Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Mocht het tot een triage moeten komen in de toekomst, mag je ervan uitgaan dat het een rol gaat spelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had het bericht in Trouw even aangeklikt, Theparasol en het begin bekeken en daarop gereageerd in de veronderstelling dat de rest overeenkwam met wat Happysat plaatste en had daardoor gemist wat hij expres wegliet.

Jij noemt het tamelijk onbeschoft.

Ik vind het in-smerig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, minplus zei:

Het zou fijn zijn als het zou gelden voor ongevaccineerden zonder medische indicatie.

 

Absoluut maar laten we niet vergeten dat een corona patient tot wel 3 weken een bed en zorg claimed.

En dan hebben we het nog niet over de nazorg die ze claimen voor langere tijd.

Dat is echt ongekent hoog. Hoeveel "overige" zorg patienten zouden daarvoor geholpen kunnen worden?

Enfin, ik ben gelukkig gezond van lijf en leden maar ik kan me drommels goed voorstellen dat menigeen heel anders in de wedstrijd staat.

Je zult maar structureel hulp nodig zijn en er is geen plek meer. Nergens meer.

Dan crepeer je wel. Dat zijn we hier in het ontwikkelde westen niet gewend.

Dat associeer je eerder met ontwikkelingslanden.

 

Ik vraag me af of dit gegeven bewust ongevaccineerden zonder medische indicatie nog van mening zal laten veranderen.

Het klagen dat er onvoldoende capaciteit is en het gehuil over tweedeling zal niets veranderen aan de naakte feiten.

Als het je onverhoeds toch zal treffen dat je besmet raakt en zorg nodig bent en die dan niet meer tijdig verleend kan worden dan gaan ze er immers net zo goed kapot aan. Ook al hadden ze het met gemak kunnen redden met bv minimale ondersteuning van 1 dagje zuurstof en fikse coctail ondersteunende medicatie. Helaas, geen dokter om tijdig diagnose te stellen, geen verpleger die het tijdig kan toedienen. En dat risico allemaal nemen omdat je principieel vaccin weigert door een rotsvast vertrouwen in het superieure menselijke immuunsysteem.

Nou als dat idd zo superieur was dan had dit virus inmiddels al niet wereldwijd 5 miljoen geregistreerde doden geeist.

Dat sommigen dan ook nog lopen beweren dat dit allemaal mensen zijn met onderliggend lijden is ronduit volksverlakkerij!

 

 

aangepast door theparasol
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

gigantische lappen tekst, ik vraag me af hoeveel mensen dat allemaal gaan lezen, ik iig niet, vind alles al vermoeiend genoeg en met welk nut, in de kern komt het steeds weer op dezelfde (tegen en voor)argumenten neer, ik zal blij zijn als deze draad gesloten wordt.....

  • Bedankt 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik al heel lang met sommige leden hier.

Maar nou kon ik @theparasol toch net betrappen op een waarheid als een koe.

 

14 uren geleden, theparasol zei:

Dan crepeer je wel. Dat zijn we hier in het ontwikkelde westen niet gewend.

Dat associeer je eerder met ontwikkelingslanden.

 

En dat is waar we naar zijn afgegleden. Dat is het echte probleem.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Op de NOS wordt al wat gespeculeerd over de komende maatregelen en de effectiviteit die we daarvan mogen verwachten.

 

Quote

"Die strategie lijkt op wat het kabinet vorig jaar oktober deed", vervolgt hij. "Ze draaien een pakket in elkaar waarvan ze aannemen dat het precies genoeg is om het aantal opnames iets naar beneden te drukken."

 

Quote

"We zijn door het kabinet in zekere zin op het verkeerde been gezet. Vaccins zouden dé oplossing zijn: we prikken ons een weg uit de crisis, werd gezegd. Dat is deels zeker zo, maar het is natuurlijk niet de enige oplossing."

 

Quote

Vanaf de zomer hebben we bijvoorbeeld niets meer gehoord over het testen van gevaccineerden, maar het is nog steeds nodig." Dat komt doordat je na vaccinatie nog steeds besmettelijk kunt zijn bij een infectie, zij het een stuk minder dan wanneer je niet gevaccineerd bent.

 

Quote

"Dat de bescherming van gevaccineerden afneemt, levert risico's op", legt Van Zelst uit. "De kans dat een gevaccineerde met een QR-code toch besmet is, neemt na verloop van tijd iets toe." Testen voor toegang - ook voor mensen die geprikt zijn - zou volgens Van Zelst een optie kunnen zijn.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eenvoudig dacht ik. Een lucide droom dat je die hele politiek wegstreept. Dus alleen het OMT en wereldwijd soortgelijke instanties de maatregels laat bepalen voor onze gezondheid.

Geen economische, sociale en politieke ruis en ook geen inmenging meer betreffende een pandemie maar een oplossing aanleveren.

 

Nu zegt de politiek in de vorm van het demissionair kabinet NEEN aan het OMT, uw maatregels zijn niet uitvoerbaar.

Dus het is logisch dat we nu vier wijsvingers hebben, het kabinet, het OMT, de medeburger, jijzelf. Die zijn het schuld en niet te vertrouwen.

 

Maar het is een virus dat niet te vertrouwen is.

 

Pandemie en dus paniek onder de bevolking levert veel onenigheid en is bovendien "koren op de molen" van toch al bedenkelijke figuren in de maatschappij en/of politiek.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

N

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het is eenvoudig dacht ik. Een lucide droom dat je die hele politiek wegstreept. Dus alleen het OMT en wereldwijd soortgelijke instanties de maatregels laat bepalen voor onze gezondheid.

Geen economische, sociale en politieke ruis en ook geen inmenging meer betreffende een pandemie maar een oplossing aanleveren.

 

Droom maar fijn. De wereld draait door, je kan hem niet stilzetten.

 

Tijd om maar weer eens te relativeren.

In een vol jaar en zonder vaccins stierven er wereldwijd ergens tussen 1,8 (officieel) en 3 miljoen(werkelijke schatting) mensen aan Covid.

https://www.who.int/data/stories/the-true-death-toll-of-covid-19-estimating-global-excess-mortality

 

Volgens onderstaand grafiekje is sterfte aan hartziekten bijna 10x zo hoog, of kanker 5x zo hoog (als bovenstaande Covidcijfers)

Sterfte aan dementie, longziektes, diarree, diabetes zitten in dezelfde orde van grootte.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Leading_cause_of_death_world.png/1200px-Leading_cause_of_death_world.png

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ter relativering:

 

Gelukkig hebben alle maatregelen, afstand bewaren, lock-downs, mondkapjes, vaccinaties en QR codes het aantal dodelijke slachtoffers weten te beperken op, in Nederland, 18.500 geregistreerde doden.

 

Maar onze ziekenhuis capaciteit heeft grote moeite het aantal opnames te verwerken,ten koste van de reguliere zorg.

Een serieuze corona besmetting is alleen te overleven aan de beademing op de intensieve zorg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter relativering:

 

10x zo gelukkig is het aantal geboortes.

 

Grafiek Aantal levendgeborenen 2010-2020

2021 belooft zelfs een flink geboorteoverschot.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/13/meer-kinderen-geboren-in-februari-2021

 

https://headtopics.com/nl/veel-geboortes-en-migratie-zorgen-voor-groei-bevolking-in-eerste-helft-2021-21112065

1e half jaar: Per saldo werden er 2.400 meer kinderen geboren dan dat er mensen overleden.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil tussen cijfers en de harde realiteit.

Een 2e ziekenhuis in Nederland heeft per onmiddellijk een opname stop afgekondigd.

 

Ziekenhuis VieCuri, met locaties in Venlo en Venray, heeft per direct een opnamestop afgekondigd.

Vanwege de buitengewoon hoge aantallen patiënten (zowel regulier, covid, als patiënten die met spoed binnenkomen) in combinatie met een beperkte uitstroom en daarmee een overvol ziekenhuis, moest VieCuri vandaag, dinsdag 2 november sinds 14.10u, overgaan tot een opnamestop.

Een niet alledaagse maatregel waarover de omliggende ziekenhuizen en ambulancezorg zijn geïnformeerd.

 

Persbericht

 

Afschalen reguliere zorg

Om het opschalen van de covid-zorg mogelijk te maken, is het nodig om de reguliere, planbare zorg verder af te schalen.

Vorige week vrijdag maakte VieCuri al de eerste stappen hiertoe bekend.

Nu is het helaas noodzakelijk nog meer af te schalen en worden twee van de acht OK’s vijf dagen gesloten (dit was drie dagen).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...