Ga naar inhoud


publieke omroep komt met protestacties


Amager95

Aanbevolen berichten

En wij in Turkije hebben:

 

TRT 1 HD                                                                      **Op beide kanalen kunnen verschillende sporten

TRT Haber (Nieuws)                                                         worden uitgezonden.

TRT 3

TRT Spor (Sport)**

TRT HD

TRT Türk

TRT Müzik

TRT Çocuk (voor kinderen)

TRT Okul  (School TV)

TRT Avaz ( Avrupa/Asya  voor Europa en Azië)

TRT Arap (Arabisch)

TRT Gap

TRT 3 Spor / TBMM TV**

TRT Belgesel (Documentaire)

 

Dan nog een 15tal nieuwszenders, maar niet echt onafhankelijk.

-tig landelijk commercieel, zoals ATV, Kanal D, Show TV, e.a.

en honderden stadszenders, alles gratis via schotel.

 

Over de kwaliteit kan ieder zijn mening hebben,

maar Nederland steekt hier wel héél schril tegen af met de paar zenders die daar te ontvangen zijn.

En hoeveel gratis?, och arme alleen NPO 1, 2, 3, BVN en een paar uit de regio.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Emekli, ik vind het niet reeel om een land van 74 miljoen inwoners - veel meer dan Duitsland heeft - met Nederland te vergelijken met 17 miljoen.

Maar een ding kun je wel vergelijken met Nederland: de persvrijheid op tv. Een aangezien er in Turkije regelmatig zenders op zwart worden gezet als ze zich politiek kritisch uitlaten, denk ik toch dat in dit geval Turkije heel schril bij Nederland afsteekt. Ook al had TRT er 100 zenders, geef mij die van de NPO maar.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sport hoort niet echt thuis in het journaal. Gelukkig doen ze dat in zweden dan ook zelden. Alleen belangrijke medailles of wereldrecords die gevestigd zijn worden gemeld... maar wil je sport zien moet je naar een sportprogramma zoals Sportspegeln kijken... daar krijgen de liefhebbers het sportnieuws te zien.

Helaas ziet de NOS het anders. Sport moet volop aanwezig zijn in het nieuws. Het meest irritante is de uitgebreide vooruitblikken, van straks in het Sportjournaal. Dan krijg je iets uitgebreids te zien. Hoe irritant. Toen NOVA Nieuwsuur werd, kwam nieuws en sport weer samen in één programma. Mijn vrees kwam uit. Een onzinnig nieuwsprogramma is het geworden. De NOS is kennelijk vergeten dat het programma NOS Panoramiek van wijlen Pieter Vink, ook zou worden opgenomen in het programma NOVA. Panaromiek ging dieper in op achtergronden. Helaas is dit met Nieuwsuur totaal verdwenen. Steeds maar uit op zoek om te kijken of ze een relletje kunnen ontdekken, zowel Tweebeeke als Huys. In Nieuwsuur behandelen ze soms ook nog zelfs sportgerelateerde onderwerpen. Bij Heute van het ZDF doen ze dat beter. Wel kort over berichten maar geen lange voor uitblikken steeds geven.

Van die Zweedse verslaggever is inderdaad wel opmerkelijk, maar laat ook zien van kwaliteit van de journalistiek. Soms heb ik het gevoel dat ik bij de NPO totaal geen actualiteiten meer krijg. 'S ochtends een half uurtje kijken naar Morgenmagazin van ARD of ZDF en ik heb het gevoel dat ik meer zie, dan de hele dag bij de NPO. Daar komen in alle vroegte van de dag al ministers en andere belangrijke mensen in de studio of met gesprek van uit een studio in het land. Over anderhalf maand komen de kneutermeisjes van WNL weer. Lachende bakvissen, maar zonder inhoud.

Het is volgens mij een kwestie inderdaad van geen geld hebben, maar "men" is ook totaal niet kritisch over de kwaliteit van de Nederlandse media. Het is bizar hoe dit gewoon systematisch wordt gesloopt en gesloopt. Maar hoe wil je dan nog dat de Nederlander of inwoner van Nederland zich kan informeren over allerlei onderwerpen. In het vroegere programma "De Leugen Regeert" van Felix Meurders lieten ze elke week zien hoe zogenaamde volkomen geaccepteerde berichten in de media niet klopten of soms totaal vals waren. Daar schrok ik ontzettend van. Helaas is dit programma ook al uitgeregeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige, kort over de DDR. Helaas heb ik de DDR nooit van binnengezien. Ik ben wel op DDR grondgebied geweest omdat het ijzeren gordijn 3 meter terugstond op eigen gebied. Dus als je in de BRD bij de grens stond, dan stond je feitelijk op grondgebied van de DDR.

Bij Hohe GeiB in de Harz, met blik op de Brocken, ben ik in 1981 en 1991 geweest. In 1981 met IJzeren Gordijn en Vopos in de militaire posten. In 1991 was het Gordijn weg en ben ik in en bij de uitkijkpost geweest. Waar het Gordijn stond was een soort greppel. Een maand later hoorde ik dat op deze grensstreken in de voormalige Duits-Duitse binnengrenzen nog zoveel explosieven lagen, en de nieuwe deelstaten geen geld hadden om deze explosieven grondig te laten weghalen. Daar schrok ik ontzettend van en was blij dat ik wel weer met beide benen terug kwam. Had ik het destijds geweten, dan had ik het bezoekje naar de voormalige DDR wel achterwege gelaten.

Maar ben nog wel naar Magdeburg geweest. Wel apart op de autobahn fietsers tegenkwam. In Magdeburg zat een inmiddels een Karstadt warenhuis en deze hield SSV (zomeruitverkoop). Voor vele burgers uit deze stad was het de eerste kennismaking met zoveel goedkope(re) spullen uit het Westen. Het was een hele bijzondere kennismaking met een land die nog maar 10 maanden oud was.

Op de terugweg naar de West Harz kwamen we door een dorpje wat tegen de grens aanlag/aanligt, waarvan de infrastructuur inmiddels niet meer paste. Met de grensopening was het een opeens een doorgaanbare route geworden. Van uit het oosten werd je omgeleid en reed je een heel stuk over de weg langs de verdwenen IJzeren Gordijn voor de VOPOS (Volkspolizei). Van uit het Westen kon je wel via het plaatsje rijden. In dit plaatsje hebben we toen nog een ijsje gegeten met mijn ouders. Het was heel bijzonder. Dat wist ik toen al, en ik vind het nog steeds bijzonder hoe bijzonder de situatie toen was. Ook al was de DDR officieel verdwenen, had ik nog wel het gevoel in de DDR te zijn geweest.

 

Met alles van de DDR ben ik het niet eens. Maar datzelfde geldt ook voor de BRD. Alles over de oude en nieuwe BRD worden denken ik ook wel eens ten onrechte opgepoetst. Het geweld in de oude BRD van de boze studenten, tot Baader-Meinhof groep, tot RAF worden denk ik wel eens onvolledig over bericht of met een draai aan de waarheid.

Kennelijk wordt nog wel eens vergeten dat Ulrike Meinhof gewoon ook nog verslaggeefster is geweest bij de ARD. De oorzaken van deze beweging en de radicalisatie ervan is denk ik niet altijd juist. In 1981 is er een Zweedse serie geweest over dit fenomeen "Fem dagar i december" (Vijf dagen in december) http://www.imdb.com/title/tt0390704/?ref_=fn_al_tt_1, deze was destijds te zien bij de VPRO.

Dus ja, ook het nieuws van de ARD en het ZDF bekijk ik kritisch.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli, ik vind het niet reeel om een land van 74 miljoen inwoners - veel meer dan Duitsland heeft - met Nederland te vergelijken met 17 miljoen.

Foute veronderstelling .. Duitsland heeft na de recente telling ongeveer 80.2 miljoen inwoners .... Zij betalen echter wel GEZ ik weet niet war er in Turkije aan kijk en luistergeld betaald wordt .... Even wat geplukt van de Duitse kijk en luistergeld wikipedia ...

 

"Mit dem Gebührenaufkommen von rund 7,5 Milliarden Euro werden unter anderem 22 Fernseh-, 67 Radiosender und eine Vielzahl von Online-Plattformen mit insgesamt mehr als 25.000 festen Mitarbeitern finanziert"

 

Snel vertaald .... inkomsten van 7,5 miljard euro waarvan 22 tv en 67 radiozenders van gefinanciert worden waarvoor er 25.000 mensen werken ....   ik heb geen idee hoe dit ligt in verhouding tot andere landen .. ik vind het wel aardig veel ....

Snopper

aangepast door snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor niets krijg je niets.

 

NRW (Nordrhein-Westfalen) heeft meer inwoners dan Nederland. In deze deelstaat is de WDR de betreffende omroep.

De WDR heeft 10 studio's in NRW. Wat wil je dat ze alleen maar rapportage maken uit hun eigen stad Keulen?

Nee, de WDR zit nog in 9 andere streken van de deelstaat. Dat kost geld, maar dat is niet anders. Het zelfde geldt voor de andere deelstaten.

Iemand uit Emmerich wilt nieuws horen uit haar streek met WDR Lokalzeit Duisburg und Niederrhein, maar iemand uit Münster uit haar eigen regio, dus die heeft WDR Lokalzeit Münsterland.

 

 

In Nederland kost de NPO nagenoeg niets. Maar daarvoor krijg je alleen massa reclame te zien en de hele dag herhaaljournaaluitzendingen op Nederland 1, terwijl er officieel een JOURNAAL 24 is. Ja het mag niets kosten, maar daar krijg je dus ook niets voor. Dat is duidelijk te zien. Per september is DWDD weg van Nederland 3. Dan is het nog wachten totdat de concierge verlichting uitdoet voordat het doek van Nederland 3 valt. Dat is ontzettend jammer. NL 3 was in de samenwerkingsverband tussen VPRO, VARA en NPS een hele goede zender. NL 3 wordt nu kapotgemaakt, en is het in feite al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foute veronderstelling .. Duitsland heeft na de recente telling ongeveer 80.2 miljoen inwoners .... Zij betalen echter wel GEZ ik weet niet war er in Turkije aan kijk en luistergeld betaald wordt .... Even wat geplukt van de Duitse kijk en luistergeld wikipedia ...

Je hebt gelijk, maar de vergelijking sloeg op Turkije en Nederland, daar ging mijn post over. Die opmerking over Duitsland was slechts terloops.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Koffieshop

Stakingen geven het volk macht

 

jammer genoeg voltooien ze de staking niet altijd en is de strijd verloren

 

mensen die staken vind je niet zo vaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"NL 3 wordt nu kapotgemaakt, en is het in feite al."

 

Met dank aan Rutte, die houdt niet van linkse hobby's, wat dat dan al niet mag zijn?.

 

En weer is NL somberder geworden, staan nu op één in de EU.

NL, ooit een welvaartsstaat, nu het Griekenland en Portugal van het noorden.

 

Gelukkig is het mooie weer van de laatste dagen gratis, hoe lang nog?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is het mooie weer van de laatste dagen gratis, hoe lang nog?.

Wat mij betreft mag daar gelijk een importheffing van 1 miljard per uur op... zijn we ofwel gelijk uit onze schulden, óf het wordt gelijk weer beter (lees koeler) weer.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"NL 3 wordt nu kapotgemaakt, en is het in feite al."

 

Met dank aan Rutte, die houdt niet van linkse hobby's, wat dat dan al niet mag zijn?.

 

En weer is NL somberder geworden, staan nu op één in de EU.

NL, ooit een welvaartsstaat, nu het Griekenland en Portugal van het noorden.

 

Gelukkig is het mooie weer van de laatste dagen gratis, hoe lang nog?.

Wat heeft dit nog met het topic te maken? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig blijven de kinderprogramma's bespaard. Dit betekent dus dat we gewoon kunnen blijven naar Pippi Langkous Classis, Buurman en Buurman.

Dat is toch een hele vooruitgang.

Sorry Spangas dus ook. Die wordt al elke zaterdag en zondag herhaald als marathon, is nu ook weer te zien. Spangas wordt dus: Spangas Classics.

 

 

misschien is de terugkeer van het testbeeld tot maar het beste, als er geen serieuze programma's kunnen worden vertoond

ooit was dit de doodgewone realiteit

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oh, met 1 kHz, - 9 dB testtoon, beroepsmatig wekenlang naar gekeken.

Kwamen die tijden noch weer eens terug.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ook nog maar tot het leven komen van Nederland 3

dit was kort na de oprichting van Nederland 3 op 4 april 1988

 

toen was het dus nog gewoon als er niets uit te zenden viel, er ook geen programma's te zien, eigenlijk dus als bladvulling

als ze nu geld tekort komen, voer het testbeeld weer, zend niet onnodig 24-uur per dag uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...