Ga naar inhoud


blikjes statiegeld, 15 cent.


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

https://www.nu.nl/economie/6255364/voor-je-statiegeld-mag-het-blikje-wel-gedeukt-zijn-maar-niet-geplet.html

 

Ja prachtig eigenlijk. Om duurzaam te recyclen en de kosten "deels" bij de verkopers van blik te leggen.

Maar ik ken het al van 2016/2017 wonende in Duitsland en de ongelooflijke wachtrijen voor die emballage automaten.

Time is money! Als ik tien minuten moet wachten opdat ik eindelijk die blikjes in de automaat kan invoeren gaat m'n bloeddruk al naar 200.

 

Dus is men erop voorbereid?

Krijgen we ook meer automaten bij de supermarkten opdat die wachtrijen en wachttijden afnemen?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daklozen leven van het gevonden statiegeld!

Dat was in 1979 al het geval in de usa,

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het helder te krijgen vroeg ik vandaag aan de filiaalleider of er al plannen waren voor het uitbreiden van de automaten gezien het feit dat men nu ook aluminium drank blikjes gaat belasten met statiegeld. Hij wist van geen plannen af en ook niet eens dat er statiegeld geheven gaat worden!!!

Ik denk dat ik maar eens een mailtje aan het hoofdbureau stuur met die vraag.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ceesv zei:

Daklozen leven van het gevonden statiegeld!

Dat was in 1979 al het geval in de usa,

Ja, daar moet je trots op zijn. Daarom heb ik heel weinig met de Vreselijke Staten van Amerika. De mogelijkheden zijn daar inderdaad onbegrensd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het terug in de juiste omloop brengen van bron materiaal kun je natuurlijk niet anders dan positief beoordelen.

Of het de dakloze was of dat jij het netjes in milieupark dan wel supermarkt aflevert doet aan die recycle stroom geen afbreuk.

Indien we alle verpakkingen zouden kunnen recycleren zijn we op de goede weg naar minder delfstoffen op schadelijke wijze uit de aarde te halen.

En ook restafval in het ecosysteem achter laten!

Ik zeg alleen dat bepaalde supermarkten gewoon niet "pro actief" meewerken aan files voor de automaat.

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel vaak in Duitsland een voordeel, spullen die je bij de ene supermarkt hebt gekocht kun je weer inleveren bij een ander zodat het niet is 2 blikjes hier inleveren, met 3 flesjes daar naar toe en met het kratje weer naar een ander.

Maar onze kinderen gingen altijd graag naar opa en oma want dan fietsten of liepen we langs een route die ook veel gebruikt werd door discogangers die onderweg al een biertje of wat dronken en de lege flesjes in de sloot gooiden. Die zochten ze er dan weer uit (sloot staat bijna altijd droog) en konden zo hun zakgeld vaak aanvullen, verdubbelen of nog meer.

In Duitsland ging het vaak nog veel sneller want die bierdosen brachten vaak het meest op.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moest in Nederland dat statiegeld wiel weer opnieuw uitgevonden worden?

Waarom niet het statiegeld systeem uit Duitsland overgenomen?

Dan kunnen ook plastic flessen en blikjes over en weer ingeleverd worden. 

15 ct voor een blikje is niks en veel mensen zullen die blikkies toch weggooien. (De supermarkten profiteren dan weer want die 15 ct komt niet meer terug bij de klant). 

25 ct zoals in Duitsland voor plastic én blik was veel beter geweest. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier in nederland vinden we graag systemen zelf uit in plaats van kijken wat er al in omringende landen zichzelf heeft bewezen. Maar gaat dit statiegeld initiatief nu echt het allemaal oplossen? Blikjes gooien wij nu nog gewoon in de recyclebak waar het netjes wordt verwerkt. Dat zal nog steeds zo zijn voor conserveblikken, en voor frisdrank / bierblikjes moet ik nu weer een aparte bak gaan hanteren om ze terug te brengen naar de winkel. En dan nog dat gezeik dat blikjes van supermarkt A niet bij supermarkt B ingeleverd kan worden.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar ik ken het al van 2016/2017 wonende in Duitsland en de ongelooflijke wachtrijen voor die emballage automaten

Dit kan ik absoluut niet bevestigen. 

Bij alle supermarkten die ik ken werken de statiegeld automaten prima. En wachttijden zijn er niet of minimaal. 

Ben er onlangs nog geweest en er waren geen wachttijden. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt het aan de tijd dat je gaat winkelen?

Ik kwam om 17.00 uur bij REWE Dresden Neustadt (na de werktijd) en kon dan echt 10 minuten in de rij staan. 1 automaat binnen in de winkel.

En vandaag stonden er ook weer 4 mensen met een winkelwagen vol plastic om 8.00 uur bij de Jumbo in Maastricht, buiten voor de winkel, dat er een spreiding is van de spits en dal uren kan er mee te maken hebben. Maar dat wordt straks dus plannen wanneer je naar die automaat gaat.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ligt het aan de tijd dat je gaat winkelen?

Ik kwam om 17.00 uur bij REWE Dresden Neustadt (na de werktijd) en kon dan echt 10 minuten in de rij staan. 1 automaat binnen in de winkel.

En vandaag stonden er ook weer 4 mensen met een winkelwagen vol plastic om 8.00 uur bij de Jumbo in Maastricht, buiten voor de winkel, dat er een spreiding is van de spits en dal uren kan er mee te maken hebben. Maar dat wordt straks dus plannen wanneer je naar die automaat gaat.

Bij de REWE in Emlichheim staan meerdere automaten. En daar ben je eigenlijk altijd meteen aan de beurt.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...