Ga naar inhoud


publieke omroep komt met protestacties


Amager95

Aanbevolen berichten

...

zoals al gezegd de zwaarste uitschakelingen van ard en zdf waren in de jaren 1970/80 toen

liep nog alles analoog over vhf/uhf toen konden ze de einspeisung in bayern uitschakelen

 

http://www.cras-legam.de/HHZ04.htm

Uiteraard was de toon in Beierse media onder Franz Josef Strauss tijdens de Koude Oorlog nog politieker. Je moet alles natuurlijk wel zien in het juiste tijdsgewricht.

 

Vergeet even niet, dat decennia lang de Nederlandse p.o. de oogappel was van de Christelijke partijen en de PvdA.

Deze partijen schuurden zeer dicht aan tegen VARA, NCRV, VPRO en later EO.

Zodoende werd de VVD tegen wil en dank gekoppeld aan de AVRO en vervolgens de TROS.

 

Allemaal net legaal, op het randje. Net als in dat overzicht van jou duidelijk wordt aangegeven dat de CSU-invloed in Beieren op de omroep "alles ganz legal war". Partijleden maakten deel uit van de toezichtsorganen. Is/Was het in Nederland anders? Of in België? Het VK, Frankrijk, Italië?

 

De invloed zit op de grens of er een beetje over, maar nog net volgens de regels en de grondwet. Het loopt immers via mensen met politieke sympathieën.   

Dat is bij censuur echt anders. Kijk naar Turkije, Rusland, China. Zenders staan rechtstreeks onder het gezag van de machthebbers. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit is redactionele vrijheid op het scherpst van de snede. Dat kan inderdaad aanschuren tegen censuur, maar dat is toch iets anders dan regelrechte censuur dat in strijd is met de grondwet.

Specifieke voorbeelden van Beieren heb je dus niet.

Dat Beieren door de bank genomen conservatief is en van daaruit keuzes maakt, is niet anders dan in andere landen.

De Nederlandse p.o. wordt immers ook verweten vaak te links te zijn. Dat zou dan censuur op midden en rechts moeten betekenen. Daar is vast ook wel een lijst van te maken.

 

@Amager95, het ZDF was/is altijd rechts georiënteerd geweest. Ik herinner mij nog goed het actualiteitenprogramma ZDF-Magazin uit de jaren 70 en 80, waarin de DDR de volle mep terugkreeg van Gerhard Löwenthal en zijn "Hilferufe von drüben".

En inderdaad, Beieren grensde aan de  DDR en de toenmalige CSSR. Uiteraard was dat te zien aan de programmeringen op radio en tv.

(Hetgeen weer wat anders is dan het de mond snoeren van andersdenkenden, maar de toon was toen natuurlijk scherp polariserend. (Maar in Nederland trouwens niet anders onder Den Uyl.))  

Je kan niet zomaar zeggen dat het ZDF in Bayern ligt terwijl het niet zo is. Het klopt niet en is gewoon vervalsing van de waarheid.

 

Ach Bayern conservatief? Bayern heeft al jaren en jaren de SPD aan de macht. Dus zo conservatief is deze Freistaat niet.

 

 

Kijk in Duitsland is het commissariaat van de media wat anders dan in Nederland. In Nederland wordt het gewoon geacht dat alles maar getoond en gezegd moet worden in de media (zelfs hier).

Dan krijg je dus het programma als Spuiten en slikken van BNN te zien waar jongens en mannen het met ezels doen ergens in een Zuid-Amerikaans land. Dat noem ik normverlagend. Voor personen die dat minder hebben en nog in de groei zijn, de doelgroep van BNN dus, lijkt het dan normaal te zijn.

Sorry ik noem dit programma banaal. Nee, ik ben niet preuts en tegen voorlichting op allerlei gebied. Ik heb vroeger vaak geluisterd naar het programma Villa Romantica van Maria Schopman, Maya Eksteen en wijlen Alfred Lagarde. Daarvoor zelfs naar het VPRO programma op de vrijdagavond van Germaine Groenier.

Deze programma's hadden naar mijn overtuiging toch minder de bedoeling om het schokkeren en alleen maar te laten zien van "goh, dit durf ik allemaal op de Nederlandse televisie".

 

Wat hier als censuur wordt gezien heeft heel vaak te maken met dergelijk blokkades van programma's als Spuiten en Slikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze programma's hadden naar mijn overtuiging toch minder de bedoeling om het schokkeren en alleen maar te laten zien van "goh, dit durf ik allemaal op de Nederlandse televisie".

 

BNN compleet opdoeken, dat scheelt al weer wat, misschien wel genoeg!

Zover ik weet draagt de doelgroep doorgaans ook geen belasting af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niet zomaar zeggen dat het ZDF in Bayern ligt terwijl het niet zo is. Het klopt niet en is gewoon vervalsing van de waarheid.

 

Ach Bayern conservatief? Bayern heeft al jaren en jaren de SPD aan de macht. Dus zo conservatief is deze Freistaat niet.

(...)

 

Wat hier als censuur wordt gezien heeft heel vaak te maken met dergelijk blokkades van programma's als Spuiten en Slikken.

Kun je me even aangeven waar ik beweerd heb "dat het ZDF in Bayern ligt" ?(In ieder geval is deze formulering niet van mij.)

 

En inderdaad, Bayern is conservatief, hetgeen natuurlijk niet wil zeggen dat de CSU garantie op de macht heeft.

 

"Blokkades van "Spuiten en Slikken""?  Of gewoon verhitte discussie? Dat is wezenlijk wat anders.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sinds wanneer behoort Bayern tot de Nederlandse publieke omroep?

 

Misschien toch maar weer terug naar het onderwerp?

 

Publieke omroep komt met protestacties

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer is nederland een eiland

Mag je niet over de paal kijken hoe anderen het (goed) doen

 

PO kan geen acties voeren ,die gene die actie voert ligt als

eerste op straat  bij de besparingen.

(kijk maar weer over de paal ford (genk)

 

Zoals al door mij aangehaald kijk iets verder als de paal Griekenland.

 

In het land de blinden is ..........

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het nu toch komkommertijd is heeft actievoeren geen zin, ik verwacht dat ze nu aan het brainstormen zijn om straks na de zomervakantie campagne te gaan voeren!

De uitstapjes over de grens boeien mij niet zo. Gras bij de buren is toch altijd groener.

Het publieke omroepbestel van Nederland is uniek en ik hoop dat het in de huidige vorm kan blijven doorgaan.

Wat ik persoonlijk wel zou waarderen is wat meer kwaliteit en nederlandse productie. Ik zit niet op het zoveelste spelletje of sportitem te wachten.

Daarnaast al die "grootverdieners" onderuit in salaris en als ze dat niet willen verkassen ze maar naar een reclame zender.

We hebben in nederland genoeg jong talent, krijgen die ook eindelijk een kans om aan de bak te komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik persoonlijk wel zou waarderen is wat meer kwaliteit en nederlandse productie. Ik zit niet op het zoveelste spelletje of sportitem te wachten.

Helemaal mee eens maar dat kost euro's die er niet meer zijn.

Om die euro's weer vrij te krijgen zijn stappen nodig en dan staat het unieke systeem op kiepen.

Daar helpen acties ook niet tegen ,de plannen liggen al klaar.

 

DenHaag heeft wel slimme koppen omdat op te lossen (oeps heb toch

niet gezegd dat de politiek de omroep beheerst)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...