Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, gerrit B zei:

Dat scheelt zeker, hier woont de zoon nog thuis en dan is het toch wel een ander verhaal.

Na één week heeft de vriendin van onze zoon nu ook corona, was te verwachten. Keelpijn , reuk en geur weg en hoge koorts.  Ze had reeds eerste vaccinatie gekregen, maar pas één dag voor onze zoon positief werd.  Waarschijnlijk te kort om degelijk te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is ook het verraderlijke aan dit virus, je merkt eerst niet dat je het hebt maar je kunt op dat moment al wel anderen besmetten.

Zelf was ik waarschijnlijk ook al 2 dagen besmettelijk voordat ikzelf klachten kreeg.

 

Verder is absolute isolatie toch de oplossing, dus echt opsluiten/afzonderen in een kamer, daar voortdurend goed ventileren en daar niet weer uitkomen totdat de klachten over zijn en in de tussentijd alles wat je aanraakt oid. direct ontsmetten.

 

Een klant van mij uit Deventer dacht de 1e keer ook van ach dat valt allemaal wel mee, maar mooi uiteindelijk wel allemaal besmet.

Toen dochterlief voor de 2e keer besmet thuis kwam werd ze verbannen naar de logeerkamer met eigen toilet en douche.

Eten kreeg ze alleen nog maar op wegwerp borden en met wegwerpbestek wat ze uiteindelijk in vuilniszakken buiten uit het raam kon gooien en van daaruit met een tang de kliko in ging.

Zo hebben ze voorkomen dat het gehele gezin voor de 2e keer opnieuw besmet zou raken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De besmettingen stijgen weer licht in Zuid Limburg. En de Belgen moeten 10 dagen in quarantaine als ze hierheen komen voor vakantie, dus Jürgen Conings neem je tentje maar vast mee. :grin:

 

https://www.demorgen.be/nieuws/gemiddeld-aantal-besmettingen-stijgt-weer-licht-druk-op-ziekenhuizen-blijft-wel-afnemen~b7487bc8/

ook over de grens stijgen de besmettingen weer licht.

 

gevaccineerde mensen kunnen nog steeds besmet raken, that is a bummer.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat zien wij totaal verkeerd.  🥴

 

Die vliegtuigen zijn gebouwd om te vliegen dus dat moeten ze ook zoveel mogelijk doen en besmetting, luchtvervuiling enz. maakt totaal niets uit als ze maar kunnen vliegen want blijkbaar brengt alleen dat bakken vol geld in het laatje.

 

Wat mij bovenal verbaasd is dat men ook telkens eerst aankondigt dat er vanaf een bepaalde datum maatregelen werden/worden getroffen zodat men (besmet of niet besmet) nog snel het gebied kon/kan ontvluchten en de besmetting razendsnel over de gehele wereld kon/kan verspreiden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik me ook terdege van bewust, vandaar dat wij hier vanaf het begin ook al de nodige maatregelen hadden getroffen om juist niet zelf zo'n "superspreader" te zijn/worden.

Vandaar elke dag temperaturen, dozen vol met mondkapjes en desinfectie middelen, nog maximaal 3 klantbezoeken (ipv. de soms 8-12) op een dag, geen onnodige bezoeken voor onderhoud en alleen nog maar voor noodzakelijke storingen enz. (geschatte kosten voor ons tot nu toe tussen de 60.000 en 80.000 euro)

En om de verliezen niet nog verder op te laten lopen en dat deze mogelijk zelfs niet meer te overzien zijn/worden moet je dus wel aan het werk want ons werk en dat van vele andere beroepen kan simpelweg niet vanachter een bureau worden uitgevoerd.

 

Probleem is echter dat de overheid/GGD oa. voor beroepen zoals ik die heb (en vele andere soortgelijke beroepen met veel contact momenten) totaal niets geregeld heeft en in mijn ogen dan ook telkens ver achter de feiten aanloopt.

Waarom krijgen bedrijven waarbij contact met anderen onvermijdelijk is bijv. niet gewoon testen om elke dag, voordat men op pad gaat, eerst een test uit te kunnen voeren?  Dat hoeft dan helemaal nog niet gratis maar kan wel tegen een zeer sterk gereduceerd tarief (ik krijg van commerciële bedrijven nu al goedgekeurde testen aangeboden 100 stuks voor 299 euro)

 

Dus laten we er dan in ieder geval voor zorgen dat die "superspreaders" en "minispreaders" in de regio blijven en niet ook nog eens andere landen kunnen bezoeken om daar andere varianten naar over te kunnen brengen of juist op te halen waardoor alles weer opnieuw kan beginnen.

 

Ik ben dan ook een groot voorstander van dat een ieder die zo nodig in het buitenland op vakantie wil gewoon zelf zijn eigen Corana test moet betalen.

Alleen loop je hier dan weer tegen het probleem aan dat de GGD's ed. geen commerciële testen uitvoert en dat men dit aan de graaiers in de samenleving over laat.

Laat die GGD ook enigszins commercieel worden en maai het gras voor de voeten weg van die bedrijven die hier veel geld aan menen te moeten verdienen.

Heb je een test nodig voor je vakantie met een verklaring? prima dat kost je dan 3 tientjes per persoon  (in Duitsland bedragen de kosten voor een test rond de 5 euro met certificaat)

Gewoon vooraf laten betalen zodat er ook geen discussie is in de teststraat en heb je geen verklaring/certificaat nodig dan is die test nog steeds gewoon gratis maar kun je ook niet naar het buitenland of op vakantie.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De resultaten van het vaccineren beginnen zichtbaar te worden in de ziekenhuizen en op de IC's volgens Diederik Gommers.

De gemiddelde leeftijd van de opgenomen patiënten daalt.

Een kwart van de IC patiënten is 50 tot 59 jaar oud, bijna de helft van de IC patiënten is 50 jaar of jonger.

Patiënten boven de 60 zijn een uitzondering, die groep is ondertussen beschermd door vaccinatie, het bevestigt dat vaccineren werkt.

 

Verder geeft hij aan, dat het 2 tot 3 weken na vaccinatie duurt voordat het lichaam voldoende antistoffen heeft gevormd en de vaccinatie voldoende bescherming geeft.

 

Direct na je vaccinatie ben je nog niet beschermd, en dien je je te houden aan de corona maatregelen.

 

De scholen zijn/gaan weer open, en met volle klassen zijn kinderen weer een besmettingsrisico voor de ouders.

De daling van het aantal nieuwe besmettingen begint al te stagneren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook dat "ouderen" zich een stuk "beter" gedragen dan jongeren, die blijkbaar de hele tijd dingen moeten doen, samen met anderen.

Ook de jongere groep mensen moet werken, en kan zich (zoals ook al gemeld door gerrit b) niet onttrekken aan noodgedwongen contacten, jongere mensen hebben vaker kinderen in huis dan ouderen etc etc...

Het hoort uiteraard bij de niet aflatende propaganda stroom voor het vaccineren dat dit gezegd wordt, maar een klein beetje nuancering is ook wel op zijn plaats. Alle beetjes helpen, en vaccineren is daar uiteraard een onderdeel van...

Dalende cijfers horen ook bij de tijd van het jaar... Zuid Afrika kende ook een daling toen daar de zomer begon, en heeft nu ook nog relatief weinig besmettingen per 100 000  inwoners....   ik hoop dat het nu de winter voor de deur staat niet opnieuw oplaait... veel hangt ook af van het gedrag van de mensen, ik ik heb het gevoel dat vooral jongere mensen zich slechter aan de regels houden...

 

Ik ben tegen versoepelen nu het wat beter lijkt te gaan... doorzetten tot het echt minimaal wordt is beter, maar dat lijkt men niet te willen. Moeilijk te begrijpen eigenlijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sverige zei:

Ik vermoed ook dat "ouderen" zich een stuk "beter" gedragen dan jongeren,

nou dat valt vies tegen, hier waar ik woon is het opvallend en waar ik inkopen doe idem dito m.b.t. het in niet acht nemen van die regels door de ouwetjes

 

maar het versoepelen daar geef ik je helemaal gelijk, veel te vroeg

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sverige zei:

Het hoort uiteraard bij de niet aflatende propaganda stroom voor het vaccineren dat dit gezegd wordt, maar een klein beetje nuancering is ook wel op zijn plaats. Alle beetjes helpen, en vaccineren is daar uiteraard een onderdeel van...

Dalende cijfers horen ook bij de tijd van het jaar...

Vijftigers grootste groep op IC's, 'duidelijk effect vaccinatie'

De gemiddelde leeftijd van coronapatiënten op de intensive cares blijft dalen. De grootste groep wordt nu gevormd door vijftigers (26,1 procent), terwijl in maart en april nog vooral zeventigers op de IC's lagen. Dat blijkt uit gegevens van de Nationale Intensive Care Evaluatie (Nice), die het AD heeft opgevraagd.

Volgens voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care laten de cijfers zien dat het vaccineren effect heeft. "Je ziet al effect na de eerste prik. De patiënten die je in mei in het ziekenhuis en op de IC krijgt, zijn de mensen die niet gevaccineerd zijn." Hoogleraar medische informatiekunde Nicolette de Keizer van het Amsterdam UMC onderschrijft dat: "De cijfers spreken voor zich. De leeftijdsgroepen die gevaccineerd zijn, hebben een vele malen lagere kans om op de IC en in het ziekenhuis te komen dan groepen die nog niet gevaccineerd zijn."

De stichting Nice, die de cijfers leverde, verwacht dat de resultaten vaccintwijfelaars over de streep zullen trekken. "De zogenoemde wappies ga je niet overtuigen, maar twijfelaars zullen er wél gevoelig voor zijn dat nu in de praktijk blijkt dat de prik werkt", zegt voorzitter Dave Dongelmans in het AD.

 

https://nos.nl/liveblog/2382191-vijftigers-nu-grootste-groep-op-ic-aruba-heft-avondklok-na-5-maanden-op

 

Je moet niet steeds proberen je eigen draai te geven aan duidelijke feiten! 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...