Ga naar inhoud


Voip vanuit buitenland


Aanbevolen berichten

Ik ben mij sinds kort wat aan het verdiepen in de wereld van voip, maar blijf toch met een aantal vragen zitten.

 

Wij bellen regelmatig met familie in het buitenland (polen). Nu hebben we een pakket bij scarlet, 500 minuten buitenland voor 12 euro. Wij zijn dus meestal diegene die moeten bellen om de hoge kosten vanuit polen naar nl te voorkomen.

 

Stel dat ik nu twee voip accounts neem om alleen mee uit te bellen. 1 gebruik ik in nl, en 1 laat ik door de familie in pl gebruiken. In een router kan ik volgens mij instellen dat alleen bij bellen naar bepaalde nrs de voip account gebruikt wordt. Dus in de poolse router stel ik dan in dat deze account alleen naar nummers in nl gebruikt mag worden.

 

Klopt het dan dat ik op deze manier tussen de twee accounts gewoon als binnenlands tarief kan bellen?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet zozeer "binnenlands" tarief, doch wel zeer goedkoop. Als je bijvoorbeeld 2 FreeVoipDeal accounts neemt van 10 euro, dan bel je onderling naar Poolse en Nederlandse vaste nummers gedurende 120 dagen gratis (Freedays) of 1 cent per minuut na de Freedays. In de praktijk doe je dan 4 à 6 maanden met een tientje.

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits uw familie leden thuis internet hebben. Zal ik gewoon Skype gebruiken. Dan hebt u helemaal geen last van hoge telefoon kosten. Op de markt zijn er Skype toestellen die u als een gewone telefoon kan gebruiken. Zodat u niet perse achter de computer hoeft te zitten. Voor meer informatie kijk eens op de website van Skype.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat ik nu twee voip accounts neem om alleen mee uit te bellen. 1 gebruik ik in nl, en 1 laat ik door de familie in pl gebruiken. In een router kan ik volgens mij instellen dat alleen bij bellen naar bepaalde nrs de voip account gebruikt wordt. Dus in de poolse router stel ik dan in dat deze account alleen naar nummers in nl gebruikt mag worden.

 

Klopt het dan dat ik op deze manier tussen de twee accounts gewoon als binnenlands tarief kan bellen?

zo doen enkelen dat al langer

het tweede nummer aanvragen kost 5 euro per maand

geen belkosten

ciao

 

ofschoon moet erbij vertellen,

-officieel mag dat niet!

-lange gesprekken worden niet mogelijk gemaakt +- 15 minuten dan wordt de verbinding automatisch verbroken

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even een kleine verandering. Op deze manier zou al onze familie in pl aan voip moeten om ons goedkoop te bellen. Niet echt haalbaar... Handiger lijkt mij dus als het mogelijk is om via een poolse provider een pools nummer te nemen. Zo kan iedereen ons tegen lokaal tarief bellen.

 

Als ik de reactie van tonski begrijp zou dit mogen??? Vreemd, voip is bellen via internet en voor zover ik weet is internet niet gebonden aan landsgrensen. Toch?

 

En als dit wel mag, heeft iemand ervaring met een goede provider waarbij ik een pools nummer kan aanvragen?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je met de familie afspreken dat ze even je toestel laten rinkelen zodat je via de nummermelder weet wie gebeld heeft en dat je ze dan terug belt.

 

Verder kunnen ze ook een lokaal toegangsnummer van de VOIP provider bellen zodat ze toch goedkoop de hele wereld kunnen bellen, zie bijvoorbeeld hier voor Freevoipdeal local access number.

 

Tot slot zijn er diverse aanbieders die een Pools DID nummer aanbieden, maar ik denk dat je dan moet rekenen op 2 à 5 euro kosten per maand.

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quatro,

Er zijn manieren om onbeperkt gratis te bellen. Voorwaarde is een geschikte ATA.

Bijvoorbeeld Freecall ( en de andere betamax providers): Je maakt een gratis account aan en belt naar gebruikersnaam@sip.freecall.com

Bij een Fritzbox zet je dit sip adres in het telefoonboek en drukt op de telefoon de toegewezen code iets als **701. Met andere ATA's werkt dit weer ietsje anders.

Dit zijn kosteloze accounts en hiervoor hoeft er geen tegoed op te staan. Je gebruikt dus ook geen fee days.

 

Een andere optie is Cheapconnect. Daar moet je wel een nummer kopen, een jaar voor ongev. 8,75. Je krijgt daar twee gratis accounts bij. Er hoeft geen tegoed op te staan en de CC accounts kunnen elkaar onderling gratis onbeperkt bellen. Het gratis account krijgt een nummer dat alleen vie de CC server te bereiken is. (Het begint met 77).

 

Net weer iets duurder is Budgetphone. Twee accounts van 1,25/mnd. die bellen onderling ook weer gratis onbeperkt.

 

Dit zijn manieren die ik jarenlang gebruikt heb.

 

Nog een andere optie die theoretisch mogelijk is met een Fritzbox, is dat je familie een ATA heeft en daar een ip telefoon instelt (met een SPA PAP2T o.i.d. is dat heel simpel) die registreert op de Fritzbox. Geen provider nodig. Dit is wel experimenteel, maar zou moeten kunnen.

 

Betalen zou niet nodig moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, denk dat ik er uit ben. Zo ga ik het doen:

 

Nu betaal ik 12,50 /mnd voor een pakket voor 500min internatiaal bellen.

 

Dat wordt:

Een Cheapconnect nummer a 8,-- /jaar (0,66 /mnd)

Een pools DID nummer a ca 5,-- /mnd

Uitbellen via freevoipdeal, 2,50 /mnd (120 freedays a 10 euro).

= totaal iets meer dan 8 euro / mnd.

 

Naar polen bellen we dus via freevoipdeal. Inkomend vanuit buitenland gaat dus via poolse DID --> cheapconnect. Hierdoor betaal ik geen doorverbindkosten / minuut.

 

Bijkomende voordelen:

- Internationaal bellen kan nu dus tevens via mobiel (wifi / 3g), we zijn daar meestal toch op adressen met wifi. Dus ook nog een flinke besparing op international mobile kosten!

- Alle poolse familie kan ons nu tegen nationaal tarief bellen (voor de directe familie die we het meeste bellen zal ik daar de 2e account van cheapconnect gebruiken, dan is dat sowieso altijd gratis)

- Als we in polen zijn, zijn we gewoon via een vast nummer bereikbaar

 

Binnenkort eens testen of dit zo gaat werken. Als dat zo is dan kan het inernet en bellen abbonement (25,--) eruit en komt er een alleen internet abbonement (7,-- ??) Dan wordt de besparing dus pas echt noemenswaardig!

 

Misschien zijn er inderdaad betere alternatieven als skype enzo, maar voor ons is het belangrijk dat familie ons kan bellen ipv altijd andersom. De ervaring leert namelijk dat die 500 min soms niet eens genoeg zijn.... Bovendien haken ze daar meestal al af als er een digitale term als skype o.i.d. voorbij komt :grin:. En daarbij is de bereikbaarheid ook niet altijd even best als je even buiten de deur bent.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kritisch: jij neemt een poolse DID waar de Poolse familie naar belt en die zou kosteloos doorschakelen naar CC. Is dat wat je zegt?

De Poolse DID is van een Poolse voip aanbieder?

Zou kunnen werken, maar niet alle voip providers schakelen door naar een andere voip provider. Dat is bijvoorbeeld met voipbuster e.d. zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eehh ja. Dit is tenminste wat ik op voipits lees.

 

VoIPITS provides VoIP Phone Numbers also known as Direct Inward Dialing (DID) numbers with call forwarding to SIP devices. The call forwarding destination is selected on a per-DID basis and may be changed at any time via our friendly user interface

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor en vriend van mij met een poolse vriendin,heb ik een sip nummer genomen,met belwaarde,en daarbij een pools nummer.

een dure start,maar op den duur goedkoper.Dus je poolse personen bellen dit pools did nummer gekoppeld op jouw nummer,en zei betalen een binnenlands gesprek.de ontvanger betaalt niks.Echter weet ik niet,of die sip provider actief is in nederland.

Er hoeft enkel bij jouw een compatibele sip ata adapter/router te staan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit eerder gedaan vanuit Duitsland.

 

1. In Duitsland een prepaid kaartje kopen met een Duits nummer.

 

2. Dit nummer registreren gewoon bij je Nederlandse abbo van Voipcheap of andere Delmont providers.

 

3. Je wordt dan voor het registreren op dat nummer gebeld en je ontvangt een cijfercode die je moet invoeren ter verificatie.

 

En dan vanuit Duitsland met je mobiele telefoon inbellen op het Duitse inbelnummer van Voipcheap.  En je hebt alleen de mobiele kosten in Duitsland. Bellen naar vaste nummers in Nederland en andere landen is dan in veel gevallen kostenloos.

 

Werkt overigens met een vaste telefoon ook. Mits deze eveneens is geregistreerd bij de Voip provider. 

 

Nog even nagekeken voor Polen. Inbelnummer (Warschau) is als voorbeeld:  0223000829(local rate)

 

Inbelnummer voor de diverse landen en plaatsen zijn te vinden op de website van o.a. Voipcheap.

 

Een andere optie is, als er een een Wifi verbinding aanwezig is, met een Smartphone. Voip bellen kan via een Wifi applicatie op je Smartphone.

 

Dit is land onafhankelijk. Kun je vrijwel overal gebruiken mits er een goede WIFI verbinding is en er geen blokkade is aangebracht.

 

Succes met je bel-avonturen.

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

@quatro

voipits ziet er inderdaad goed uit voor je doel.

 

Je kunt naar een nederlands nummer laten forwarden voor een laag tarief of zonder kosten naar je fritzbox. Dan zal je wel een vast ip of dynamisch internet adres nodig hebben denk ik.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...