Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als men zich allemaal aan de basisregels zou houden, hoeft er geen angst te zijn voor versoepelingen.

 

 

Zoon heeft zijn besmetting opgelopen op het werk, twee collega's ook besmet. Met die versoepelingen gaat het zekerlijk niet beter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die zin is het probleem samengevat.

Een groot deel van de mensen snapt het niet en doet het dus niet als ze de kans krijgen. Daarnaast heb je mensen die qua intelligentie het zouden moeten kunnen snappen maar te weinig kennis van zaken hebben en in een bubbel verzeild zijn en alles verder negeren.

En zo nog wat varianten.

Dit maakt helaas dat het nog lang gaat duren terwijl er met snelle maatregelen en verstandig gedrag van regeringen en bevolkingen anderhalf jaar geleden nu weinig aan de hand zou zijn geweest. Maar zo zit de mensheid niet in elkaar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er zijn helaas genoeg  mensen en zelfs politici die genieten van het schofferen van anderen met corona.

Tijdens de eerste golf werd iemand die iemand anders in het gezicht hoestte, toch aangehouden? 

Waarom nu opeens die terughoudendheid?

https://nos.nl/artikel/2381461-kamervoorzitter-spreekt-forum-leden-op-gedrag-aan

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de laatste reeks postings lees ik nu dus gewoon mijn eigen mening die ik al lang heb...

Ondanks alles wat overheden roepen of doen, gewoon zelf nadenken en zo veel mogelijk binnen blijven... nergens heen gaan etc etc... het is echt de enige manier. Probleem lijkt echter dat veel mensen dat blijkbaar niet meer kunnen, en de hele tijd ergens heen moeten om wat dan ook te doen.

Ik ken ook mensen die proberen je te pushen om langs te komen en dat soort dingen, maar wat mij betreft is dat het eerste jaar zeker niet aan de orde.

Daarna zien we wel weer.

Ik heb er ook helemaal geen probleem mee, zit liever rustig alleen dan in een groep, dus ik heb wel wat makkelijker praten.... is het ook eens een keer een voordeel ;)

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Sverige zei:

Ik heb er ook helemaal geen probleem mee, zit liever rustig alleen dan in een groep, dus ik heb wel wat makkelijker praten.... is het ook eens een keer een voordeel ;)

Ik denk dat je het besmettingsgevaar nu te simpel voorstelt.

Veel mensen hebben ongewild besmetting opgelopen op hun werk of in een onderwijsinstelling of in een verzorgingstehuis. Of thuis via de kinderen (die besmetting mogelijk op school op hadden gelopen).

Ondanks dat ze zich zeer nauwgezet aan de voorschriften hielden!

Er zijn er zat die met een enorme smetvrees rondlopen en toch corona oplopen. Ik ken ze, maar die gevallen worden in deze draad ook genoeg beschreven.

 

De ellende is gewoon dat er te veel mensen zijn die coronaverschijnselen hebben en dat drommels goed weten, maar die toch willen trotseren, en niet thuisblijven en zich laten testen, of gewoon hun schouders ophalen. Zij veroorzaken de clusters.

 

Gisteren ook weer een bericht over Koningsdag:

https://nos.nl/artikel/2381341-ggd-zeker-483-besmettingen-koningsdag-a-dam-veruit-meeste-binnen-opgelopen

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik was dinsdag voor m'n werk aan de kust, een bekende badplaats.

Of je nu slim of niet bent maakt helemaal niet uit m.b.t. die regels nakomen. Het is nu de omgekeerde situatie als de eerste golf m.b.t. de kwetsbaren.

 

De mensen die er rondliepen op de boulevard en de markt of op het terras waren voor zeker 75% 60+'ers dus DIE allemaal volgens de GGD GHOR minstens de eerste prik al hebben gehad en daarnaast 25% andere, jonge volwassenen en/of gezinnen, die het eigenlijke risico lopen. De jongere mensen en kinderen die nu meer gevaar lopen dan destijds de ouderen en kwetsbaren. Zo'n 10 miljoen mensen nog te gaan voor de prik.

En DIE 10 miljoen mensen zullen, gezien het hoog risico van dat zwaardere verloop van de infecties en aandoeningen veroorzaakt door dat engels virus, zelf de beslissing moeten maken hoe ver men gaat met voorzichtig zijn voor hen zelve en de ander.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De mensen die er rondliepen op de boulevard en de markt of op het terras waren voor zeker 75% 60+'ers dus DIE allemaal volgens de GGD GHOR minstens de eerste prik al hebben gehad en daarnaast 25% andere, jonge volwassenen en/of gezinnen, die het eigenlijke risico lopen. De jongere mensen en kinderen die nu meer gevaar lopen dan destijds de ouderen en kwetsbaren. Zo'n 10 miljoen mensen nog te gaan voor de prik.

Nog zoveel mensen die tegen de coronaregels protesteren en steeds blijven schreeuwen om "bewijs"!

Ga naar o.a. een drukke markt, en je ziet het bewijs van ZOWEL het bestaan van coronabesmetting EN het gevolg van vaccinatie!

In andere landen met een vaccinatieprogramma zien we hetzelfde (straat)beeld. 

 

En dan nog worden rechtszaken aanspannen wegens "geen bewijs".

Of protesten tegen het hebben van een test- of vaccinatiebewijs. (En dan komt het toverwoord "tweedeling in de maatschappij" weer uit de hoge hoed. Nota bene vaak uit de mond van dezelfde mensen die er recentelijk voor pleitten de economie "gewoon" weer volledig te openen en ouderen en kwetsbaren eruit te filteren. Voor hen moest er dan een een parallelle samenleving worden geconstrueerd.)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Eduard07 zei:

een parallelle samenleving

die is er al en al jaren, er zal nog wel wat water door de Maas passeren voor er een en ander ingeburgerd zal zijn met betrekking tot dit virus dat niet meer zal verdwijnen.

Maar in die badplaats voelde ik me veilig gezien de opvolging van voorgeschreven afstanden en maatregels op de terrassen en in de winkels. Overigens was dat gedurende de middagpauze.

 

Tot een bepaalde leeftijd leer je van fouten, daarna ignoreert men die liever. Maar het oplopen van deze ziekte met zwaarwegende gevolgen is geen foutje. Dat is intrinsiek aan een pandemie.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens volgens dit artikel >

https://nos.nl/artikel/2381518-nederlands-trollenleger-verspreidde-nepnieuws-over-corona

 

Onbegrijpelijk vind ik dat ze wel in de gaten gehouden worden maar de politie kan er niks aan doen omdat verspreiden van nepnieuws niet strafbaar is.

Maar ja, Nep Nieuws is ook een of ander verkiezingsprogramma! Dergelijke soort beloftes bescherm je natuurlijk in plaats van die te verbieden.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

die is er al en al jaren,

Nou ruk je die opmerking uit het verband waarin hij is geschreven!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

Nou ruk je die opmerking uit het verband waarin hij is geschreven!

ja dat doe ik heel bewust

want heel eerlijk gaat het er al jaren niet meer aan toe als de economie voorrang heeft op die burger

 

dat voert veel burgers tot wanhoop en die zoeken dan naar afspiegelingen of schijn waarheden zoals er juist uit welingelichtekringen komt

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

ja dat doe ik heel bewust

want heel eerlijk gaat het er al jaren niet meer aan toe als de economie voorrang heeft op die burger

 

dat voert veel burgers tot wanhoop en die zoeken dan naar afspiegelingen of schijn waarheden zoals er juist uit welingelichtekringen komt

 

 

Dat is dan een heel andere discussie dan die tweedeling waar ik op doelde en waar o.a. FvD zo'n fervente voorstander van was/is. Onder het - simpel beredeneerde- mom van dat het virus dan vrij kan rondwaren zonde noemenswaardige schade. Want het is immers "slechts een griepje".

 

Een fictieve tweedeling, uiteraard, want wat lekker bekt, hoeft nog niet uitvoerbaar te zijn. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderschat liever niet wat dit soort praters aan schade kunnen veroorzaken aan onze democratie en - in dit geval - de vaccinatiecampagne.

Hoorde de afgelopen week een haarscherp commentaar over FvD op de radio van parlementair journalist Kees Boonman. Compleet met sound bites van de FvD roerganger met uitspraken die er niet om logen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...