Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe zit het nou precies met de NS , (dal)prijzen , goedkoper , abonnementen vraagje ??

https://www.ns.nl

ivm NS Flex-abonnementen , ik kom er niet echt uit !!

Is zo'n bv een abonnement over de hele spoorlijn geldig ??

Of komen er nog de kosten per treinrit er bovenop ??

Want in dat geval snap ik het doel van het abonnement niet ??

Mercikes alvast 🙂👌

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst: (aangepast)

Nou ik word er ook niet wijzer van, met al die informatie en al die mogelijkheden.

Vooral als je een stuk internationaal in de reis / het traject hebt.

Ik ontdekte zelfs dat een ticket online bestellen bij de DB (Deutsche Bahn) goedkoper is dan je reis plannen bij de NS (Nedrlandse Spoorwegen) met hetzelfde startpunt Maastricht.

Je flex abonnement is eigenlijk een kortingkaart die je per reis tijdens de "daluren" kan toepassen waardoor je tot 40% korting op dat treinreisje die dag kunt krijgen. 

Daluren voor abonnementen

Dagen en tijden

Maandag t/m vrijdag
  • 0.00 - 6.30 uur
  • 9.00 - 16.00 uur
  • 18.30 - 0.00 uur
Zaterdag, zondag & feestdagen            Hele dag

bron NS

voorbeeld, tijdens daluren naar Utrecht en terug

Dus prijs kaartje 45€ heen en terug (retour) op vrijdag na 9:00

Met Flex-Abo (2,95€ gedurende de eerste 3 maanden dan daarna 5,95€ per maand) gaat er nog eens 40% af van de prijs dus kost het ritje die dag 27€ exclusief die kosten van het Flex-Abo welke je meerdere dagen kan gebruiken.

Gebruik je het Flex-Abo maar éénmaal in de maand kost die reis 29,95€ of na drie maanden 32,95€.

aangepast door Tonskidutch
bron

Serenade Of The White Shark

Calibro 35, Eliza Zoot

Geplaatst:

Ik vind het nog steeds een erg vreemde constructie.

Je moet een abonnement afsluiten om goedkoper in de daluren te kunnen reizen.

Als je zo graag die daluren gevuld wilt hebben dan maak je toch gewoon op die momenten de prijzen lager?

Wat voor idioterie is het dan om daar een abonnement voor af te moeten sluiten?

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Als ik deze waanzin zie na de doffe ellende die ik met het OV heb meegemaakt  weer  een extra reden om met de auto te gaan naast de tig andere.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Wil wel een overzicht geven van de waanzin die ik meegemaakt heb in de loop der jaren  en dan vergeet ik er ongetwijfeld een stel, maar ik denk dat jullie daar geen behoefte aan hebben.

Geplaatst:

Bij ons in de regio is Openbaar Vervoer niet echt een geweldige optie. Maar in de Randstad zijn er veel meer mogelijkheden. Als ik bv een keer in Amsterdam Centum moet zijn, dan zet ik de auto neer in Almere en vanaf daar pak ik dan de trein. Ook al omdat parkeren in Amsterdam lastig is en duur.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

• Moderator
Geplaatst:

Ik was pas geleden in Luxemburg.

Daar is het openbaar vervoer en de trein, schoon, frequent en op tijd.

En oja, gratis.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Heb lang geleden aan de rand van Amsterdam voor niet al teveel  geparkeerd  en voor weinig met het OV naar het centrum zonder moeilijke kaart toestanden.

Is dat nog mogelijk?

• Moderator
Geplaatst:
2 minuten geleden, minplus zei:

aan de rand van Amsterdam

Dat zou tegenwoordig Breukelen zijn.

En dan met de trein naar Amsterdam CS.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Was aan de oostkant voor 8 euri, Met gratis vervoer naar het centrum en terug.

Zaal geen enkele optie meer zijn, vrees ik.

Geplaatst:

terwijl het toch allemaal zo simpel is.

vraag je het Google dan krijg je als reactie

Om met het openbaar vervoer te reizen, plan je je reis met een planner zoals 9292, heb je een geldig vervoersbewijs nodig (OV-chipkaart, betaalpas, mobiel of e-ticket), en check je in bij een kaartlezer en uit bij het verlaten van het vervoermiddel. 

1. Plan je reis 

Gebruik een reisplanner-app of website, zoals 9292 of de website van je vervoerder, om de snelste route, vertrektijden en perroninformatie te vinden.

2. Kies je vervoersbewijs

Je kunt op verschillende manieren betalen:

OV-chipkaart:

Zet saldo op de kaart of reis met een abonnement. 

Betaalpas/Creditcard (OVpay):

Check in en uit met je contactloze betaalpas, creditcard of mobiel zonder je aan te melden. 

E-ticket:

Koop een digitaal kaartje in de app van de vervoerder, geldig voor je hele reis, inclusief overstappen. 

Los kaartje:

Koop een kaartje bij een automaat op het perron (trein, tram, metro) of bij de chauffeur (bus). 

3. In- en uitchecken

Inchecken:

Houd je vervoerbewijs tegen de kaartlezer aan de binnenkant van de bus of in het station. 

Uitchecken:

Controleer je vervoerbewijs opnieuw tegen een kaartlezer op je eindbestemming of bij het overstappen op een andere vervoerder. 

4. Tijdens de reis 

Informatiestromen: Let op de informatieborden en -schermen in de stations en voertuigen voor informatie over de (eind)bestemmingen en vertrektijden.

Stap uit: Bij aankomst op je bestemming, druk op de knop om de deur te openen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst: (aangepast)
15 uren geleden, Tonskidutch zei:

Je flex abonnement is eigenlijk een kortingkaart die je per reis tijdens de "daluren" kan toepassen waardoor je tot 40% korting op dat treinreisje die dag kunt krijgen.

Een abo , en dan nog er bovenop moeten betalen !!

Maar goed , dat flex-gedoe lijkt me dan de enige oplossing ,

mits je genoeg in NL komt !! Ook 40% korting op de rit is natuurlijk ook mooi !!

Kwam ik dit tegen: 25 oktober 2025 , weekend

60% NS PrijsTijd Deal (prijsreisbestemming van A naar B enkele reis , 2e klas)

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Deze lijkt me ook iets !! Ik zou indien nodig wel een flex-abo aanschaffen ,

maar .... zo dikwijls zal ik niet reizen in met de NS !!

De NMBS hier is toch wel wat makkelijker te bedienen !!

4 uren geleden, minplus zei:

Wil wel een overzicht geven van de waanzin die ik meegemaakt heb in de loop der jaren

Gaat uw gang , aub , is ok !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:
5 uren geleden, minplus zei:

Heb lang geleden aan de rand van Amsterdam voor niet al teveel  geparkeerd  en voor weinig met het OV naar het centrum zonder moeilijke kaart toestanden.

Is dat nog mogelijk?

5 uren geleden, ceesv zei:

Dat zou tegenwoordig Breukelen zijn.

En dan met de trein naar Amsterdam CS.

5 uren geleden, minplus zei:

Was aan de oostkant voor 8 euri, Met gratis vervoer naar het centrum en terug.

Zaal geen enkele optie meer zijn, vrees ik.

Al een tijd is Amsterdam bezig dat je buiten de gemeente parkeert als je Amsterdam wilt bezoeken, Amsterdam is wel met de auto te bezoeken, echter of van te voren reserveren, of je betaalt vol tarief.

Gemeenten net buiten Amsterdam zijn het al zat dat ze de auto's van Amsterdam opvangen.

Het lag er ook aan op welke dag je parkeert, hoe dat nu is weet ik niet. Op zondag kon je een aantal jaar geleden net aan de buitenkant van het centrum parkeren, wel aan de juiste kant van de straat, maar ook dat is verleden tijd.

Het is van der zotte dat Amsterdam zelf haar problemen niet kan oplossen, bij bepaalde appartementen kan je niet eens een parkeervergunning aanvragen.

Amsterdam is een dorp op zich, de meeste mensen die daar wonen komen zelden buiten Amsterdam, het openbaar vervoer is volgens mij het best goed geregeld in Amsterdam, al heb je Amsterdammers die daar een ander oordeel over hebben/zeiken.

Het begon in dit topic over Flex abonnementen, je betaalt voor korting die je alleen er uithaalt als je in een bepaalde periode van een maand in de trein reist. Ik vind het nergens op slaan, voor 2020 had je o.a. bij Kruidvat de goedkope treinkaartjes, die zijn tot op heden niet terug gekomen.

De Nederlandse Spoorwegen klaagt dat ze altijd geld te kort komen, maak het dan interessant dat mensen die buiten de spits reizen het standaard goedkoper of gratis zodat het interessant is om met de trein te reizen.

Wat ik waardeloos vindt is dat als je met een bus naar een trein reist, met de trein weer naar een bus om op je bestemming te komen, dat je 3 maal instap tarief betaalt, daarnaast is de trein is sowieso duurder dan de rest van het openbaar vervoer.

Aandeelhouder van de NS is de Nederlandse staat, in de rest van Nederland is het openbaar vervoer de bus aanbesteed, uitgezonderd het GVB in Amsterdam, RET in Rotterdam, en HTM in Den Haag, dat is nog steeds een ambtenaren club. Het nadeel is dat veel R-Net bussen tot de rand van bijvoorbeeld Amsterdam mogen rijden, dat was vroeger wel anders, dan kon ook een deel Amsterdam ingereden worden, een klein stukje met de tram of 10 minuten lopen en ik was in Amsterdam centrum.

Ik weet niet wat het is, maar de 3 gemeente OV bedrijven in Nederland krijgen overal voorrang op de aanbestede OV bedrijven.

Flex lijkt leuk, maar het slaat nergens op dat je voor korting moet betalen. Reizen via het inloggen via je mobiele telefoon heeft als nadeel dat als je accu leeg is, niet meer in en uit kan checken.

Heel het OV helemaal gratis maken lijkt mij beter, al is het tijdens de daluren zonder abonnement. In- en uitchecken zal niet verdwijnen, touristen uit het buitenland zullen dan toch moeten betalen, ook buiten de spitsuren.

Flex is om stapelgek van te worden, vrijwel alle mensen zijn na lange tijd eindelijk aan de OV-kaart gewend, ook veel ouderen die met korting reizen, begint het volgende geldverslindende project met alle problemen van dien.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:
10 uren geleden, gerrit B zei:

Stap uit: Bij aankomst op je bestemming, druk op de knop om de deur te openen.

moet dat niet andersom 😁

Serenade Of The White Shark

Calibro 35, Eliza Zoot

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...