Ga naar inhoud


Cheapconnect...iemand al ervaring?


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat het CheapConnect verhaal hier vervolgd wordt... interessant om de kat uit de boom te kijken.

Voorlopig blijf ik nog bij BP, maar als iedereen echt heel erg tevreden is over CC en de prijzen ook OK blijven, zal ik volgend jaar misschien wel overstappen...  De geluidskwaliteit van de ontvangen gesprekken bij BP is in ieder geval prima... en voorlopig betaal ik dan 15 euro per jaar... 't is wel een stuk meer dan bij CC maar nog wel te overzien.

Ik blijf het topic volgen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Con:

Voor alle duidelijkheid wil ik benadrukken dat ik hier niet als advocaat van de duivel wil fungeren maar ik begreep uit de gewraakte thread dat de geventileerde klacht niet bepaald voor de poes was.

Ik weet het niet meer in detail maar kwam het niet neer op een in rekening gebracht tarief van ruim 9 Euro voor 7 of 8 minuten beltijd waarvoor een dubbeltje per minuut gerekend had moeten worden?

En dat een telefoongesprek met een supportafdeling daardoor verbroken werd?

 

Nou, ware ik klant bij CC dan had ik me daar ook goed druk om gemaakt, verzeker ik u.

Vertrouwen komt te voet maar gaat te paard.....

 

Wat mij, als buitenstaander, nog het meeste stoort is dat CC het voorval onder de pet hield door het draadje eenvoudig te verwijderen.

Over betrouwbaar gesproken.

 

Dan scoort mijn provider Budgetphone toch echt een stuk beter door überhaupt nooit ergens op te reageren.

Kunnen ze ook de waarheid geen geweld aandoen.....

 

Kan het zijn Con dat u deze perikelen, uit puur enthousiasme voor de nieuwe club, te veel met de mantel der liefde wilt bedekken?

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

. . . .Kan het zijn Con dat jij deze perikelen, uit puur enthousiasme voor de nieuwe club, te veel met de mantel der liefde wilt bedekken? . . .

Ik voel me zo oud als men "u" tegen mij zegt. Vandaar de kleine rode correctie.  :grin:

 

Maar als antwoord op jouw vraag, ja, enerzijds ben ik een type met een hoog mediatend

karakter en probeer te sussen maar anderzijds zijn mijn ervaringen zo ontzettend goed

dat ik die mantel best wel wil gebruiken.

 

Natuurlijk is het een grof verschil met betrekking tot de tariefhantering maar er zal eerst

iemand dit moeten ontdekken voor dat dergelijke fouten weggenomen kunnen worden.

 

En laten we héél eerlijk zijn, iedereen kijkt in het begin met een vergrootglas naar alle

acties die worden uitgevoerd op zijn eigen account. Dus verwacht ik niet dat hier opzet

in het spel is. Zulke verschillen komen altijd aan het licht, die ga je volgens mij niet

bewust doorrekenen.

 

Daarnaast, als ik kijk wat er in het dagelijks leven allemaal fout gaat dan moet ik het

leven een 6- geven. Als ik daar tegenover zet de inzet van CC dan denk ik dat ze

het zeer goed doen (ook de inmiddels aangedragen oplossingen op veel andere vragen).

 

Maar laat ik niet teveel promoten, ik ben daar tenslotte gekomen vanwege mijn 6- ervaring

met BP, die in één keer geen signaal meer konden leveren . . . . . via mijn geporteerde nummer.

Ik heb (achteraf gezien) voor niets mijn SPA en modem vervangen.

 

Na portering naar CC werkte mijn nummer weer direct. Dus ja, ik reageer wél met een

bepaalde achtergrond, dat realiseer ik mij heel wel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan scoort mijn provider Budgetphone toch echt een stuk beter door überhaupt nooit ergens op te reageren.

 

Dat kan alleen een grap zijn natuurlijk..

 

@hansputters: Daar je niet uit eigen ervaring spreekt, blijft het een vaag verhaal. Wellicht stonden er in het draadje een hoop onjuistheden en werd veel gif gespoten naar CC. Zolang er niets van de originele correspondentie te lezen is, kunnen wij ook moeilijk beoordelen.

 

Nogmaals, CC is transparant en behulpzaam gebleken. Het lijkt me zeer sterk dat ze hun diensten in gevaar brengen met valse kosten.

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je stelling klinkt plausibel @prûton maar ik zet er toch(in de hoedanigheid van niet direct betrokkene) een kanttekening bij.

Zo de geciteerde thread al onwaarheden  -of delen daarvan- bevatte, waarom heeft Cheapconnect de post dan verwijderd?

Zijn ze zo bang voor het kenbaar maken van een negatieve ervaring dat ze die gelijk onder de pet houden?

Bij deze handelswijze blijft er een zweem van onrust achter die totaal onnodig is door gewoon openheid van zaken te geven.

 

Ik hecht er aan hier geensins een hetze jegens hen te willen ontketenen, waarom zou ik trouwens....

Laten we eerst maar eens afwachten of deze brievenbus-firma volgend jaar nog bestaat en zo ja welk tarief ze dan in rekening brengen.

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lag een grillige ondertoon in de tekst die gedupeerde schreef.

 

MAAR, het is ook altijd héél lastig om een goede en passende tekst te schrijven.

Ik probeer zelf altijd daar uiterst precies in te zijn om juist niemand te kwetsen

of juist wél en overweeg op een balans vaak mijn woorden. Maar de inhoud van

de tekst wordt ook altijd onder invloed van emoties geschreven.

Dat kan goed zijn (voor jezelf) maar natuurlijk ook verkeerd uitpakken.

 

Je mist ook de mimiek als iemand schrijft, dus je moet het puur van de tekst hebben

en dat is nu eenmaal tricky als het om fouten gaat.

 

Ik denk dat ze het hebben weggehaald om escalatie t.a.v. de bezoekers te voorkomen.

Ik had daar gemengde gevoelens over maar denk een wijs besluit.

Het is uiteraard wel jammer dat je nu niet weet hoe men dat heeft opgepakt, ik denk op

een juiste manier.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons gebruikersforum is voor algemene zaken, dit betrof een specifieke geval voor een account (welke overigens gewoon binnen ons automatische systeem 'automatisch' is hersteld). Voegde verder niets toe voor andere gebruikers en was iets wat via onze supportdesk (en ook later is) beantwoord had moeten worden.

 

We bieden geen support forum, maar bieden via het forum een medium om gedachten te wisselen over nieuwe functies en diensten. Zodra het gaat om account specifieke zaken, kan dit niet anders dan verlopen via onze supportdesk. Lijkt me niet meer dan normaal.

 

Toch nog even een domper op de algemene feestvreugde rondom Cheapconnect gemeld.

Daar ik overweeg over te stappen houd ik hun gebruikersforum nauwlettend en geregeld in de gaten.

Mij viel op dat een kritische  thread over het in rekening brengen van onjuiste 0900-kosten inmiddels verwijderd is.

 

Het heeft er dus schijn van dat Cheapconnect het grote voorbeeld Budgetphone achterna gaat......

Ik vraag me af hoe lang het lokker-tarief van € 8,95 gehandhaafd blijft.

 

Vooralsnog maar even de kat uit de boom kijken; never change a winning team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed initiatief dat u zich geroepen voelde wél via dit concurrerende forum te reageren!

Uw betoog is op zich helder maar behoeft op een aspect toch een nadere uitleg. (voor zover u daartoe bereid bent natuurlijk)

 

U beroept zich er op dat het om een klantspecifieke vraag zou gaan die min of meer buiten het kader van uw eigen forum zou vallen.

Maar, het ging hier om een terechte (daar geeft u tenminste blijk van in voorgaande post...) issue.

Waarom die tekortkoming in uw systeem niet nader uitgelegd ten behoeve van andere gebruikers?

Ik kan me toch niet voorstellen dat er geen andere CC-klanten zijn die niet geregeld een 0900-nummer kiezen en als zodanig geconfronteerd worden met het fenomeen van een -in eerste instantie- fictieve berekening van de kosten.

Evenmin kan ik me er geen voorstelling van maken dat er bellers zijn die na afloop van een dergelijk gesprek de gespreksspecificatie niet tegen het licht houden.

 

Dit is een schoolvoorbeeld hoe het qua marketing niet moet.

Ik haast me hierbij aan te tekenen dat het niet in mijn bedoeling ligt u op wat voor manier dan ook de les te lezen maar ik meende u er desondanks op te moeten wijzen.

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet inhoudelijk in op deze case, mede omdat ik hier (als poster) niet helemaal van op de hoogte ben. Het betrof een account specifiek geval, en was om die reden geen toevoeging voor het forum. Het was ook geen tekortkoming het systeem en was en is niet relevant voor andere gebruikers.

 

Verdere ophef hierover lijkt me niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ophef?  Sorry maar uw mening kan ik absoluut niet onderschrijven.

Tja, schijnbaar gaat het niet om enige tekortkoming in uw systeem, gelukkig maar...

Maar ik stel vast dat het desondanks niet direct mogelijk is "real time" de juiste belkosten in rekening te brengen.

Zijn uw andere klanten, buiten dit specifieke geval om, daar ook van op de hoogte?

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

U geeft er blijk van ofwel mijn voorgaande posts niet goed gelezen- dan wel niet begrepen te hebben.

Laten we het dus maar houden op ophef om niets die u overigens wel aanleiding gaf om op een niet eigen forum te reageren.

Interessante issue, heb ik weer iets van geleerd

 

Sans rancune en goede zaken gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... toch een beetje vreemd zo een reactie. Als het allemaal zo banaal is als geschreven wordt, lijkt het me toch gewoon transparant om het even uit te leggen wat er gebeurd is, en hoe het kwam en verholpen is.

Nu gaat de fantasie leven van mensen die al meer bedonderd geweest zijn...

 

Ik blijf voorlopig maar gewoon bij Budgetphone... dat werkt hier in ieder geval prima.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n service zie je toch niet vaak hoor, een webcare team dat deelneemt aan discussies. Goed werk!

 

De zaak ging destijds over één geval en zo te zien ook opgelost, wat is er verder nog te zien? Wil je weten hoe het inhoudelijk zat, kun je eventueel contact opnemen met de auteur van de thread destijds.

 

Mijn vertrouwen in Cheapconnect groeit in ieder geval, opnieuw. Blijf gerust bij het de vage service van Budgetphone, met jullie eisen qua serviceverlening ga je nooit iets vinden, tenzij je er zakelijke prijzen voor betaalt...

aangepast door pr0ton
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n service zie je toch niet vaak hoor, een webcare team dat deelneemt aan discussies. Goed werk!

 

Zeker maar het is ook een kwestie van interpretatie hoe zulks te duiden.

Ik vrees dat hun gastoptreden hier eerder gericht was om eventuele imagoschade zo veel mogelijk in te perken.

Inhoudelijk vond ik de reacties van CC nou niet bepaald sterk om het maar eufemistisch uit te drukken.

 

Dat neemt niet weg dat ik een overstap over een jaartje of zo niet uitsluit.

Eerst maar eens afwachten of het bedrijf dan nog bestaansrecht heeft en of het "happy hour-tarief" dan nog gehanteerd wordt.

 

@prûton: ik geef grif toe dat BPC qua informatieverstrekking bepaald verbleekt tegen die van CC.

Maar we moeten ze wel nageven dat hun dienstverlening boven elke twijfel verheven is, of niet soms?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...