Ga naar inhoud


Advies Receiver (tuner/versterker) met Internetradio


Aanbevolen berichten


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ook ik wil hier even op inhaken.

Graag wil ik ook een nieuwe surround receiver met de mogelijkheid van radio via internet.

Mijn oog is gevallen op de Pioneer VSX-527.

Mede omdat deze ook internetradio heeft en DTS HD MA en Dolby True HD.

Ik kijk graag een film via de receiver.

Echter het is wel een vereiste voor mij dat ik radio kan luisteren

zonder de TV aan te moeten zetten.

Gewoon radiozenders,een paar, in een soort favorietenlijst zetten

zodat ze simpel via de ab op te roepen zijn.

De naam zie je wellicht op het scherm van de receiver.

Is dit in de praktijk ook zo? Want ik heb momenteel dus een receiver die dit niet heeft.

(Yamaha RX-V557 uit 2005)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Yamaha werkt het zo met vtuner:

Je kunt favorieten instellen en dit lijstje als zaplijst instellen. Op de Yamaha scrollt de zendernaam steeds door het display.

De favorieten kun je ook via de vtuner website programmeren: je geeft het mac-adres van je receiver in op de vtuner website en registreert een (gratis) account.

Vervolgens kies je je favoriete stations. Automatisch staan ze dan ook in je receiver :-)

Kijk maar eens op de website yradio.vtuner.com

 

Als je het belangrijk vind, zou ik het zeker in de winkel laten demonstreren en luisteren, op de pioneer kan het weer anders werken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter het is wel een vereiste voor mij dat ik radio kan luisteren

zonder de TV aan te moeten zetten.

Dat was ook mijn belangrijkste eis!

Ik heb snel even door de gebruiksaanwijzing zitten bladeren, maar er staat niet expliciet bij dat je wel of geenn tv nodig hebt...

http://www.pioneer.eu/se/products/42/98/VSX-527-K/media.html

Toen ik op zoek was naar een receiver heb ik vastgesteld dat je in principe wel een tv nodig hebt, om daar de menu's te komen, en om 'iets' te kunnen kiezen uit een lijstje. Het display is meestal slechts 1 lijn, ook bij deze Pioneer is dat zo. Dat was de reden waarom ik een losse internetradio (Logitech Squeezebox) gekocht heb. Ik wil ook geen tv aanhebben om radio te luisteren!

Hij is wel niet echt duur... 1 790 Kr (ca 200 euro)... maar als je hem niet kan bedienen zoals je wil heb je er niet veel aan.

 

Ik heb nog even wat op internet gezocht en vind o.m. hetvolgende op een duits forum:

 

pioneer1_zps1aba0ed1.jpg

 

Het kan dus blijkbaar niet zonder tv...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

met de Onkyo lukt het wel.

 

Ik heb dan wel de 609, deze heeft twee rijen tekst in zijn display.

 

Als de zenders in een favorieten lijst zitten lukt het wel om ze zonder tv te selecteren.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua specs neig ik overigens steeds meer naar een Yamaha.

Ik heb het idee dat dit kwalitatief zeer goede receivers zijn.

 

 

De 673 lijkt me erg interessant,alleen dat internetradio helaas.

Zal es gaan zien hoe dat bij deze receiver is.

 

Onkyo ken ik niet zo goed,ik weet dat dit merk goed betaalbaar is.

Maar in vergelijking met een Yamaha of Marantz weet ik 't niet.

Daarvoor ken ik 't merk niet goed genoeg.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook maar uit de test in de boekjes.

 

Daar scoren de Onkyo's altijd zeer goed.

 

Ik stond ook voor de keuze, een Yamaha of een Onkyo.

Uiteindelijk is het de Onkyo geworden omdat die leverancier ook de luidsprekers van Canton kon leveren (en ik nog een extra korting kreeg).

 

Ik heb er geen spijt van gehad.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Yamaha Rxv 1071 gekocht en hierop zijn zelfs op de voorkeuze netzenders te programmeren, je bent bij dit model niet afhankelijk van een cloud YRadio waar je favorieten zenders zijn ondergebracht. Heb ook nog een RX v475 waarop dit weer wel moet.

Het fijne aan alle twee de receivers is dat je ze gewoon kunt bedienen met je smartphone of ipad. De rxv475 heeft zelfs airstream wat leuk is maar de doorslag voor beide receivers is het afspelen van flac files vanaf mijn NAS en internetradio.

Wanneer de receivers uitstaan kun je op de ab gewoon je hdmi ingang selecteren om tv of dvd te kijken.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Pioneer VSX s500 lukte me het wel om internetradio stations ( van shoutcast)  in een favorieten lijst te zetten en deze te beluisteren zonder dat de tv aan is. Sterker nog: om radiostations toe te voegen aan de favorietenlijst  moet je kijken naar de display van de receiver wat je doet, het submenu zie je namelijk niet op de tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik zie hier veel ontvangers langs komen met ingebouwde versterker, maar een beetje audio liefhebber (ik tenminste wel) heeft al wel een leuke versterker staan.

Ik wil dus eigenlijk  alleen maar een internet ontvanger waarop ik zonder TV of computer een internetstation op kan zoeken en muziek kan luisteren.

Nu heb ik de Philips streamium maar die bevalt toch minder omdat deze regelmatig vastloopt of die begint te ruizen waarna de voeding weer even losgekoppeld en weer aangesloten moet worden zodat hij het weer een poosje doet mar als hij dat 3 keer per uur doet dan is dat niet leuk meer.

Heel belangrijk is dus dat er een tulp uitgang op zit zodat het uitgangssignaal zo de versterker in kan maar die zie ik nagenoeg niet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dan moet de ontvanger wel een beetje in de buurt staan van de stereo en dat doet hij dus niet.

Verder heb ik bij de VU+ (nog) geen data aansluiting en bij de stereo wel vandaar dat ik een betere oplossing voor de Philips steamium zoek die gewoon weer bij de rest van de stereo kan staan.

(de data-aansluiting bij de VU+ komt er nog wel aangezien ik intern wil gaan sharen met de ontvanger boven maar dan moet eerst de grotere switch geplaatst worden.)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook versterkers met ingebouwde streaming mogelijkheden zoals Denon en Marantz. Heeft iemand daar ervaring mee?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

met het streamen heb ik geen ervaring, maar de meeste recente recievers hebben een app voor je tablet of GSM.

 

Via die weg kan je dan de reciever bedienen en de internet stations selecteren.

Bij mijn Onkyo werkt dit heel goed.

Vaak kan je via je tablet ook de muziek die op je pc of netwerkschijf staan streamen naar je reciever.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...