Ga naar inhoud


Canal Digitaal test nieuwe satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten


Nee, want ik schrijf toch dat het signaal nog kan veranderen. Voor West-Europa zal er weinig gaan veranderen t.o.v. van wat het signaal nu is op de nieuwe satelliet. In de randgebieden zullen nog wel veranderen komen als de footprint wordt aangepast maar ontvangst op de Canarische Eilanden is er straks niet meer bij volgens mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, want ik schrijf toch dat het signaal nog kan veranderen. Voor West-Europa zal er weinig gaan veranderen t.o.v. van wat het signaal nu is op de nieuwe satelliet. In de randgebieden zullen nog wel veranderen komen als de footprint wordt aangepast maar ontvangst op de Canarische Eilanden is er straks niet meer bij volgens mij.

 

Ik denk dat alles nog kan veranderen, jij doet het overkomen als de bestaande footprint alleen maar verschuift.  Maar dan neem ik aan dat ze niet hoeven te testen want dan is de uitkomst al bekend. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Nee, want ik schrijf toch dat het signaal nog kan veranderen. Voor West-Europa zal er weinig gaan veranderen t.o.v. van wat het signaal nu is op de nieuwe satelliet. In de randgebieden zullen nog wel veranderen komen als de footprint wordt aangepast maar ontvangst op de Canarische Eilanden is er straks niet meer bij volgens mij.

 

Heeft Astra 3B zo'n super exotische zijlob over de Canarische eilanden? Doet me herinneren aan een schotel op Tenerife die daar Nederland kijkt. Dan overkomt hem hetzelfde als de Engelse kijkers die daarvoor een metersgrote schotel op een bungalow hadden staan. Out of footprint ontvangst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gelezen Sprietje maar jij werkt niet bij SES toch ?  Kortom gewoon afwachten.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sprietje zei:

Jarco besteed aan de 2 nieuwe transponders aandacht in Totaal TV maar slaat de plank helemaal mis.

Ik heb de plank niet gezien.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plank heet 3C.

Het lijkt er op dat Jarco heeft gemist dat een naar Astra3C hernoemde satelliet is verschenen op 23.5 oost en dat de nieuwe transponders op een andere satelliet zitten. Het heeft dus 0,niks te maken met BADR, maar alles met het vervangen van een satelliet die aan het einde van de levensduur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we niet weer de problemen krijgen die we hier 15 jaar gelden hadden (kreta). Iedereen had al een 1.80m schotel nodig, maar aan het einde van de astra 1H vielen de RTL zenders veel weg. Dit toen opgelost met een 2.40m schotel.....hoge kosten! De signaal waarden die ik trouwens plaatste, zij gemeten met een 1.30m gilbertini schotel.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...