Ga naar inhoud


NED1HD etc. over op 8PSK.


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En in de nacht van 21 op 22 november is 12.187H (o.a RTL5HD, RTL7HD) aan de beurt.

Dit moet 21 en 22 Januari 2013 zijn... en niet November.... Dit volgens diezeflde nieuwsbrief...

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze toch wel verwachten dat er flink wat mensen problemen zullen krijgen met de omschakeling. Als je dan 2 transponders tegelijk doet, staan de abonnees helemaal op hun achterste benen als ze ineens heel veel zenders niet meer kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze toch wel verwachten dat er flink wat mensen problemen zullen krijgen met de omschakeling. Als je dan 2 transponders tegelijk doet, staan de abonnees helemaal op hun achterste benen als ze ineens heel veel zenders niet meer kunnen ontvangen.

 

Ja, maar de meeste snappen al niet waarom ned1 en rtl4 het niet doen, als dan 'waarom doet ned1 rtl457 het niet?' evenveel problemen oplevert. Denk nu dat je juist de problemen in 2en splits en ze allemaal 2x bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is giswerk, maar misschien zit er een levertijd op de encoders.

Misschien hebben ze een encoder wissel positie in hun techniekruimte die ze kunnen voorbereiden.

Misschien, misschien...

 

Ik kan alleen zeggen, dat ik op de meeste ontvangers helemaal niet gemerkt heb dat er wat was omgeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Maw nog meer bandbreedte besparen. Ik vraag me of dit ten goede komt voor de beeld en geluid kwaliteit.

 

Ach, zolang b.v. RTL7 HD gisterenavond (Sniper) nog films in 4:3 formaat en SD blijft uitzenden

via hun HD kanaal is het parels voor de zwijnen (of was het andersom :-) Who cares .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met 8PSK en zenders erbij wordt het niet slechter.... 8PSK maakt namelijk meer netto bandbreedte vrij... Dus bovenstaand statement klopt niet...

enige wat ik eraan merk is dat ik 1a 2 % aan signaalwaarde inlever maar dat boeit me niet

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk 't niet.

Geloof eerder dat 1 van de NL transponders wordt afgestoten.

De vrijgekomen ruimte van de overschakeling naar 8PSK

wordt dan benut voor de kanalen die niet op de ene transponder passen.

Bijvoorbeeld Discovery en NGC.

Die ene resterende NL transponder zal dan wel de 1e 10 NL zenders krijgen,het Settopboxpakket.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...