Ga naar inhoud


Murdoch pikt nog meer in


Snoopy

Aanbevolen berichten

Maar de helft van duitsland heeft een schotel. Inderdaad is fta heilig, maar jehebt een markt van 17 miljoen huishuidens voor je produkt. In nederland kom je net tot 1 miljoen schotels, die bijna allemaal al een abbonement hebben.. Een produkt naast cds in de markt zetten is naar mijn mening niet haalbaar.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het beste zou zijn CanalDigitaal geheel kopen alle transponders op 19,2 & 23 oost uitschakelen en alles op 28 oost zetten.

Dit zou een Win Win situatie zijn voor Murdoch en voor ons.

Eindelijk kwaliteit voor alle inwoners van dit land met een schotel.

En voor Murdoch een kosten besparing voor het huren van transponders op 2 satellieten.

En de meeste ontvangers hier in Nederland kunnen prima overweg met Nagra ;)

Ontvangst van 28 oost is geen probleem hier.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangst van 28 oost is zoals Blake het schrijft HIER geen probleem.Er zijn echter heel veel schotel bezitters die hun schotel mee nemen op vakantie.En er zijn er ook die een nederlands adres hebben en voor een groot deel van de tijd met hun schoteltje in een warm land zitten.Deze schotel bezitters kunnen het wel vergeten als alles naar 28 oost toe gaat.De footprint van deze positie is hoofdzakelijk op de engelse markt gericht.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky Nederland kan in de huidige situatie geen enkele Sky-zender uit Engeland of Duitsland doorgeven. De uitzendrechten van films, series en sport liggen voor langere tijd vast bij andere betaalaanbieders. Wil men dus Sky Nederland met Sky-zenders uit andere landen starten (en dat is de enige manier om satelliettelevisie in Nederland met de huidige marktconcurrentie rendabel te maken) dan moet men niet alleen CanalDigitaal overnemen. Men zou dan ook Film1 en Sport1 moeten van Chellomedia moeten overnemen.

 

Op zich heeft Murduch niet natuurlijk voldoende kapitaal voor. Het is echter de vraag of het voor het grootste deel van de satellietkijkers wel interessant is. Alle investeringen worden namelijk vroeg of laat aan de klanten doorberekend. Omdat de afzetmarkt in Nederland klein is, moeten deze investeringen over minder hoofden verdeeld worden. Een abonnement op Sky Nederland zou hierdoor weleens erg duur kunnen worden. Voor sommige mensen is dit geen probleem. Ik denk echter dat voor het grootste deel dit te gortig wordt. Zeker als je weet dat je via glasvezel of kabel voor veel minder naar televisie zonder betaalzenders kan kijken.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitzendrechten van films, series en sport liggen voor langere tijd vast bij andere betaalaanbieders.

ben iets duidelijker "langere tijd" kan alles zijn .

denk dat sky meer macht heeft bij de filmaanbieders dan CD en sky

zit al veel te kapen.

Zal wel zo verlopen als in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De situatie in Duitsland was wezenlijk anders. Daar was de satelliettelevisieaanbieder dezelfde eigenaar als de betaalkanalen (zowel film als sport). In Nederland is er sprake van een aparte satelliettelevisieaanbieder (CanalDigitaal) die in handen van een investeringsmaatschappij is. Dus daar zijn op zich kansen voor Murdoch. Veel moeilijker wordt het voor de betaalkanalen. Die zijn onderdeel van een machtige marktpartij (Liberty Global) die wellicht wel iets ziet in samenwerking of verkoop. Maar dan moet Murdoch dan wel de hoofdprijs voor betalen.

 

Waarom dacht je dat Film1 en Sport1 vanaf 1 december één businessunit is geworden? Een puur strategische zet van Liberty Global. Als Murdoch van Eredivisie Live een volwaardig sportkanaal wil maken moet het ook het filmgedeelte erbij kopen. Hierdoor wordt de prijs voor overname veel hoger. En de vraag is of Murdoch - mocht hij hiervoor of voor Sky Nederland al plannen hebben - die prijs voor een relatief kleine tv-markt als Nederland wel wil betalen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft dit topic nu met nieuws te maken?

De titel klopt niet want er wordt helemaal niets meer ingepikt.

Het is gebaseerd op het gezwets van powned die niet eens een Nederlandse zin kunnen maken.

 

Fox heeft toestemming gekregen om een belang van 51% te nemen in Eredivisielive.

Niet meer en niet minder en de rest is speculatie.

Dat de Nederlandse mediawet eist dat de voetbalsamenvattingen op een open net moet worden uitgezonden wil nog niet zeggen dat dat ook op een fox kanaal gaat gebeuren.

Laat staan dat ze de hele satelliet wereld wel eens eventjes gaan overnemen.

Jongens want een enorme onzin is dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt het niet eens tijd om uit te kijken naar de mogelijkheid van een door jezelf samengesteld pakket, zodat je niet opgezadeld bent met zenders waar je eigenlijk nooit naar kijkt?

 

De kans at dit gebeurd is nihil. Je zult nooit je pakket uit losse kanalen kunnen samenstellen. Het zijn altijd programma groepen omdat aanbieders hun programma's aanbieden in groepen. Wil je poromma A dan moet je ook programma B, C, D en E erbij nemen. Wil je 13Street en Syfy dan moet je ook de mindere kanalen E!, G4, Cloo erbij nemen.

 

Aanbieders zijn niet helemaal gek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

iRuud,

 

Aanbieders zijn niet helemaal gek....., ik ook niet, maar waar ik op zinspeelde is de mogelijkheid om via bijv, internet tv je eigen pakket samen te stellen. Met de schotel heb ik nu een ruime keuze maar zit ik wel opgezadeld met zenders waar ik nooit naar kijk. Ik ga ervan uit dat een eigen pakket ook geld kost en dat vind ik niet erg, het pakket sluit aan bij m'n wensen, wat wil je nog meer? Voor mij geldt dat zoals het media landschap er nu uitziet dat volkomen achterhaald is. Kijkcijfers dicteren het aanbod en wanneer je daar vraagtekens bijzet begint men meteen het kijkvolk in tweeën te delen, elitair en bagger adepten, waar is de nuance? De topicstarter stelt het wat cru, er wordt niets ingepikt maar gewoon gekocht, en zolang het als een separaat pakket kan worden bekeken lijkt me er weinig op tegen, maar wanneer je er zes bagger zenders moet bijnemen... er is al genoeg koppel verkoop.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze week,een mail gekregen van weepee tv,alover het internet,waar je,je eigen pakket kan kiezen.doch weet ik niet of dit zal gaan per zender.

topp offic,het zou prepay zijn,dus al ze in de zomermaanden eindeloze herhalingen tonen op tv,laat je de prepay periode gewoon ten einde lopen,en wanneer je het interesseert,dan betaal je weer.zoiets bestaat al voor de aribische zenders,maar kan helaas geen link plaatsen.daar koop je de box,en een soort prepay kaart,waardoor je een einde kan kijken,totdat deze periode verstreken is.

de m7 group en anderen,zouden hiervan nog iets kunnen leren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de helft van duitsland heeft een schotel.

 

Een beetje overdreven, is het niet?

 

De kijkgewoonten hebben er mee van doen > die zijn verschillend:

 

*dat is geen wandtapijt of reclame behang dat is: ik wil iets interessants zien. (zo de doorsnee duitse TV-consument)

 

*dat is licht en geluid op de buis tijdens de huishoudelijke bezigheden (zo de NederlandseTV-consument met die TV is altijd aan)

- de badkamer

- de slaapkamer (ook tijdens studeren staat MTV op)

- de huiskamer

overal blèht die TV-meuk door de woning

de nederlander is door de kabel-TV en de uitverkoop van diens rechten aan de commercielen in 15 jaar volledig mak geworden als de lammeren naar het slachthof en genieten hun zenders.

 

ik beschrijf twee uitersten maar die zijn er dus

minimaal twee en tussenvormen bestaan ook

 

wat sky duitsland toch "gelukkig nog" kan volhouden is dat er geen reclame in de films tussen gevoegd wordt.

EEN van die tussenvormen die de kijker bewust doet kiezen inzake een abonnement.

 

overigens wat op canalDIGITAAL als speelfilm komt, was al op sky te zien en daarvoor op andere eu-providers met film abonnement

dus je ziet NIET MEER

maar je ziet ANDERS

ik noem er enkelen

anders =

taal / audio kanalen origineel (mpeg, dts, of dd <> in taal gedubt of taal origineel)

subtitles ja dan wel neen aanwezig (spraak en taal kennis opdoen) <<<<<< aha een srt downloaden /kan uitkomst bieden

van begin tot het eind van de laatste af-titeling alles zien

zeer zeker zijn van de start en eind tijd van die film (tijdverschoven kijken en opnemen perfekt qua timer)

 

welke hebben nu een dergelijk aanbod dat jou bevalt...?

 

sky duitsland hoeft niet ook nog een sky-nl te worden

men zou het huidige kunnen behouden en enkel voor de randstadbewoners nog wat ondertitels kunnen toevoegen.

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky Uk is de enige interresante betreft bv films waar ik voor wil betalen(abbo).

SyFyHD heeft reclameblokken maar Sky Movies, Universal, MGM, TCM is puur HD film. Goede 5.1 Dolby Digital audio (niet van die gecompressde meuk als commerciele NL tv zenders, maar heel dynamisch), en heel belangrijk, geen iconen in beeld zoals film1 doet.(goed voor je plasma)

Ook vind ik film1 (en ook HBO) bij canaaldigitaal uitermate triest, omdat elk maar 1 HD kanaal hebben.

Bij Sky UK is Sky movies er in zo'n 16 film thema kanalen, 16x in HD en 16x in SD.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...