Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

In de aangetrouwde familie hebben wij ook een aantal personen die ik voor het gemak maar even noem 'fel tegenstander van vaccineren, QR codes etc.' en die zelfs zorgvuldig restaurantjes uitzochten waarvan men wist dat er niet gecontroleerd werd. Een van hen heeft ruim 2 weken in het ziekenhuis gelegen met een behoorlijk ernstig geval van long covid, de zorg opgeëist van andere patiënten die zich graag aan hun been, arm, buik geholpen wilden worden en nu plotseling wil het hele clubje zich wel laten vaccineren.

 

Verstand komt met de jaren zegt het spreekwoord. Dat wens ik te bestrijden. Het moet sommige mensen eerst zelf (of heel nabij) overkomen voordat het verstand komt.

 

In wens alle niet gevaccineerden heel veel succes, want ik hoop heel oprecht dat het uiteindelijk zover komt dat je zonder vaccin helemaal niets meer mag en ik hoop zelfs dat verzekeringen zometeen de zorg niet meer dekken als je niet gevaccineerd bent.

 

Voor mij ben je als niet gevaccineerde een aso (behalve als daar een aantoonbare medische grond voor is), want je zorgt eigenhandig voor deze maatregelen en voor gevaar voor anderen.

 

Hugo de Jonge drukte het gisteren tijdens de persconferentie heel netjes uit. Denk nog eens heel goed na, want als je niet voor jezelf wilt vaccineren, doe het dan om een ander te beschermen.

 

Michel

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er was destijds het gezegde hier in Maastricht van de ouders over hun opgroeiende kinderen, nozems ; je moet eerst tegen de lamp aan lopen.

En dat is Hugo ook gebeurd als bestuurder en verantwoordelijke van het ministerie van gezondheid en welzijn of voor gezondheid en welzijn...?

 

Waar Ambtenaren werken (logisch) en beslist een medicus of twee medici.

 

Gelukkig waren wij dus al zover gekomen om plicht en restrictie te kunnen onderscheiden.

 

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michel zei:

Voor mij ben je als niet gevaccineerde een aso

 

Jij denk nog maar steeds dat niet gevaccineerden de oorzaak zijn van die nieuwe besmettingen. Je vergeet echter dat die al een poosje nergens meer mogen komen en nog steeds geen dip in de besmettingen te zien.

 

Het begint nu toch echt te rommelen in de samenleving over de maatregelen. Sportclubs willen er niet aan. Sinterklaas Roermond gaat niet door want QR niet te controleren. Winkeliers hebben al helemaal de mogelijkheden niet, zeker niet zo  vlak voor december.

 

De getoonde diagrammen van Van Dissel bevatten, heel handig, geen getallen. Van Dissel mag uitleg geven maar bij interpretatie van de plaatjes lijken er 40% gevaccineerden en 60% ongevaccineerden in het ziekenhuis te liggen. IC zou 30% om 70% zijn.

 

Bron: NOS

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Jij denk nog maar steeds dat niet gevaccineerden de oorzaak zijn van die nieuwe besmettingen. Je vergeet echter dat die al een poosje nergens meer mogen komen en nog steeds geen dip in de besmettingen te zien.

 

Nergens komen? Nee, niet overal, maar wel op veel plaatsen zoals winkels, werk etc. Daar waarschijnlijk ook vaak.

 

Quote

Het begint nu toch echt te rommelen in de samenleving over de maatregelen. Sportclubs willen er niet aan. Sinterklaas Roermond gaat niet door want QR niet te controleren. Winkeliers hebben al helemaal de mogelijkheden niet, zeker niet zo  vlak voor december.

 

Niet willen en niet kunnen zijn twee verschillende dingen.

 

Quote

De getoonde diagrammen van Van Dissel bevatten, heel handig, geen getallen. Van Dissel mag uitleg geven maar bij interpretatie van de plaatjes lijken er 40% gevaccineerden en 60% ongevaccineerden in het ziekenhuis te liggen. IC zou 30% om 70% zijn.

Maar die gevaccineerden in het ziekenhuis komen wel uit een groep van ± 15 miljoen gevaccineerden (12 jaar en ouder).
De groep ongevaccineerden komt uit een groep van ±  2,5 miljoen  (12 jaar en ouder). Meer opnames uit een 6 x kleinere groep.
Ik houd niet eens rekening met de 1,5 a 2 miljoen mensen die besmet zijn geweest en eigenlijk onder de gevaccineerden gerekend kunnen worden.
Welke groep belast de zorg verhoudingsgewijs en in cijfers het zwaarste?
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort cijfers snapt Psychosammie niet of hij weigert het te snappen, Pionewbie, ook al is het overduidelijk dat hij gigantisch fout zit met wat hij aanvoert. Een maffe fixatie op een getal zonder het geheel en het verband te kunnen overzien. Of pure onwil en zieken om je (niet) gelijk te krijgen, ik weet het niet en begrijp het niet. Net als ik mensen niet begrijp die zorgverleners bedreigen omdat die vaccinaties uitdelen om mensen te redden.

Ik hou het op het allereerste want anders plaats je zoiets niet.

 

Volledig met je eens, Michel, en mazzel dat je aangetrouwde familie een vlaag van verstand had.

Zijn ze net wat slimmer dan sommigen in mijn omgeving.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-10-2021 om 21:23, minplus zei:

Zo, we zijn er weer na een druk weekend met 9 bezoekers waarvan 6 nu weer afgereisd, dus even een moment tijd om te reageren op een opmerking.

 

Ik twijfel er niet aan dat jij met al je kennis ( 6 jaar academische studie + wat je daarna allemaal hebt opgedaan) wist dat je daarmee risico loopt het heroplevende virus in huis te halen en je zal beslist alles op alles gezet hebben om deze happening te buiten de deur te houden.

 

Toen je dat niet kon voorkomen heb je als verantwoordelijk huisvader er voor gezorgd dat wie bij jou over de vloer komt 1,5 m afstand houdt en een mondkapje draagt.

Hulde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniaal, Zunigkyk, hoe maf kun je zijn.

De hele familie is dubbel gevaccineerd en getest en een dochter heeft een jaar geleden covid gehad toen ze nog niet gevaccineerd mocht worden en heeft nog heftige restverschijnselen maar heeft een extra vaccinatie genomen, terwijl een andere met haar gezin een week in quarantaine is gegaan voor ze hierheen kwam. Zo gaan wij met iets dodelijks om.

Ben je ergens nog goed bij je hoofd om een dergelijke stompzinnige reactie te plaatsen, wederom zonder kennis van zaken?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is trouwens de geldigheid van de 1e 2 vaccinaties?

Onbeperkt of gedurende een nog nader te benoemen periode?

Stel dat de dit jaar gezette vaccinaties volgend jaar zomer verlopen en je zonder 3e prik geen voordelen meer geniet van je eerder gezette vaccinaties?

Tegen die tijd zijn de testen dan nog steeds gratis?

Of mogen we dan indien niet gevaccineerd uitsluitend nog sporten,uitgaan etc middels betaalde testen?

 

Allemaal aannames en complottheorieën maar kan me wel voorstellen dat t speelt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beruchte Nieuw-Zeelandse bendeleiders verenigen zich voor vaccinatiecampagne

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211103_94846671#spark_wn=1

Ze roepen de leden uit hun gemeenschap op om zich tegen corona te laten vaccineren !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Wat is trouwens de geldigheid van de 1e 2 vaccinaties?

 

Hier vind je alle officiele antwoorden op vragen -=> Werking en bescherming | RIVM

 

Beschermingsduur na vaccinatie

Op dit moment is onbekend hoe lang het vaccin bescherming zal geven.

 

 

Het valt en staat uiteraard met mutaties die zich nog gaan ontwikkelen de komende tijd.

Stel dat er niets noemenswaardigs veranderd aan de spike eiwitten waar het vaccin je lijf op getrained heeft dan zal de bescherming zelfs jarenlang aan kunnen houden.

Ik dacht dat bv vaccin tegen hepatitus B levenslang beschermd maar er zijn ook andere vaccins die je bv voor 10 jaar beschermen.

De antistoffen blijven een poos in je lijf om daarna te verminderen en op den duur helemaal verdwijnen.

Maar mocht er besmetting optreden dan zijn er geheugencellen die niet direct maar na een paar dagen in actie komen en dan de antistoffen weer aanmaken.

Ik ben geen expert op dit gebied maar zo werkt het in het algemeen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Het probleem is het volgende, Gerard:

Bij een DNA-virus is het simpel, want DNA is erg stabiel omdat het dubbelstrengs en dan worden veranderingen snel gecorrigeerd. Dus 1 a 3 vaccinaties om de zaak flink te activeren en je bent klaar. Zeg maar een ladder en als links iets losraakt kun je nog rechts gaan staan terwijl links meteen weer vastgemaakt wordt.

Covid-19 is een RNA-virus en RNA is uiterst instabiel want het is enkelstrengs waardoor het snel kan veranderen. Zeg maar een stok met treden en als er een losraakt  wordt er een rare trede als vervanging geplaatst waar je moeilijk op kunt staan. En als dat zich herhaalt wordt het moeilijker klimmen.

 

Dat betekent dat je na 2 vaccinaties vrijwel volledig beschermd bent tegen de 1e variant maar nog maar voor 85% tegen de 5e variant en mogelijk 70% tegen de 9e variant.

Maar de antistoffen in je bloed nemen ook af in de loop van de tijd, kan niet anders want anders zou je bloed na 10 jaar als stroop zijn en na 20 jaar alsappelstroop. Dan heb je gelukkig je geheugencellen die iets later in actie komen zodat je bij een besmetting het virus pas wat later kunt uitschakelen.

Dus moet je bij een RNA-virus na verloop van tijd een oppepper (booster) hebben voor extra antistoffen tegen de nieuwe varianten en nieuwe en meer geheugencellen. Daarom krijg je tegen griep een vaccinatie tegen de te verwachten 4 varianten die kunnen langskomen.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week zal ik mijn griepspuit laten zetten , ze stuurden mij een bevestiging !!

En wanneer ze mij oproepen voor een 3de coronavaccin , dan ga ik weer !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...