken, omdat men toen misschien minder getest heeft en dan zie je minder... maar als mensen ziek in het ziekenhuis komen, zie je ze... Ook de besmettingen namen sterk af, en dat bleef tot einde augustus zo... seizoensgebonden? misschien ik durf dat uiteraard niet te zeggen, al zou het zomaar kunnen.

Als het goed is, en je zou de werking eenvoudig kunnen zien, zouden de cijfers na de zomer laag moeten blijven......  we gaan het zien.

 

Je uitspraak dat je de relatie opnames / vaccinatie zo goed kan vaststellen kan ik helaas niet onderbouwen... verleden jaar zelfde tijd was de ziekenhuisbezetting stukken lager dan nu.... zonder vaccin.... maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Het is in ieder geval niet echt duidelijk, vandaar dat ik pleit voor cijfers...  maar die kan je dus nergens terugvinden, voor geen enkel land ter wereld lijken die gegevens openbaar te zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Sverige zei:

Het is in ieder geval niet echt duidelijk, vandaar dat ik pleit voor cijfers...  maar die kan je dus nergens terugvinden, voor geen enkel land ter wereld lijken die gegevens openbaar te zijn.

 

Ohhh....die zijn er wel degelijk...kijk eens naar hoe het in Amerika verloopt. Daar is het leven dankzij een snel en effectief vaccinatie programma al heel goed op weg naar normaal. Hier heeft Biden wel even een wat beter beleid gevoerd dan die flapdrol van Trump...die het hele Corona probleem aan zijn laars heeft gelapt.

 

Lees hier: https://edition.cnn.com/2021/05/25/politics/vaccine-marvel-america-back/index.html

  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Sverige zei:

Je uitspraak dat je de relatie opnames / vaccinatie zo goed kan vaststellen kan ik helaas niet onderbouwen... verleden jaar zelfde tijd was de ziekenhuisbezetting stukken lager dan nu.... zonder vaccin.... maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Het is in ieder geval niet echt duidelijk, vandaar dat ik pleit voor cijfers...  maar die kan je dus nergens terugvinden, voor geen enkel land ter wereld lijken die gegevens openbaar te zijn.

Nog maar een keer dan:

Volgens voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care laten de cijfers zien dat het vaccineren effect heeft. "Je ziet al effect na de eerste prik. De patiënten die je in mei in het ziekenhuis en op de IC krijgt, zijn de mensen die niet gevaccineerd zijn." Hoogleraar medische informatiekunde Nicolette de Keizer van het Amsterdam UMC onderschrijft dat: "De cijfers spreken voor zich. De leeftijdsgroepen die gevaccineerd zijn, hebben een vele malen lagere kans om op de IC en in het ziekenhuis te komen dan groepen die nog niet gevaccineerd zijn."

 

Het staat er toch echt: een aantoonbare correlatie tussen (gevaccineerde) leeftijdscategorie en ziekenhuis/ic-opnames.

En in het buitenland zien we dezelfde correlatie. Hoor jij dan nog veel over problemen in de verzorgingstehuizen?  Ik hoor meer over besmettingen in AZC's en locaties met arbeidsmigranten momenteel doordat deze bewoners niet gevaccineerd zijn.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staan de cijfers dan?

Net als verleden jaar gaan ze naar beneden door het seizoenseffect. Ik zie geen extra daling door vaccinatie. Er zijn geen beschikbare cijfers te vinden.

Om het heen en weer naast elkaar praten kort te sluiten: laat de gevraagde cijfers zien, in een link waar je vandaan haalt.

De cijfers, die je in vet aangeduid hebt, zijn niet de cijfers waar we het over hebben, die het effect aantonen.

De heer Gommers heeft het over een daling in het ziekenhuis, maar daarin kan ik de oorzaak niet terugvinden. Zijn net maatregelen, is het voorzichtiger zijn van bepaalde bevolkingsgroepen, zijn het vaccinaties, is het seizoensfluctuatie? Dat is niet duidelijk voor iemand die gewoon leest wat er staat.

 

Je ziet een daling bij de thuiswonende 70 jarigen, maar het cijfer is nu hoger dan verleden jaar, toen er geen vaccin was... Wat moet ik concluderen?

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/thuiswonende-ouderen

De enige weg om het echt te weten, is met echte cijfers, die er echt niet staan.

Maar nogmaals, als je ze ergens ziet, publiceer de link ernaar, en ik weet het ook.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die conclusie kan je trekken uit de leeftijdsopbouw van de patiënten op de intensieve zorg.

Daar liggen voor het grootste deel, volgens Gommers, alleen ongevaccineerde 50- ers.

Uit de gevaccineerde groep zijn er geen patiënten op de intensieve zorg.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je niet, Sverige, waar het Covid betreft. Je hebt het over propaganda voor vaccineren wanneer men cijfers levert dat vaccineren gigantisch helpt, je zegt vaccinatie tegen polio heeft enorm goed gewerkt, maar tegen mazelen is onzin want je bent er zelf niet tegen gevaccineerd en hebt het gehad en niets aan de hand.

Je snapt het principe van vaccinaties duidelijk nog niet helemaal.

Er zijn ook mensen die de Spaanse Griep overleefd hebben, er zijn ook mensen die polio probleemloos overleefd hebben en er zijn ook mensen die aan mazelen kapot zijn gegaan zonder dat ze gevaccineerd zijn. En er zijn mensen die covid overleefd hebben zonder problemen.

Maar dat zegt dus niets.

Waarom ben je in Henksnaam zo rigide tegen vaccinaties tegen covid? Of zie ik ergens iets niet? Zoals een angst voor naalden of zo?

Wat is het?

  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...