Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Nou hoor ik al drie dagen iemand continue kuchen en hoesten (al rochelender wijs) en wat zie ik nu net op de galerij aan de overkant?

 

Twee mannen in een maanpak met een brancard die de overbuur afhalen. Ik dacht nog maak een foto wegens de nieuwswaarde maar dat heb ik toch maar niet gedaan wegens de privacy van de man uh gender.

Ik weet wel dat hij elke dag 's ochtends om 8 uur zijn oude moeder in het verzorgingstehuis bezocht. Misschien wist hij niet dat de besmettingen weer ronddolen in de verzorgingstehuizen.

Er staan nog steeds geen waarschuwingsborden aan de entree van dat verzorgingstehuis. Ik kom er namelijk ook langs op weg naar ons bureau.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het komt zo wel dichtbij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een heel aardige discussie en uitleg van een immunoloog deel uitmakend van het Markus Lanz programma op ZDF TV

https://rodlzdf-a.akamaihd.net/none/zdf/21/10/211028_2315_sendung_mla/1/211028_2315_sendung_mla_2360k_p35v15.mp4

in Duitse taal zonder ondertitels

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
3 hours ago, John van Dreumel said:

…Als vervolgens een bescheiden percentage van onze bevolking zich meent te moeten blijven moeien met het behandelplan wat door medici die er wél voor gestudeerd hebben is bedacht, dan is het vertrouwen in de medische wetenschap bij hen blijkbaar compleet verdwenen. En dat is een trieste zaak. 

Precies dat is het inderdaad. Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis en precies dat soort volk komt ze daar nu dagelijks tegen.  Het vervelende is dat ze zodra ze zelf ziek worden wel letterlijk alle zorg opeisen, maar daarvoor geen zicht hadden voor de gezondheid van hun medemens.

  • Bedankt 2

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, John van Dreumel zei:

<knip>Wát iemand ook schrijft, er zullen altijd mensen zijn die het hier niet mee eens zijn. En ik heb enkel mijn gevoel beschreven. Niets meer of minder als dát. 

Mooi dat je het gedaan hebt. Een poging tot relativering in dit topic waarin velen de absolute waarheden menen te kennen en menen te kunnen overzien.

 

De medische wetenschap, zoals die hier om de haverklap geciteerd wordt kent die absolute waarheden ook niet. Pretendeert dat ook niet. Meningsverschillen zijn er, worden wederzijds geaccepteerd, en staan een werkbare output ook niet in de weg. Gemakshalve wat wiki wijsheid die me uit het hart gegrepen is: "sommigen schatten dat bij toepassing van de criteria voor evidence-based medicine ca. 20-30 procent van de geneeskunde werkelijk evidence-based mag worden genoemd. Het leveren van hard bewijs van werkzaamheid van een methode of behandeling is in de geneeskunde meestal helemaal niet eenvoudig."

 

Diagnose/therapiemodellen worden kleinschalig ontwikkelt en bij aangetoond succes doorgaans breder geaccepteerd en toegepast. Is er veel kritiek op zo'n model dan noemen we het "controversieel". Op zich is dat geen ramp. Het zal de voorstanders van zo'n controversieel model alleen maar aansporen met meer bewijzen te komen om de status "controversieel" te veranderen in "algemeen geaccepteerd". De tijd doet hierin goed werk. Slecht tot matig functionerende  modellen kennen geen langdurige overleving. Zo maken we de output van de medische wetenschap steeds beter. En steeds betrouwbaarder. Absolute garanties en voorspellingen zal de medische wetenschap nooit kunnen leveren. Al is het alleen al omdat de ene mens de andere niet is.

 

Bovengeschetste ontwikkelingen hebben doorgaans veel tijd nodig. Denk aan tientallen jaren. Uitzonderingen zijn er maar het adagium "onder druk wordt alles vloeibaar", daar heeft de natuur niet zo veel mee op. Met de komst van COVID gingen de ontwikkelingen snel, in mijn beleving veel te snel, maar goed, het kon niet anders. Nu moet ik ophouden, anders ga ik ook nog mijn bijdrage leveren aan een verdere polarisatie. Dat is niet mijn bedoeling.

 

Wel wil ik nog een relativerende kanttekening maken bij de opvatting dat iedereen die een medische opleiding met goed gevolg heeft afgesloten een soort absolute waarheid in pacht zou hebben om te komen tot een eenduidig diagnose behandelplan. Eén patiënt, één casus en drie artsen zou wel eens drie verschillende diagnose/behandelplannen kunnen opleveren. Is er dan iets fundamenteel mis in de medische beroepsuitoefening? Nee hoor. Niets is absoluut in de medische wetenschap. En niets is absoluut in de interpretatie van de pathologische processen die geleid hebben tot het ziek worden van een persoon.

Het bovenstaande voer ik aan omdat er ook binnen de artsen wereld geen communis opinio is omtrent de aanpak van de pandemie. Althans wat daarin de meest opportune strategie zou zijn. Een deel zal de aanpak onderschrijven. Een ander deel veel kritiek hebben. Daar tussenin zal zich een zwijgend contingent bevinden. Artsen doen op dit punt niet zo snel aan politiek. En concentreren zich op hun basistaak, getrouw aan de eed waar ze zich ooit mee geconformeerd hebben: Levens redden ongeacht des aanziens des persoons en diens levensbeschouwing en gedrag. Gelukkig maar. Dat die er zo instaan. Want ik lees hier nogal wat opvattingen waar de honden geen brood van zouden moeten lusten. Oeps. Doe ik op de valreep toch nog aan politiek...

 

Mijn status: universitaire medische opleiding. Afgerond binnen de tijd die er voor stond. Mijn enige tien ooit behaald: Medische statistiek. 6 jaar geleden gestopt met werken. BIG niet laten verlengen. Indien ik behoefte heb mijn titel nog te noemen dan alleen toegestaan met de vermelding "niet praktiserend". Het is allemaal niet belangrijk. Ik ken mijn beperkingen en hoop die goed te kunnen bewaken. Mijn globale indruk van dit subtopic: "Gelukkig en/of hopelijk hebben jullie van satelliet televisie meer verstand.... ". Wat ik hier wel geleerd dan wel afgeleerd heb is iemand dom te noemen op basis van zijn overtuigingen. Daar ben ik niet slim genoeg voor.

  • Bedankt 1

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-10-2021 om 13:44, Psychosammie zei:

Nou laat jij dan maar eens zien waar beschreven is dat het middel over 2-3 jaar ook veilig is.

@ceesvgeeft hieronder al aan dat dat nu niet mogelijk is. En dat is precies mijn punt.

 

Nou een ding is zeker, er zijn tot nu toe wereldwijd al 5 miljoen mensen overleden aan Corona en dat zijn er waarschijnlijk nog veel meer want als het niet stellig bewezen is dat ze aan Covid-19 overleden zijn worden ze niet meegeteld.

Maar dit gegeven telt blijkbaar niet voor Psychsammie want er zouden straks misschien wel eens een paar mensen kunnen overlijden aan de prik.

Je bent duidelijk de weg kwijt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, happysat zei:

Het werkt het beste als degenen die worden gemanipuleerd er zeker van zijn dat ze uit eigen vrije wil handelen.

Je woordkeuze is zorgvuldig en suggestief.

Manupilatie betekend iemand iets laten doen wat hij niet wil met in de regel slechte bijbedoelingen.

Dus een duidelijke woordkeuze van een complot denker.

 

Volhard maar in je vrije wils keuze, het veranderd rap als je verkeerd handelt uit vrije wil en overtuiging, ziek wordt en dan ineens behandeld moet worden.

Daar zit de krux, vermijdbare zorg die ten koste gaat van reguliere zorg en een covid behandeling is ook nog eens een langdurige en uitputtende behandeling voor zowel patient als verpleging.

Hebben we het nog niet eens over de langdurige benodigde nazorg.

Was dat niet het geval dan was er ook niet zoveel discussie over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, we zijn er weer na een druk weekend met 9 bezoekers waarvan 6 nu weer afgereisd, dus even een moment tijd om te reageren op een opmerking.

 

Dat Schetters professor is zegt me op zich niets. Een tijd terug plaatste een professor een foto van een sandaalafdruk met een trilobiet erin om aan te tonen dat de evolutietheorie onzin is en dat die trilobieten een paar duizend jaren geleden hier rondwandelden tussen mensen die op sandalen liepen.

 

Zijn betoog is zoals iemand eerder al aangaf vrijwel volledig ontkracht en hij gaf zelf al aan dat hij vrijwel niets wist van moleculaire genetica en daar gaat het bij deze nieuwe vaccins nu juist over. Ik heb geprobeerd te vinden welke onderdelen hij tijdens z'n biologiestudie heeft gedaan maar daar kon ik niets over vinden. Heeft hij plantenanatomie, ethologie en zoogdierfysiologie gedaan of wat anders?

 

Zijn club van het Artsen Covid Collectief waar ook Peeters bij zit is voorgedragen (zij in het bijzonder en als je haar stukken leest volkomen begrijpelijk) voor de Meester Kackadorisprijs voor waanzin verkondigers. Mijns inziens volledig terecht.

 

Over Maurice de Hond kan ik kort zijn. Hij moet zich als enquêteur en populist niet met onderwijs bemoeien (want dat werd een gigantisch fiasco zoals we nu ook met de internetlessen in het onderwijs zien, waanzin ten top) en evenmin met moleculaire genetica en immunologie want ook daar heeft hij totaal geen kaas van gegeten. Wat een mafketel, ook al giert hij gigantisch op internet en wordt er rijk mee. Een sluw mens.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, happysat zei:

"Theo zelf doet zijn verhaal over zaken/onderwerpen waarvan jij beweert (zonder bronnen) die geen nadelig effect zullen hebben en enige kennis vereist om dat echt te kunnen begrijpen.

Die kennis heeft Theo, dus hij legt het uit.

 

Kijk, als jij nu ook mijn bijdrages over hem gelezen had dan had je inmiddels ook geweten dat hij buiten zijn vakgebied praat en dat hij dat zelf toegeeft in een vervolg interview. Blijkbaar kon hij de eer om als expert betitelt te worden en mee te mogen praten over het onderwerp niet weerstaan.

Maar voor de leek lijkt het een geleerde soppert die weet waar hij over praat en dat maakt zijn uitlatingen voor velen geloofwaardig maar ze zijn misleidend.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval was het gisteren (zondag vrije dag = allerheiligen 1 November) Stampvol op het kerkhof. Vol met mensen die juist de afgelopen twee jaar allemaal dierbaren hebben verloren aan de Corona (grafsteen datum).

Het zag er zwart van de mensen, bedoelende allemaal nog in hun recente rouwkleding.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...