Ga naar inhoud


Cheapconnect...iemand al ervaring?


Aanbevolen berichten

Als je dan 2 accounts neemt, kan je volgens mij beter 2 verschillende labels nemen... kies ze dan zó dat je bij ieder label de voordeligste neemt voor 1 van je belbestemmingen. Dan kan je kiezen.

2 accounts actief hebben bij 2 verschillende labels werkt hier perfect.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Net de aanvraag voor porting van mijn BP nummer naar CC verzonden.

Ik gebruik dit nummer wat ooit mijn vaste telefoonnummer was uitsluitend voor het ontvangen van telefoontje's.

Uitgaand verkeer gaat over meerdere betamax/dellmont  accounts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in de laatste plaats door jullie lyrische  lofuitingen ben ik recentelijk ook "overgegaan" en werd meteen geconfronteerd met een storing. (geen aanmelding op de Voip-router)

Begint goed!

Ach, een storing kan bij elke provider voorkomen maar het stoort me wel dat ik daarvan middels een forum kennis moet nemen.

Wat dat betreft heeft Budgetphone haar zaakjes beter op orde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nummerportering en overgang van BP naar CC verliet buitengewoon goed. Prettig contact en een snelle actie.

 

Werking is ook perfect met een goed voice mail systeem, wanneer mijn nummer niet bereikbaar is.

 

Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een iets minder positief bericht, maar toch. ervaringen zijn er om gedeeld te worden.

ik ben al 2 weken bezig om een Belgisch nummer in de lucht te krijgen bij cheapconnect.

wat ze niet op de site hebben staan is dat dat dus niet in 5 minuten geregeld is.

nadat ik na 1 dag nog niks van hun had vernomen, maar al wel betaald had maar eens een mailtje naar CC gestuurd.

hierop kreeg ik als antwoord :  

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze 5 minuten regel is allen van toepassing voor NL nummers, het zal 1

dezer dagen ook op de site vermeld worden.

De reden hiervan is namelijk dat er voor Belgische nummers een adresverificatie
nodig is (water of energie rekening)

En een kopie legitimatie.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

beetje vreemd dat ik dit pas hoor nadat ik zelf er om vraag en dat ze daar niet meteen een mailtje over sturen.

maar goed. nog steeds goede hoop (ik had immers al betaald) deze stukken naar hun toe gemaild.

 

1 dag later kreeg ik account gegevens. hiermee direct aan de slag gegaan.

uitbellen geen probleem, maar als ik het nummer probeer te bellen dat ik van hun gekregen heb krijg ik te horen dat dat nummer niet in gebruikt is.

ook hierover weer gemaild met CC, maar hierop wordt niet gereageerd.

na diversen (boze) mailtjes kreeg ik een mailtje terug dat ik een ticket moest aanmaken.

dit gedaan, maar ik wordt niet op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

het laatste wat ik te horen heb gekregen is dat ze de data moeten analyseren..

 

tevens aangemeld voor hun forum om daar een post op te plaatsen over de gang van zaken, maar ook daar ben ik al een week mee bezig.

vermoedelijk krijg ik geen toegang tot hun forum, omdat ik geen tevreden klant ben.

las eerder in dit forum ook al dat ze negatieve berichten op het forum verwijderen.. niet echt objectief dacht ik zo.

 

heb ondertussen al een nummer aangevraagd bij 3starsnet.com

dit ging stukken beter. nummer is daar wel 20 euro per jaar, maar liever 11 euro meer en wel bereikbaar dan dit.

deze hebben ook een support telefoonnummer waar je wel goed geholpen wordt.

 

Ik denk dat de volgende stap wordt om mijn geld terug te gaan halen bij CC.

ben benieuwd of dat gaat lukken. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemde site van 3starsnet... je kan er blijkbaar alleen bellen naar belgische mobiele nummers ;) want andere beltarieven kan ik niet vinden...  en ik zie ook dat je beltegoed slechts 6 maanden houdbaar is.

 

Ik denk dat ik gewoon bij Budgetphone blijf.... ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad... jammer dat het 50% duurder geworden is om je nummer in de lucht te houden... maar nog wel goedkoper dan bij 3starsnet :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je op de sitevan 3starsnet op tarieven klikt, krijg je idd de Belgische tarieven naar mobiel te zien. als je op die zelfde pagina op "klik hier om onze huidige VOIP tarieven te downloaden" klikt krijg je de volledige lijst.

ben het met je eens dat die 6 maanden beltegoed niet de meest gunstige regel is, maar aangezien ik die lijn toch zakelijk nodig heb, denk ik niet dat dat voor mij een probleem zal zijn. Het ligt er natuurlijk aan hoe en vooral hoe vaak je de lijn gebruikt.

 

Ik zeg ook niet dat CC niet werkt. Misschien werkt het voor een Nederlands nummer prima.

ik heb daar genoeg goede ervaringen over gelezen. vandaar ook dat ik in eerste instantie voor hun was gegaan. (ze zijn immers wel de goedkoopste die ik kon vinden :P )

ik deel hier slechts mijn ervaring aangezien ik nog nergens ervaringen vond voor aanvraag van een Belgisch nummer.

Zou misschien ook allemaal makkelijker geweest zijn om eea met CC te regelen als ze een support telefoonnummer hadden, aangezien ik overdag veel op de weg zit en dus niet veel aan live chat support heb.

Bellen is dan veel makkelijker. (misschien een idee voor cheapconnect voor de toekomst)

 

anyway.nog een positief ding. 

Gisteren weer een live chat sessie gehad met cheapconnect en ik heb daar zonder problemen mijn account kunnen beëindigen en mijn geld netjes en snel terug gestort gekregen incl. mijn ongebruikte beltegoed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ralf, ik heb de tarieven gezien... niet echt de goedkoopste voor alle bestemmingen, maar goed, uitbellen kan je altijd via een andere provider als je dat wil. Fijn dat het in ieder geval werkt. Wat ook erg belangrijk is, is hoe de gesprekskwaliteit is...

 

Netjes van CC dat je je geld terug gekregen hebt zonder verdere problemen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

De laatste weken heb ik minder goede ervaringen met Cheapconnect. Soms stotterende verbinding als gevolg van forse packet-loss. Met de in mijn Fritz!box geconfigureerde Betamax providers en 12connect (test account) heb ik voornoemd probleem niet. Hoewel ik ChaeapConnect 2 weken lang heb voorzien van Voice Transmission data, die door mijn Fritz!box wordt gegeneerd, verloopt de communicatie moeizaam.

 

Cheapconnect monitored, naar eigen zeggen, mijn verbinding. Nadat ik CheapConnect naar de status van hun bevindingen heb gevraagd heb ik op basis van hun vage reacties besloten dat ik, na 3 maanden CheapConnect, mijn nummer porteer naar een andere VoIP provider..

aangepast door wsmaal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zulke ervaring heb ik (eveneens een Fritzbox) niet; wel is er, volgens de logs, sprake van een hogere vertraging dan met andere Voip-providers.

Er lijken echter -bijna- geen pakketjes verloren te gaan....

 

Iets anders: ik verdenk CC er van tóch (verborgen) 0900-kosten in rekening te brengen bovenop de geldende beltarieven.

Terwijl hun website anders beloofde. (de site recentelijk niet meer gecheckt)

 

Ik bel nu maar via mijn ISP naar 0900-nummers en betaal een extra tarief waar tenminste open over gecommuniceerd is

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Het grote CheapConnect discussie- en ervaringentopic blijkt dat ik niet de enige ben met een stotterende verbinding. Het lijkt er vooralsnog op dat het om incidentele gevallen gaat. De moeizame en inconsistente communicatie daarover met CheapConnect is de belangrijkste reden dat ik mijn nummer porteer naar een provider die wel constructief en transparant communiceert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is ook niet mogelijk als je (delen van namen) als 'cheap' of 'budget' in je productnaam hebt zitten, je daadwerkelijk abnormaal lage tarieven hanteert en dan wel duurzaam perfecte service en een perfecte dienst levert.

 

Dat soort zaken gaan nu eenmaal niet samen.

 

Sinds 2006 houd ik mij intensief en professioneel bezig met IP telefonie en heb nog zelden of nooit een provider (voor hoofdzakelijk zakelijk gebruik) meegemaakt waar het zowel administratief als technisch goed op orde was.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wsmaal: zou je wereldkundig willen maken welke provider wel aan je eisen voldoet?

Ik wil geenszins reclame maken voor CC maar gebrek aan communicatie kun je hun niet verwijten, dunkt me.

Op e-mails wordt per omgaande gereageerd en dan bestaat er bovendien ook nog de optie van de Live Chat.

 

Wat kun je meer voor € 8,95 per jaar verwachten?

Ik vraag me sowieso af in hoeverre het rendabel is om voor zo'n laag tarief een netwerk in stand te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wsmaal: zou je wereldkundig willen maken welke provider wel aan je eisen voldoet?

Met mijn 085 testaccount van 12Connect ondervind ik de intermitterende haperingen niet. Op mijn config probleempje en vragen is door support/info snel en inhoudelijk gereageerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me vinden in je ervaring.

Mijn (085) Voip-in nummer, ooit bij Voipbuster voor 1 Euro aangeschaft, lijkt ook onder alle omstandigheden te functioneren.

Nog nooit enige uitval bemerkt in de logs van de Fritzbox.

 

Wel heb ik in de loop der jaren een zekere koudwatervrees bemerkt bij bellers naar dit nummer.

Men is (terecht?) bevreesd met hogere gesprekskosten geconfronteerd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...