Ga naar inhoud


Cheapconnect...iemand al ervaring?


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat je CC nog betrouwbaar vindt, daar ben ik razend enthousiast over.

Over van BP naar CC ging vlekkeloos, nummer van CC direct werkend,

porteren idem dito met een rietje. Voor mij is CC een toppclub. (met 2 p's)

Want ik wilde graag een herkenbaar nummer houden zonder iedereen op de

hoogte te moeten stellen. En ik overweeg ook "uit" te gaan bellen, CC kent

prepaid wat redelijk uniek is imo, gezien wij weinig bellen kon dat toch nog

wel eens goedkoper zijn dan FreeVoipDeal alwaar de freedays zelfs

4 maanden geldig zijn.

In ieder geval eerst mijn freedays opmaken en dan nog een keer gaan rekenen.

 

Het is meer een sport als dat het financieel noodzakelijk is, dus leuk om het

uit te zoeken. 

 

Maar waarom bel jij uit met de Dellmont-kloons, daar moet je een goede reden

voor hebben? Waarschijnlijk buitenland-bezigheden . . . ?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uhh, ik dacht/denk daarmee voordelig uit te zijn.

Wij zijn maar een 2 persoonshuishouden en bellen niet zo heel veel uit, het belangrijkste is eigenlijk het altijd bereikbaar te zijn. (t.b.v. hoogbejaarde schoonmoeder)

Met de freedays van Voipbuster & Co komen we een heel eind.

 

En voor Call Diversion maak ik het tegoed op bij Easyvoip (ik meen € 0,07 per min naar boven afgerond) maar ben recentelijk geattendeerd op Freevoipdeal, zoals jij die kennelijk ook gebruikt.

Daar krijg je bijna geld toe als je naar mobiele nummers belt.

 

Tja, ik zie dat je ook een Fritzbox hebt; als vanzelfsprekend ga je dan spelen met je accounts.

Heb je trouwens wel eens de Call through-feature geprobeerd?

Als je buitenshuis een lang gesprek met je mobiel moet voeren, bel je eenvoudigweg in je FB in en d.m.v. een ingestelde voorkeursprovider via de box weer uit.

 

Eventueel kun je via MyFritz de keuze voor de "uitbel"provider tot het laatste moment uitstellen.

 

Om op mijn vraag terug te komen: ik vraag me af of er wellicht meer providers zijn waarmee tegen een redelijk jaartarief verzekerd bent van een goede inbelverbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach weet je, de geluidskwaliteit is tegenwoordig ronduit goed, de tijd van galm en

"water" op de lijn is inmiddels achter ons.

 

En volgens mij moet je ook een beetje geluk hebben, ik had pech bij BP, koste me

wel een nieuwe Fritz (waar ik achteraf wel blij mee was).

12Voip gaf de laatste tijd ook kuren, na 2 minuten de verbinding verbroken,

ik heb ze het restant van € 4,50 gegund en mijn account uitgezet.

Maar normaal gesproken werkt het over het algemeen allemaal goed, ik heb de

laatste tijd veel onderzoek gedaan tijdens mijn BP-crash en dan lees je over het

algemeen goede berichten.

 

Hoofdzakelijk onderscheiden de voip-aanbieders zich in hun dienstverlening en

transparantie, dat is best wel wat waard (natuurlijk ook in hun prijzen).

Dus voor mij, gezien de adequate reacties en acties, CC. Eigenlijk door dit topic.

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan behoor ik blijkbaar tot het abnormale volk, heb een verplichte ADV.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan nog erger heren: pré-pensionado

Hoezo erger, ik kijk er naar uit. Maar wel errug offtopic niet door mijn schuld, mijn niet grote schuld . . . . 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitbellen doe ik ook erg vaak via Dus.net

Naar NL kost dat in het DUStel 60 - tarief (wat ik gekozen heb) 1,20 ct per minuut... naar NL-mobiel tussen de 3,87 en de 4,40 ct per min afhankelijk van de nederlandse provider...  Ook Zweden is erg voordelig... het is een erg betrouwbare provider.

Jammer dat ik er geen telefoonnummer kan nemen, want ze hebben alleen duitse nummers, en daarvoor moet je een duits adres kunnen aangeven. Maar goed, je kan wel een onafhankelijk did nummer naar je account doorverbinden...

Dus is betrouwbaar en heeft ook erg goede geluidskwaliteit!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant Sverige!

Wat is er tegenwoordig toch veel mogelijk in telefonieland.

Ik kan me nog herinneren dat bij een verhuizing in de 60-er jaren binnen Amsterdam mijn ouders een half jaar verstoken bleven van telefonie.

Onvoldoende capaciteit werd door de toenmalige PTT als reden opgegeven (geloof ik...)

 

Nee, ik houd het vooralsnog ook nog graag bij BPC.

 

edit: nu nog even erg on topic: ik zag zojuist dat men bij CC wederom een topic heeft verwijderd.

Vraag me af waarom en eveneens wanneer men dit forum gaat misbruiken door zich te excuseren.

Hoe luidde dat ook weer?

Was het niet in de trant van: "onderwerp was klantgerelateerd" of iets van die strekking?

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

In een vlaag van zelfreflectie even mijn vorig draadje doorgelezen en i.d.d. ja. het is een beetje zurig van aard.

'T zal eigenlijk ook allemaal wel, dingen zijn nu eenmaal hoe ze zijn.

Ik meld me wel weer eens wanneer mijn abo-periode bij BP dreigt te verstrijken.

 

En me nu maar onder laten dompelen in de oranje feestvreugde...

Veel plezier allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Sorry @Con; ik kan het niet laten even op de opnieuw opvlammende discussie over de 0900-tarieven te reageren. (CC-forum)

Jouw vergelijking met een mobiele prepaid-provider is in principe juist maar het kardinale verschil ligt in het feit dat je bij een dergelijke provider van te voren kunt weten wat het geldende tarief is.

 

De keuze om al dan niet uit te bellen is dus aan de beller

Bij CC weet je vooraf niet waaraan je toe bent, gelet op de gewraakte issues.

 

Toch even positief eindigen hier: mijn provider BPC schijnt zijn leven gebeterd te hebben en reageert nu proactief op haar forum!

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, CC blinkt niet uit in het vermelden

van exotische telefoonnummers, het zijn er tenslotte honderden.

 

Eerlijkheidshalve lijk het er ook een beetje op dat CC regelmatig een

beetje uit hun tent wordt gelokt met vragen die meer om uit te dagen

te zijn, lees alle topics maar eens door en je zal tot de conclusie komen

dat er vragen worden gesteld, om vragen te willen stellen.

 

Verder is een complete lijst van honderderen bestemmingen niet alleen een

enorme klus, zeker voor een beginner maar die moet je qua prijsvorming dan

ook nog onderhouden. Zeker met de opbouw zal je daar mensen op moeten zetten

en of zo'n bezetting er als is betwijfel ik (en terecht).

 

Gezien het adequate optreden ben ik zeer tevreden, ook ik heb wel eens een

dip en dan hanteer ik gewoon hun stelling "account-gebonden" mailtje naar

de helpdesk, en dat werkt echt als een speer, en een technische vraag op

het forum wordt ook altijd snel en hoogoplossend verholpen, ja, je moet je

natuurlijk wel een beetje aan hun spelregelshouden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prettig dat je de moeite nam te reageren, bedankt Con!

De eerlijkheid gebiedt me te bekennen dat ik met enige afgunst naar de meerprijs-vrije doorberekening van 0900-nummers kijk.

Bij BPC bedraagt die maar liefst een slordige 100% en bij mijn kabelprovider "slechts" 10%.....

 

Volgens mijn bescheiden mening berekenen al die Dellmont-jongens geen opslag.

Maar de gesprekstijd wordt bij hen wel in mindering gebracht op je vrije belminuten.

Dan heb je echt een wiskunde-knobbel nodig om uit te rekenen welk alternatief het beste is. (anders dan de CC-situatie...)

 

En laat ik vroeger al zo slecht geweest zijn in de exacte vakken en dat is helaas niet bepaald beter geworden in de loop der jaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerbeste is om 09 nummers te vermijden!  Ik zoek altijd eerst of er een alternatief nummer beschikbaar is.

Vaak is dat er... soms alleen voor buitenlandse klanten, maar dan bel ik via een provider die mijn buitenlands nummer meldt, en dan werkt het gewoon.

Als je bij Justvoip (dellmont) een 09 met "lokaal tarief" belt, ben je 3 ct per minuut kwijt...  een paar maanden geleden heb ik dit gedaan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...