Ga naar inhoud


Cheapconnect...iemand al ervaring?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben sinds vele jaren "over all" een tevreden gebruiker van het Budgedphone Prepaid abo.

Waar vind je immers zo'n prima verbinding voor slechts een tientje per jaar?

 

Nu BP dit abo aan het uit faseren is, blijven er een heleboel vragen over.

Op zich heb ik geen enkele moeite met een verhoging naar 15 Euro voor het vervangende abo "Uno".

Vele berichten dat er geen portering van het bestaande telefoonnummer zou kunnen plaatsvinden, maakt mij echter zeer onzeker.

Aan duidelijke communicatie vanuit BP ontbreekt het i.i.g. ten ene male.

 

Cheap connect lijkt een abo, analoog aan het oude BP-prepaid, aan te bieden tegen interessante voorwaarden.

Zo aantrekkelijk zelfs dat ik vermoed dat het hier weer een van die talrijke Voip-opportunisten gaat.

 

Heeft iemand van jullie al concrete ervaringen met deze aanbieder opgedaan?

En zo ja, hoe verliep de nummerportering?

 

Bedankt voor het delen van je kennis!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

- Budgetphone kost bovenop de jaarlijkse 10 euro, nu 4,5 euro per maand (voor nieuwe gebruikers iig). Een uno account (1,25/maand) werkt niet. Dat maakt 54 euro per jaar voor alleen een VoipIn!

- CheapConnect doet dit kunstje voor 8,95(+0,80 transactie) per jaar.

 

En ja, met CheapConnect gaat dit minstens zo goed. Eventueel een goedkope constructie met VoipOut, maar ook CheapConnect heeft aantrekkelijke tarieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, als je je nummer bij BPC wilt porteren:

 

 

Let op:
u kunt alleen uw eigen telefoonnummers porteren
u kunt niet naar budgetphone uno porteren

 

CheapConnect is een professioneel bedrijf, met uitstekende service en een betere website. Voor die 9,5 euro geef ik ze graag een kans...

 

Post van BudgetPhone forum, heeft zich al volop bewezen, jaja:

 

Ik ben al jaren heel tevreden over Budgetphone, maar dit vind ik echt
onacceptabel. Heb meerdere kennissen naar Budgetphone laten porteren,
die nu allemaal komen vragen wat er aan de hand is! Mailen ze met de
helpdesk, krijgen ze allemaal van die onduidelijke one-liners terug! Ze
moeten opwaarderen, omzetting naar Budgetphone Uno zou dan automatisch
gaan, etc. De informatieverstrekking laat gewoon zwaar te wensen over.
Mail gewoon een duidelijk migratieplan en welke handelingen van de
mensen verwacht wordt.

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ik je aan het zuchten gebracht heb @prûton; dat was echt niet mijn bedoeling hóór!

Als je dan toch het BPC-forum aanhaalt dan doe je misschien goed aan de reactie van ene Luuk te lezen.

Daaruit valt op te maken dat in geval van een voormalig prepaid-abo porteren naar een Uno zonder meer mogelijk is, zij het met enige rompslomp. (=controle of er voldoende tegoed voorhanden is)

 

Overigens ook bij CC moet er saldo op het prepaid-abo staan anders komt het account met nummer te vervallen.

 

Ik onderschrijf dat de strategie van BPC geen schoonheidsprijs verdient; kennelijk hebben ze aan marketingtechnieken een broertje dood.

 

Ach, Voip is nu eenmaal een land van eendagsvliegen.

Afwachten hoe het met CC afloopt; ik hoop overigens goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hetzelfde verhaal: het abonnement van Budgetphone zou van 10 euro per jaar naar 4,50 euro per maand gaan voor 2 telefoonnummers.

Zie ook dit draadje.

Ik heb in december de 2 nummers geporteerd naar CheapConnect en enkele weken later was dit voltooid.

De communicatie met dit bedrijf via e-mail ging snel en vriendelijk en tot heden werkt de verbinding vlekkeloos, dus ik heb er nog geen spijt van gehad.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ik je aan het zuchten gebracht heb @prûton; dat was echt niet mijn bedoeling hóór!

Als je dan toch het BPC-forum aanhaalt dan doe je misschien goed aan de reactie van ene Luuk te lezen.

Daaruit valt op te maken dat in geval van een voormalig prepaid-abo porteren naar een Uno zonder meer mogelijk is, zij het met enige rompslomp. (=controle of er voldoende tegoed voorhanden is)

 

Die zucht was ook een beetje flauw, sorry.

 

Voormalig BPC prepaid leden zitten misschien goed, maar dit is erg vaag. Nieuwe leden gaan zoiezo meer dan 5x zoveel betalen per jaar.

 

En in het geval van CheapConnect moeten we inderdaad afwachten hoe lang dit blijft. Misschien is het een lokkertje en doen ze het volgend jaar weer helemaal anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prûton: no hard feelings wat mij betreft, waarom zou ik?

Nogmaals: ik ben het roerend met je eens over de (eigenlijk:uitblijvende) werkwijze van Budgetphone.

Zelfs al neem ik diverse draadjes op hun forum met een flinke korrel zout; dit is een schoolvoorbeeld hoe je niet met je klanten dient om te gaan.

Kennelijk kunnen ze zich het permitteren....

 

Ik zit mijn contractperiode tot november a.s. uit (mits dat nog kan getuige enkele reacties) en kijk vooralsnog de CC-kat uit de boom.

Bedankt voor je inbreng!

 

@Kowalski: fijn om te horen dat e.e.a. blijkbaar vlekkeloos werkt bij CC.

Je hebt dus helemaal geen last van echo o.i.d. ?

Misschien dat je hier nog even kenbaar wilt maken van wat voor device je gebruikt maakt?

Een SIP-telefoon, ATA of misschien een Fritzbox (de laatste heb ik zelf, de 7390)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al jaren klant bij Budgetphone. Heb altijd prepaid gehad... en heb onlangs bericht gekregen dat dit abo niet meer bestaat, en dat het automatoisch omgezet is naar Uno. Er zou vanaf 1 april 1.25 euro per maand afgeschreven worden van mijn beltegoed.

Er staat ook dat je kan porteren naar een ander als je dat wil... maar voorlopig blijf ik maar. Ik ben het niet eens met een verhoging van 50% van de abo prijs... maar ik heb voorlopig niet echt iets beters gevonden. Uitbellen hoeft nu dus niet meer via budgetphone. Vroeger moest je beltegoed hebben om nederlandse 0800 nummers gratis te kunnen bellen... en dat beltegoed moest je dan ook wel opbellen, omdat je jaarlijks nieuw beltegoed moest bijvullen ivm de houdbaarheid daarvan..

Je was dus per saldo ook 15 euro kwijt per jaar... Nu bel ik vrijwel uitsluitend "uit" via DUS.net (en soms via justvoip) en behoud mijn budgetphone nr als NL inbelnummer.

Ik zou niet weten waarom UNO niet zou werken, zoals ik in een eerder geschreven posting lees. Hier werkt alles uitstekend...

 

Dit is de mail van budgetphone die ik onlangs kreeg:

 

 

Geachte abonnee,

Uw prepaid jaarabonnement van telefoonnummer 31xxxxxxxxx bij budgetphone loopt deze maand af. We bieden dit jaarabonnement inmiddels niet langer aan. Het is daarom helaas niet mogelijk het oude abonnement te verlengen.

We hebben iets nieuws,  een prepaid maandabonnement: budgetphone uno.
Voor slechts euro 1,25 per maand hebt u een compleet, Nederlands telefoonnummer met doorschakelen, gratis voicemail2email en een online beheerpagina.

Wat is er nieuw aan budgetphone uno?

        abonnementskosten worden automatisch maandelijks van uw beltegoed afgetrokken
        een maandelijkse factuur met de belgegevens en abonnementskosten
        de account is speciaal voor privgebruik, u kunt er n gesprek tegelijk mee voeren

Wat gebeurt er met uw bestaande prepaid jaarabonnement? Aan u de keuze:
 
-       u wilt prepaid blijven bellen
Uw prepaid jaarabonnement is per 1-3-2013 omgezet in een budgetphone uno maandabonnement. U hoeft alleen uw saldo op te laden. Log in op Mijn Account en klik op Opladen achter het telefoonnummer. U ziet eerst uw saldo. Daarna kunt u met iDEAL opladen als het nodig is. Is het saldo lager dan euro 1,25 op de eerste van de volgende maand? Dan wordt uw nummer automatisch gedeactiveerd.
U hebt daarna nog 4 weken om het nummer weer te activeren. Dit regelt u zelf online in de portal door beltegoed op te laden op uw telefoonnummer. U betaalt bij het opladen automatisch de heractivatiekosten van euro 2,50 plus het openstaande bedrag van het abonnement. Het nummer is meteen na de oplading weer actief.

 -       u wilt overstappen op een postpaid abonnement van budgetphone
Log in op de portal en wijzig het abonnement naar een van onze postpaid abonnementen bijvoorbeeld budgetphone free: gratis bellen naar Nederland vast en mobiel en vaste nummers in Europa voor maar euro 12,50 per maand.

 -     u wilt geen gebruik meer maken van de abonnementen van budgetphone
U kunt tot de eerste van de volgende maand uw telefoonnummer zonder onderbreking porteren naar een andere aanbieder. U vraagt de portering aan bij de aanbieder van uw keuze en de rest gaat vanzelf. We hopen natuurlijk dat u bij ons blijft.
 
Hebt u nog vragen of wilt u reageren?  Stuur dan een antwoord op dit bericht onder vermelding van uw telefoonnummer. Vragen over prepaid abonnementen worden uitsluitend per email behandeld en we doen ons best om zo snel mogelijk te antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Budget Phone Company

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kowalski: fijn om te horen dat e.e.a. blijkbaar vlekkeloos werkt bij CC.

Je hebt dus helemaal geen last van echo o.i.d. ?

Misschien dat je hier nog even kenbaar wilt maken van wat voor device je gebruikt maakt?

Een SIP-telefoon, ATA of misschien een Fritzbox (de laatste heb ik zelf, de 7390)

 

Nee, ik heb geen last van echo en de geluidskwaliteit is goed (G.711 codec), geen verschil met een vaste lijn of Budgetphone. Mijn device is een Fritzbox 7390 (zie mijn handtekening ;)).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sverige voor het posten van de oorspronkelijke BPC-email!

Eindelijk helderheid na alle eerdere min of meer chaotische verhalen op hun forum.....

 

@Kowalski: sorry, over het grote hoofd gezien.

Gefeliciteerd met je keuze overigens; mijn positieve ervaringen met de 7390 zijn recentelijk bevestigd na de Draytek 2850Vn uitvoerig te hebben getest.

Die is qua eigenlijke routerfuncties wellicht niet te evenaren maar de Voip-kwaliteiten waren beneden de maat in vergelijking met onze Duitse vriend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kowalski: sorry, over het grote hoofd gezien.

Gefeliciteerd met je keuze overigens; mijn positieve ervaringen met de 7390 zijn recentelijk bevestigd na de Draytek 2850Vn uitvoerig te hebben getest.

Die is qua eigenlijke routerfuncties wellicht niet te evenaren maar de Voip-kwaliteiten waren beneden de maat in vergelijking met onze Duitse vriend.

 

Dank je wel. Die Fritzboxen gebruik ik al een hele tijd (inmiddels ook al een hele reeks bij kennissen geïnstalleerd), beginnend met de 7270. Ik was toen erg blij met de combinatie ISDN+VOIP+DECT in 1 toestel, zodat ik mijn ISDN apparatuur kon blijven gebruiken. De mooie nieuwe toevoegingen aan de firmware blijven me nog steeds verbazen en het werkt ook gewoon goed en stabiel.

 

Over CheapConnect dien ik nog even op te merken dat ik die alleen voor de ingaande oproepen gebruik, dus ik heb alleen ervaring met de ingaande kwaliteit, die dus goed is. (N.B. uitgaande gesprekken gaan bij mij via Justvoip).

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, er zit wel een prijskaartje aan de 7390. Het is natuurlijk wel een router, telefooncentrale en (tot zekere hoogte) NAS in één apparaat. En nog eens makkelijk in te stellen. Ik zie net dat het 7390 topmodel in Duitsland wordt gemaakt. Kijk, dan is zo'n bedrag voor mij helemaal terecht.

 

Zelf goedkoop begonnen met tweedehands ATA, de bekende Linksys SPA-3102, voor nog geen twee tientjes. Toch een ATA met ruime instelmogelijkheden, pagina's vol instellingen, leuk. Dat deze ook nog eens ingaande telefoongesprekken per analoge aansluiting (FXO) kan voeren is erg handig. Eenmaal over op CheapConnect is dat niet meer nodig, maar dat terzijde :).

 

Uitgaande gesprekken zijn met Dellmont het goedkoopst via Freevoipdeal. Mobiel bellen NL voor 0,023 eurocent/min, vast NL gratis binnen de freedays. De freedays zijn maar liefst 120 dagen.

 

Voor twee tot drie tientjes per jaar kun je makkelijk klaar zijn met de telefonie, voor een gemiddelde tot zelfs groot beller. Tezamen met het goedkoopste ADSL abbo en schotel-TV FTA ga je daar in vaste lasten goed op vooruit.

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk, prûton in jou een zielsverwant te vinden.

Ik koop -waar nog mogelijk- namelijk (ook) het liefst producten uit Europa.

De Fritzbox wordt i.d.d. in Duitsland in elkaar gesoldeerd, ik meen in Meersburg aan de Bodensee.

(de componenten zullen wel voor het overgrote deel uit het V.O. komen maar dat tij valt och niet meer te keren)

Ik vrees echter dat we steeds meer moeten leven met de opdruk * engineered in Europe* ......

 

Ervaring met een ATA heb ik ook maar ik vond het instellen behoorlijk ingewikkeld maar functioneren deed het ding eigenlijk voortreffelijk.

Bedankt voor de tip; Freevoipdeal kende ik nog niet.

Uitbellen naar 06 doe ik momenteel -nog- met Easyvoip, ik dacht met € 0,07 per min. het voordeligst uit te zijn

 

@Kowalski: ook jij bedankt voor de aanvullende info over CC.

Mocht ik, na afloop van de BPC-rit- overgaan dan zal mijn nummer ook uitsluitend als Voip-in fungeren.

Uitbellen doen we hier middels diverse Dellmont varianten.

Misschien nog een kleine opmerking over de geteste Draytek: de audiokwaliteit was bedroevend slecht maar ja wij zijn dan ook die rode bengel gewend, hè?

Wellicht ten overvloede: AVM staat op het punt nieuwe Internationale firmware uit te brengen!

 

Nogmaals bedankt heren voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgaande gesprekken zijn met Dellmont het goedkoopst via Freevoipdeal. Mobiel bellen NL voor 0,023 eurocent/min, vast NL gratis binnen de freedays. De freedays zijn maar liefst 120 dagen.

 

Nog bedankt voor de tip, die had ik over het hoofd gezien.

Trouwens hier kun je de Dellmont providers allemaal met elkaar vergelijken: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html

 

Wellicht ten overvloede: AVM staat op het punt nieuwe Internationale firmware uit te brengen!

 

Dat klopt, FRITZ!OS 5.50. Alleen een beetje jammer dat ze altijd zo veel later na de Duitse versie komen met de firmware updates.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...