Ga naar inhoud


Cheapconnect...iemand al ervaring?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zo, er zit wel een prijskaartje aan de 7390. Het is natuurlijk wel een router, telefooncentrale en (tot zekere hoogte) NAS in één apparaat. En nog eens makkelijk in te stellen. Ik zie net dat het 7390 topmodel in Duitsland wordt gemaakt. Kijk, dan is zo'n bedrag voor mij helemaal terecht.

 

Zelf goedkoop begonnen met tweedehands ATA, de bekende Linksys SPA-3102, voor nog geen twee tientjes. Toch een ATA met ruime instelmogelijkheden, pagina's vol instellingen, leuk. Dat deze ook nog eens ingaande telefoongesprekken per analoge aansluiting (FXO) kan voeren is erg handig. Eenmaal over op CheapConnect is dat niet meer nodig, maar dat terzijde :).

 

Uitgaande gesprekken zijn met Dellmont het goedkoopst via Freevoipdeal. Mobiel bellen NL voor 0,023 eurocent/min, vast NL gratis binnen de freedays. De freedays zijn maar liefst 120 dagen.

 

Voor twee tot drie tientjes per jaar kun je makkelijk klaar zijn met de telefonie, voor een gemiddelde tot zelfs groot beller. Tezamen met het goedkoopste ADSL abbo en schotel-TV FTA ga je daar in vaste lasten goed op vooruit.

Goedkoop uitbellen met freevoipdeal is echt zo goedkoop.? Had laats ook goedkoop uitbellen naar mobiel (dailnow) maar bleek later dat via sip de normale tarieven moest betalen,als je een fritzbox hebt ga je niet mobiel bellen via de computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, er zit wel een prijskaartje aan de 7390. Het is natuurlijk wel een router, telefooncentrale en (tot zekere hoogte) NAS in één apparaat. En nog eens makkelijk in te stellen. Ik zie net dat het 7390 topmodel in Duitsland wordt gemaakt. Kijk, dan is zo'n bedrag voor mij helemaal terecht.

 

Zelf goedkoop begonnen met tweedehands ATA, de bekende Linksys SPA-3102, voor nog geen twee tientjes. Toch een ATA met ruime instelmogelijkheden, pagina's vol instellingen, leuk. Dat deze ook nog eens ingaande telefoongesprekken per analoge aansluiting (FXO) kan voeren is erg handig. Eenmaal over op CheapConnect is dat niet meer nodig, maar dat terzijde :).

 

Uitgaande gesprekken zijn met Dellmont het goedkoopst via Freevoipdeal. Mobiel bellen NL voor 0,023 eurocent/min, vast NL gratis binnen de freedays. De freedays zijn maar liefst 120 dagen.

 

Voor twee tot drie tientjes per jaar kun je makkelijk klaar zijn met de telefonie, voor een gemiddelde tot zelfs groot beller. Tezamen met het goedkoopste ADSL abbo en schotel-TV FTA ga je daar in vaste lasten goed op vooruit.

Wat leuk, prûton in jou een zielsverwant te vinden.

Ik koop -waar nog mogelijk- namelijk (ook) het liefst producten uit Europa.

De Fritzbox wordt i.d.d. in Duitsland in elkaar gesoldeerd, ik meen in Meersburg aan de Bodensee.

(de componenten zullen wel voor het overgrote deel uit het V.O. komen maar dat tij valt och niet meer te keren)

Ik vrees echter dat we steeds meer moeten leven met de opdruk * engineered in Europe* ......

 

Ervaring met een ATA heb ik ook maar ik vond het instellen behoorlijk ingewikkeld maar functioneren deed het ding eigenlijk voortreffelijk.

Bedankt voor de tip; Freevoipdeal kende ik nog niet.

Uitbellen naar 06 doe ik momenteel -nog- met Easyvoip, ik dacht met € 0,07 per min. het voordeligst uit te zijn

 

@Kowalski: ook jij bedankt voor de aanvullende info over CC.

Mocht ik, na afloop van de BPC-rit- overgaan dan zal mijn nummer ook uitsluitend als Voip-in fungeren.

Uitbellen doen we hier middels diverse Dellmont varianten.

Misschien nog een kleine opmerking over de geteste Draytek: de audiokwaliteit was bedroevend slecht maar ja wij zijn dan ook die rode bengel gewend, hè?

Wellicht ten overvloede: AVM staat op het punt nieuwe Internationale firmware uit te brengen!

 

Wat dacht je van de nieuwe 7490 duur nog wel een jaartje dacht ik

 

Nogmaals bedankt heren voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat de freedays niet meetellen per SIP boomer22.

 

Daar heb je misschien een punt, want ik heb ten tijde van SIP alleen buiten de freedays gebeld. Dit is er te lezen bij een SIP call:

 

 

Charges for SIP call.

You are being charged for calls to destinations not included in the
freeday* destinations list or if you run out of freedays at the time of
the call.

* Please note, most mobile telephone numbers are not included in the freeday destinations list unless otherwise stated.

 

Lijkt me toch dat freedays ook meetellen voor de SIP, of lees ik dit verkeerd? Mobiele kosten blijven gelijk in ieder geval, SIP of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat de freedays niet meetellen per SIP boomer22.

 

Daar heb je misschien een punt, want ik heb ten tijde van SIP alleen buiten de freedays gebeld. Dit is er te lezen bij een SIP call:

 

 

 

Lijkt me toch dat freedays ook meetellen voor de SIP, of lees ik dit verkeerd? Mobiele kosten blijven gelijk in ieder geval, SIP of niet.

 

Nee had op die vergelijking sites gezien en daar stond dat dailnow voor 1 a 2 cent mobiel kon bellen dus na die site enja dat kon blijk dat onderaan de rates je moet klikken op sip calls en dat je daar voor mobiel bellen ongeveer een dubbeltje moet betalen dus als mijn 25€ op is dan maar eens naar die van julie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, er zit wel een prijskaartje aan de 7390. Het is natuurlijk wel een router, telefooncentrale en (tot zekere hoogte) NAS in één apparaat. En nog eens makkelijk in te stellen. Ik zie net dat het 7390 topmodel in Duitsland wordt gemaakt. Kijk, dan is zo'n bedrag voor mij helemaal terecht.

je zou dan ook eens kunnen kijken naar een 2e hands 7340 dieze is zo goed als hetzelfde als de 7390 maar heeft alleen gaeen 4 maar 2 lan aansluitingen en deze kun je al aanschaffen voor nog geen 50 tientjes wel 2e hands op bv een of andere veiling site

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, maar ik heb de Fritz!box niet nodig. Draadloos hoef ik niet in huis, en de Linksys ATA doet zijn werk goed. De virtuele telefooncentrale Asterisk gaat naar een Synology NAS, mocht het nodig zijn. Maar CheapConnect heeft ook al voicemail, dus voorlopig Asterisk niet nodig.

 

Een gigabit router of switch die gemaakt is in Duitsland sta ik wel weer voor open :).

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geen nummerportering bij freevoipdeal?

Iemand een alternatief voor portering, BP is erg duur geworden

met zijn nieuwe ABO's.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, inderdaad, Budgetphone is 50% duurder geworden... maar aan de andere kant was je vroeger ook 15 euro kwijt, omdat je beltegoed moest hebben om gratis nummers te kunnen bellen... ik belde het bedrag (die 5 euro) dan bijna op gedurende het jaar, omdat je jaarlijks opnieuw 5 euro moest laden, om het beltegoed levend te houden... Nu hoeft dat niet meer, omdat het beltegoed automatisch opgebruikt wordt. Uitbellen doe je dan goedkoper via Dus.net of justvoip en Co.

Ik heb ook zitten overwegen om over te stappen naar een ander, maar voorlopig blijf ik maar, omdat ik dus denk dat ik in mijn geval dus niet echt "veel" duurder uit ben. Uitbellen is via andere providers immers 50%  of meer goedkoper dan via budgetphone.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heet 50%, volgens mij betaalde ik € 10,00 per jaar, nu € 4,50 per maand, toch 44 euries verschil.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dit ik dit bericht tijdig verneem, mijn huidige prepaid abonnement loopt op 1 augustus af.

Was bij de eerste berichten verbaasd dat ik niet van BP had vernomen maar begrijp dat je kort voor het verlopen van je abonnement bericht van BP krijgt. Heb dus tijd om even rond te kijken naar wie ik me nummer over zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heet 50%, volgens mij betaalde ik € 10,00 per jaar, nu € 4,50 per maand, toch 44 euries verschil.

 

Ja, maar dat is omdat jij gekozen hebt voor dat abonnement.

Als je niets doet, ga je automatisch over naar het UNO abonnement, en dat kost 1.25 euro per maand... je hebt dezelfde tarieven als het prepaid abonnement...  en 12 x 1.25 euro is 15 euro per jaar.

 

Als je prepaid ten einde loopt krijg je onderstaande mail :

 

 

 Geachte abonnee,

 

Uw prepaid jaarabonnement van telefoonnummer 31xxxxxxxxx bij budgetphone loopt deze maand af. We bieden dit jaarabonnement inmiddels niet langer aan. Het is daarom helaas niet mogelijk het oude abonnement te verlengen.

 

We hebben iets nieuws,  een prepaid maandabonnement: budgetphone uno.

Voor slechts euro 1,25 per maand hebt u een compleet, Nederlands telefoonnummer met doorschakelen, gratis voicemail2email en een online beheerpagina.

 

Wat is er nieuw aan budgetphone uno?

 

        abonnementskosten worden automatisch maandelijks van uw beltegoed afgetrokken

        een maandelijkse factuur met de belgegevens en abonnementskosten

        de account is speciaal voor privgebruik, u kunt er n gesprek tegelijk mee voeren

 

Wat gebeurt er met uw bestaande prepaid jaarabonnement? Aan u de keuze:

 

-       u wilt prepaid blijven bellen

Uw prepaid jaarabonnement is per 1-3-2013 omgezet in een budgetphone uno maandabonnement. U hoeft alleen uw saldo op te laden. Log in op Mijn Account en klik op Opladen achter het telefoonnummer. U ziet eerst uw saldo. Daarna kunt u met iDEAL opladen als het nodig is. Is het saldo lager dan euro 1,25 op de eerste van de volgende maand? Dan wordt uw nummer automatisch gedeactiveerd.

U hebt daarna nog 4 weken om het nummer weer te activeren. Dit regelt u zelf online in de portal door beltegoed op te laden op uw telefoonnummer. U betaalt bij het opladen automatisch de heractivatiekosten van euro 2,50 plus het openstaande bedrag van het abonnement. Het nummer is meteen na de oplading weer actief.

 

 -       u wilt overstappen op een postpaid abonnement van budgetphone

Log in op de portal en wijzig het abonnement naar een van onze postpaid abonnementen bijvoorbeeld budgetphone free: gratis bellen naar Nederland vast en mobiel en vaste nummers in Europa voor maar euro 12,50 per maand.

 

 -     u wilt geen gebruik meer maken van de abonnementen van budgetphone

U kunt tot de eerste van de volgende maand uw telefoonnummer zonder onderbreking porteren naar een andere aanbieder. U vraagt de portering aan bij de aanbieder van uw keuze en de rest gaat vanzelf. We hopen natuurlijk dat u bij ons blijft.

 

Hebt u nog vragen of wilt u reageren?  Stuur dan een antwoord op dit bericht onder vermelding van uw telefoonnummer. Vragen over prepaid abonnementen worden uitsluitend per email behandeld en we doen ons best om zo snel mogelijk te antwoorden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Budget Phone Company

 

 

post-39968-0-14915800-1364884563_thumb.jpg

 

Je hoeft dus helemaal niet over te stappen naar een duurder abonnement... Jij hebt dat volgens mij dan helemaal vrijwillig gedaan omdat je er voordeel in zag oid...

Heb je je vergist kan je volgens mij altijd wijzigen...

dit staat in de FAQ's:

Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen? Abonnement wijzigen gaat via uw portal

Klik na het inloggen achter uw nummer op wijzigen

 

Kies het type abonnement dat u wilt en klik op wijzigen

 

 

De abonnementswijziging gaat per eerste van de volgende maand in.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de keuze UNO niet op het Portal. Dás de reden. Heb BP een mailtje gestuurd, en ben benieuwd naar hun reactie.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wordt dit topic onnodig wazig. Het is toch duidelijk dat je 5x zoveel kwijt bent als nieuwe gebruiker bij BudgetPhone voor alleen een VoipIn nummer? Voor dat geld kun je onderhand een telefoonlijn bij je internetprovider nemen als ingaand nummer.

 

Ja, bestaande klanten hebben de optie om hun prepaidaccount voort te zetten, mits je dit zeer duidelijk aan de support of iets dergelijks. In ieder geval wel duidelijk dat dit niet altijd even makkelijk is. Waarom je dan niet gelijk naar CheapConnect gaat moet je zelf weten, de voordelen heb ik al gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de keuze UNO niet op het Portal. Dás de reden. Heb BP een mailtje gestuurd, en ben benieuwd naar hun reactie.

 

Ik denk wel dat het goed zal komen...

Je hoefde niets te doen, een prepaid gaat vanzelf over naar Uno...

 

En om even te reageren op Proton:  Als nieuwe abonnee kan je gewoon voor Uno kiezen. Ik heb het net nog geprobeerd, maar uiteraard de bestelling niet afgeroind, want ik heb al een abonnement.

Ik wil niet zeggen dat er geen betere providers zijn dan Budgetphone, maar ik mag niet klagen over de bereikbaarheid en de kwaiteit van de gesprekken... Ik ben uiteraard niet tevreden over de prijsverhogingen, maar zoals ik al eerder schreef, was ik anders ook 15 euro per jaar kwijt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...