Ga naar inhoud


Dekker verplicht TROS tot fusie met AVRO.


Emekli

Aanbevolen berichten


@Gerard76, het meest ergerlijke aan de NOS-journalistiek vind ik dat de tv-journalist regelmatig een vraag stelt zonder echt geïnteresseerd te lijken in het antwoord.

Hij/Zij onderbreekt de geïnterviewde constant en geeft vervolgens zelf het gewenste antwoord, eventueel voorzien van eigen commentaar.

Met een gezicht erbij van "Zien jullie mij dit sujet even ontmaskeren? Goed, hè?"

 

Die houding riekt naar hype en indoctrinatie en heeft niets te maken met scherpe, kwalitatief hoogstaande en toch respectvolle ondervraging.

Je komt zo amper te weten wat de boodschap van de geïnterviewde is door "stoorzendergedrag" van de NOS tv-journalist. Zijn/haar mening knalt er vaak bovenuit.  

 

Je kunt ook kritisch zijn EN beleefd/respectvol. Dat zijn ze m.i. bij de NOS al jaren verleerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@leo,

 

"De Telegraaf had hier in de jaren 60  ook 'n handje van want als er nieuws was waren ze er altijd als eerste bij.

Dat kon kon ook niet anders want ze betaalde zelf de reltrappers. huh.gif
Ik denk niet dat de NOS zoiets doet."

 

Dat doet de Telegraaf nu nog hoor, die heeft een hele hetze opgezet tegen de SP, samen met Wientjes van VNO-NCW,

daardoor is de SP van de een op de andere dag weer gezakt in de peilingen.

 

@gerard,

 

"Niet alleen soms maar wel vaker.Dat was mij ook al opgevallen.

De NOS is wel degelijk gekleurd als het om politiek gaat.
Dit is heel goed te zien als 't om Geert Wilders gaat bijvoorbeeld.

Op zich wel logisch,want de NOS moet 't hebben van de linkse omroepen"

 

Je moet eens wat meer googelen, dat gedoe over de linkse NPO, is één grote fabel.

 

Er is een linkse omroep en dat is de VARA, maar DWDD en P&W hebben genoeg rechtse gasten aan tafel, dat kan je van dat rechtse meisje Jilenek niet zeggen.

Ook een linkse omroep, de VPRO en die stellen zeker zoveel zaken aan de kaak als wat het RTL nieuws doet.

Maar daar kijk je natuurlijk niet naar, het RTL 4 logo, zal wel ingebrand zijn op je TV.

Dan hebben we ook nog twee rechtse omroepen en dat zijn de AVRO en de TROS.

Zij doen samen "Een Vandaag", en daar worden de onderwerpen op een rechtse manier belicht.

 

EO, KRO, Max en NCRV, zitten zo´n beetje in het midden.

 

Resumé, de NPO links?, dit is gewoon onzin.

Het journaal brengt het nieuws, géén duiding, dat doen Een Vandaag en Nieuws-uur.

 

Bij RTL heb je alleen het nieuws dat dit kan doen en voor de rest, reclame met tussendoor een soort van programma.

Verder heb ik niets aan te merken op het RTL nieuws, dat doen ze inderdaad heel goed, maar...,

de meest mensen kijken toch nog altijd naar het NOS journaal.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

Er is geen "de NOS journalist".

En iemand eens flink aan de tand voelen hoort bij goede journalistiek en heeft niets te maken met eigen mening er boven uit laten knallen.

Links en rechts en alles er tussen worden precies hetzelfde behandeld.

Mensen met regeringsverantwoordelijkheid zijn natuurlijk meer te bevragen over die verantwoordelijkheid.

Dat ondervraagden onderbroken worden gebeurt dus omdat het niet de bedoeling is dat mensen hun ingestudeerde propaganda verhaaltje komen vertellen.

We moeten na afloop wel wijzer zijn geworden.

 

@ Gerard 76

Dat een bepaalde man van "de anderen zijn de schuld partij" niet langs durft te komen omdat je het hier niet redt met one-liners heeft niets te maken met partijdigheid van de PO/NOS maar met de controversiële standpunten van de man zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, en hoe denk je dat die omroepen zijn ontstaan? 

Uit politieke bewegingen en partijen in de jaren 30 van de vorige eeuw: NCRV, KRO,VARA, AVRO. Allemaal spreekbuizen van politieke en religieuze opvattingen.

In wezen zat (en zit) het Nederlandse omroepsysteem in een politiek-religieuze dwangbuis. Tot eind vorige eeuw was het overstappen van een omroepmedewerker van NCRV naar KRO of andersom "not done". Regionale omroep werd tot de jaren 80 gemuilkorfd omdat ze geen omroepzuiltjes hadden.En ook geen leden die lid waren van een idioot omroepgidsje.

 

Je hebt geen goed beeld van de Nederlandse omroep en haar geschiedenis. Zo waardevrij en onafhankelijk was die echt niet.

 

Juist wel: Iedere groepering in de samenleving kon een omroepvereniging oprichten. Inderdaad was het binnen die vereniging niet vrij: VARA's Achter het Nieuw liet een links geluid horen, EO's Tijdsein een christelijk geluid en AVRO's Televisier een liberaal geluid. De individuele verenigingen hadden een zeer sterke kleur, de Publieke Omroep als geheel was een instituut dat open stond voor alle politieke geluiden.

 

Toen kwam commerciële televisie, de PO verloor marktaandeel en de politiek greep in. Zenders moesten een duidelijk profiel krijgen. Er kwamen netmanagers die de programmering per zender bepaalden, en de actualiteitenrubrieken werden samengevoegd tot Netwerk, Twee Vandaag en Nova. Tien jaar later was de NPO opeens een links instituut geworden.

 

Kortom: De kritiek dat de NPO een kleur heeft, is precies dat, wat het omroepstelsel voorkwam. Het omroepstelsel kent veel problemen, maar de omgang met politieke kleur is juist een goed punt. Het voorkomt dat de politiek (die altijd greep wil op de omroep) de omroep centraal gaat aansturen. Laat iedere politieke partij een omroep hebben, geef de SP en PVV er gerust ook een. Ze voelen zich dan vertegenwoordigd op de buis en kan voorkomen dat ze de omroep als geheel als hun vijand gaan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie denk Dekker wel niet wie hij is? Want we praten hier over verenigingen met leden. Het zijn de leden die bepalen of er gefuseerd kan worden. Want met deze gedachte kan hij dus iedere vereniging dwingen tot fusie.

Als hij er dus vanaf wil dan zal hij de zuilen moeten afschaffen waardoor de omroepverenigingen geen bestaansrecht meer hebben.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgt een bericht van Villamedia;

 

http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/geen-fusie-dan-verdwijnt-tros-uit-bestel/90931/

 

‘Geen fusie, dan verdwijnt TROS uit bestel’

 

Ik sluit niet uit, zal TROS in samenwerking met RTL of SBS, Er zal RTL-TROS of gewoon TROS (SBS) heten.

 

Is dat oplossing?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder dit hele onderwerp gelezen te hebben: Een aantal jaar heeft de overheid geclaimd dat zij ONS kijk- en luistergeld voor de omroepen gaan innen.

 

Nu, terwijl ze slechts het loket zijn die ONS geld voor de media incasseren en door zouden moeten geven aan diezelfde omroepen, denken ze dat ze daardoor iets te vertellen hebben over ONS geld...

 

Wat hebben die omroepen toen hun eigen bestaan verkwanselt... Als makke lammeren naar de slachtbank! Wie gelooft nou, dat de overheid zomaar iets extra's gaat doen, gratis en voor niets...

 

En dat heeft helemaal niets met crisis te maken, het is wat mij betreft ziekelijke bemoeizuch, waar de overheid zich niet mee zou moeten en mogen bemoeien!!!

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuppelan, ik wil niet in herhaling vallen, maar zou willen zeggen: lees mijn postings nog eens even door.

De zuilenstructuur in de samenleving met gidsjes en NCRV-Reizen bestaat de facto niet meer, dus het omroepsysteem moet op de schop. Hoognodig.

Er is niet genoeg aantoonbare achterban meer.

 

En dat de NPO/NOS nog steeds nauw verwant is aan de VARA, heb ik vanmiddag in "Buitenhof" weer kunnen aanschouwen.

Herman Van Rompuy werd geinterviewd door een regelmatig hoofdschuddende Kees Driehuis (VARA). Ik kreeg sterk de indruk dat de laatste Euro-scepticus is.

Pieter Jan Hagens van het Buitenhof is ook al VARA.

 

Valt me gewoon op dat de presentatoren vaak uit dezelfde hoek komen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is nog steeds verzuild. Niet meer tussen katholieken en protestanten, maar tussen christenen en moslims: Het roept vandaag dezelfde vragen op als een christelijke jongen met een moslimmeisje thuiskomt als het 50 jaar geleden opriep tussen katholiek en protestant.

 

De opdeling van het omroepsysteem komt overeen met de verzuiling van 50 jaar geleden. Ik zie prima in dat de publieke omroep op dat put geen afspiegeling meer is van de samenleving.

 

Dat houdt mij niet tegen in te zien de opdeling van de omroep naar politieke stroming een goed middel kan zijn om alle stromingen in de samenleving te vertegenwoordigen. Ik heb dus in beginsel geen moeite met opdeling naar politieke grondslag, waar anderen dat wel lijken te hebben. Dat betekent niet dat zeg dat alles bij het oude moet blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Mij valt op dat wat jullie opvalt, jullie hebben het allemaal over over één en dezelfde hoek, (Eduard07) als dat al zo is, vertel dan meteen wat daaraan mankeert. Nu blijft het bij verdachtmakingen die niet worden onderbouwd, veel argumenten stinken eerder naar vooringenomenheid dan objectiviteit. Schuif dan ook eens een andere journalist naar voren die jullie goed of beter vinden en die nergens vandaan komt. :crazy:  Er worden hier mensen beoordeeld enkel en alleen met de stempel, die werkt daar, en die ook al. Het gekissebis komt niet tot waar het op aan komt, je hebt goede en slechte journalisten. Voor jullie is een journalist  als die van de VARA komt verdacht, ik kan jullie met dat standpunt toch ook verdacht vinden. Zo'n houding leid nergens toe, als we het er op houden dat je goede en slechte journalisten hebt komen we misschien een eind, de zwartkijker denkt wellicht dat we niet verder dan tot 2 kunnen tellen. :sick:  Overigens ben ik voor een echte PO, dus weg met doelgroepen, Nederland, dat zijn we allemaal en aan die gedachte daar ontbreekt het allengs meer en meer aan met het lezen van deze discussie.   

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...