Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

Met vraag en aanbod zit je dan al snel richting 100.000 euro per maand verkoop prijs

 

Let wel, dit is een berekening met alleen veronderstellingen en aannames en wat informatie uit het internet.

 

Voor wat het waard is.

Menige winkelprijs gaat vaker dan 1x over de kop. 

Laatst zag ik een mini usb kabel voor €2,50. Een paar maand later  zag ik hem bij dezelfde winkelketen in een andere verpakking voor €15,-.

Je schatting is inderdaad realistisch en voorzichtig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


BVN is (nog) SD dus duur, maar wel te ontvangen met SD en HD decoders en dat is wel een voordeel wil je veel kijkers bereiken.

 

Ik zie ik het nog niet gebeuren dat de publieke zenders een transponder gaan huren,

Nu krijgen de publieke zenders betaald voor het op de satelliet zetten door CanalDigitaal, dus zijn er inkomsten voor de PO.

Een transponder huren en gratis doorgeven (wat men wil) betekend kosten.

In een tijd van door de kamer opgelegde bezuinigingen een onhaalbare en onbegaanbare weg voor de PO.

Maar misschien lukt het als de kamerleden die gezakt zijn voor de rekentoets een begroting opstellen. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betaalt BVN niet ca. 3 ton per jaar voor die ene zender? (ca 1 miljoen voor het contract van 3 jaar)

 

Per satelliet waar men op zit?

Dat kan ik nauwelijks geloven.

 

Betalen al die Italiaanse pulpzenders dat ook (op voorhand mijn excuses aan de liefhebbers)?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, met gemak, omdat die dat bedrag delen door een veelvoud van kijkers.

Wanneer je het aantal kijkers verdubbelt halveert de transponderhuur (per abonnee)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet ziet het er in 2017 anders uit.... Als digitenne misschien stopt...

 

Ik heb nooit begrepen waarom de overheid zich zo asociaal is gaan opstellen. Het is net zoiets als toen veel bedrijven in de horeca bij de overstap van gulden naar euro hun kans grepen om draconische prijsverhogingen in te voeren en dan mensen te laten denken dat het aan die euro lag. In de analoge tijd onderhield de staat over het hele land 4 analoge zenders, Ned 1-2-3 en het provinciale sufferdje. In de nieuwe digitale techniek had dat kunnen betekenen dat men voor hetzelfde zendvermogen minstens een stuk of 20 zenders voor dat geld in de lucht had kunnen gooien. Als je daarbij bedenkt dat ze van clubjes als RTL en SBS daar ook nog wat geld voor terug hadden kunnen vragen hadden we met gemak net als in Duitsland of Engeland zonder enigerlei codering de drie publieke netten, de pakweg zes bijzondere NPO netten en minstens een dozijn of zo Nederlandse commerciële netten hadden kunnen uitzenden. In die constructie waren ze én goedkoper uitgeweest vanwege wat de commerciële zenders aan de kosten hadden kunnen bijdragen én was een flink deel van Nederland heel blij geweest omdat ze niet per sé voor een duur kabelnet hadden hoeven te betalen.

 

Voor mij toont dat voor de zoveelste keer aan dat onze overheid niet in eerste instantie de belangen van de burgers vertegenwoordigt maar de belangen van de grote industriereuzen. Iets wat overigens elke in het buitenland wonende Nederlander zal bevestigen: ik heb zowel als privé persoon als iemand die voor de zakenwereld bezig was gebruik gemaakt van de diensten van Nederlandse ambassades gebruik gemaakt. Het verschil in ontvangst op zo'n ambassade als je voor de behartiging van zakelijke belangen komt vergeleken met je ontvangst als gewone burger is ronduit schokkend. De belangen van gewone burgers zijn uitermate ondergeschikt, vaak ook nauwelijks bestaand of ter zake doende voor onze lieve overheid.

 

Het zou mooi zijn als Digitenne zou stoppen en de overheid met de komst van de veel compactere T2 norm deze enorme faux-pas ten aanzien van haar burgers zou goedmaken. Maar om eerlijk te zijn, ik geloof er geen barst van. Dat vertrouwen heb ik al heel lang geleden verloren en ik zie aan de houding van veel zelfkastijdende burgers dat dat niet onterecht is.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe de overheid over de bevolking denkt kunnen we al jaren in Groningen zien.

Om maar iets te noemen.

 

En toch heet die overheid ons te vertegenwoordigen. De wil van het volk. Om maar met Wim Kan te spreken, ik ben er elke ochtend opnieuw stomverbaasd over in de krant te lezen wat ik nu allemaal weer blijk te willen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet meer dan normaal dat indien ik zoveel belasting betaal in NL, ik ook mag kijken en luisteren naar een organisatie waar ik aan meebetaal...

 

Of moet ik straks ook betalen om naar het parlement te komen luisteren en discussieren ? Indien ik het abonnement mag 100% fiskaal kan declareren is het mij overigens ook goed....

 

Graag deze zenders in HD terug

 

Oh ja, over de overheid die ons vertegenwoordigd nog even iets..... Als de nederlandse politici een reguliere baan zouden hebben, wordt waarschijnlijk 90% de eerste week al weer ontslagen vanwege structureel liegen en niet nakomen van afspraken.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet meer dan normaal dat indien ik zoveel belasting betaal in NL, ik ook mag kijken en luisteren naar een organisatie waar ik aan meebetaal...

...

Graag deze zenders in HD terug

 

Dat vind ik ook.

Alleen, hoe pak je dat concreet aan zonder in allerlei minder ter zake doende discussies te vervallen?

 

Het is best tijdrovend om hier een goed onderbouwde klacht over op te stellen en op een zodanige wijze in te dienen dat degenen die er echt over gaan er in ieder geval iets mee moeten.

Ik denk dat het dan om dezelfde instantie gaat die Canal Digitaal en KPN heeft gedwongen te allen tijde het wettelijk basispakket aan te bieden.

Doet die dat niet (of niet snel genoeg) dan zul je hun bestuurlijke handhaving via de bestuursrechter moeten proberen af te dwingen.

 

Een goed onderbouwd verzoek blijft echter de noodzakelijke basis, wil de eis dat bestuurlijk gehandhaafd gaat worden bij een rechter kans maakt.

 

Zolang men tevreden is met NPO 1-2-3- in SD via Digitenne of wil betalen voor HD via schotel (iptv, kabel) dan verandert er denk ik weinig.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je betaald via de belasting gewoon voor de publieke omroep... Gewoon een stukje standaard misleiding van de overheid. DOB ging weg (was te lastig en zo konden de handhavers worden weggesaneerd). En iedereen betaalt beladting dus geen controle nodig? Mooi geregeld toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om HD.

Die programma's worden op onze kosten gemaakt met op onze kosten aangeschafte apparatuur en willen we dus ook gewoon "gratis" kunnen zien. Waarom moeten we tevreden zijn met SD?

Of is dat zo'n gekke gedachte?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...