Ga naar inhoud


Gebeld door niet bestaand nummer?


Greatone

Aanbevolen berichten

Ik ben vanmiddag enkele malen gebeld door een nummer, en op het moment dat ik opnam werd er steeds opgehangen.

 

Heb geprobeerd terug te bellen, maar krijg dan de melding dat dit nummer niet bestaat?? Ook via Google geen resultaat.

 

Het gaat om telefoonnummer +31 88 118 2010

 

Iemand die dit nummer herkent en/of er ervaring mee heeft?

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had ik al reeds geprobeerd @Zilverster. Maar ben er nog niets wijzer uit geworden :(

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

never nooit terug bellen

nooit nooit dus

je kunt daarmee een zogenaamd betaal telefoon nummer oproepen

en bent 5,50 euro per minuut armer

of nog erger

 

als jij gebeld wordt en het was belangrijk

dan belt men jou nogmaals

 

terugbellen is de grootste SCAM / Abzocke / Oplichting / ook bij familie :P

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ze het goed doen (gebeurt echt) dan bel je zo'n nummer en krijgt een ingesprek toon.

Wat natuurlijk van een bandje komt, maar dat weet jij dan (nog) niet. Maar wel veel eurietjes

per minuut. En weer proberen, en weer "in gesprek", enz.....

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Een zoekopdracht bij de ACM levert op:

Het Customer Care Center B.V. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat/?query=0881182010&nid=64304&status=&relatie=&datum=&reeks=1&bestemming=

 

En de bedrijven waarvoor ze uitbellen zijn hier te vinden: http://www.customercarecenter.nl/hccc.aspx?main=referenties

 

Misschien is er een waarmee je een relatie hebt?

 

 

Het feit dat er iedere keer opgehangen wordt ligt waarschijnlijk aan het feit dat er gebeld wordt met een belcomputer, die belt b.v. 10 nummers tegelijk en degene die het eerst opneemt krijgt de operater aan de lijn, de rest van de verbindingen wordt dan verbroken. Dit levert op: geen wachttijden voor de operator en irritatie bij de gebelde die iedere keer net iets te laat is met opnemen.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

In belgie heb ik ook al diverse berichten gelezen,en het nummer bestaat echt niet.

Ooit eens een site gezien,dat je "zogezegd" voor de lol een willekeurige nummer kon meesturen,om een grap uit te halen.Maar dat is al zeer lang geleden,en weet niet of zo'n site's nog bestaan of toegelaten zijn.

voor dergelijke nummers die ik niet wil,gebruik ik een app op mijn smartphone,en de blacklist op mijn fb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het 'zomaar' uitsturen van een gesprek met een willekeurig nummer kan in principe iedereen vrij eenvoudig, maar om je sporen te wissen zal je meer moeten doen. In ieder geval iedere Nederlandse telco is verplicht de gegevens van het gesprek te bewaren en daarmee dus ook jouw IP adres. Ik weet uit ervaring ( ik werk immers in die branche) dat de telco's degelijke verzoeken van justitie zeer regelmatig krijgen en daar wordt ook gewoon gehoor aan gegeven (en terecht).

 

Het uithalen van criminele streken met een niet aan jou behorend callerID number field is dus niet aan te raden.

 

Voordat we enorm off-topic gaan. Dit 088 nummer bestaat gewoon, is van een officieel callcenter en meneer is gewoon gebeld door een callcenter. Daarmee is de kous wel af denk ik ;)

 

Terugbellen van dat nummer kost maximaal nationaal tarief!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor jullie reacties!

 

Ik ben weer gerust ;-)

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...