Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

Bijdrage aan een versleutelingssysteem is nog tot daaraan toe (en hoeft niet mer dan € 45 per jaar te kosten, zie Oostenrijk), maar transponderhuur moet dan echt uit de 1,1% extra belasting komen die we al betalen (of voor rekening komen van het budget dat gebruikt zou moeten worden voor de aanleg van DVB-T2, iets wat dan niet echt meer nodig lijkt).

 

Oostenrijk is niet bepaalt een voorbeeld van een waterdicht versleuteling systeem.

Hier wordt nog steeds cryptoworks gebruikt en dat is al vele jaren open.

Met de juiste key's in een softcam of emu heb je het Oostenrijkse ORF in SD en HD zonder dat je een bijdrage in de kosten betaald.

Waarom de Oostenrijkers jarenlang een lekkend systeem blijven gebruiken is voor mij een raadsel. Een kleine aanpassing en het systeem is dicht.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hoorde dat de oude ORF kaarten nu echt vervangen worden door nieuwe.... aanvang 2015 is het echt over en uit, en heb je een nieuwe ICE kaart nodig...

 

In Zweden kost de bijdrage aan het versleutelingssysteem 59 Kr per maand... (ca 6.40 euro per maand). Vind ik wel een fors bedrag, waaral omdat je dit als klant zelf niet wil...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen mij nu zoal opvalt in dit en andere draadjes; waarom maken mensen uit dat men niet naar bepaalde omroepen/netten mag

kijken, of juist zou moeten kijken. Hou dat buiten de discussies. Het maakt het veel meer leesbaar en minder irritant.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft 14 pagina's discussie nu als conclusie opgeleverd? Niets maar dan ook niets, net als het roepen om gratis npo 1,2 en 3 zenders samen met de lokale omroepen ook niets opleverd. Conclusie: Kijk dan niet meer naar deze zenders! punt uit.

Er is genoeg te beleven via de satelietontvangst, daar ben ik de Nederlandse zenders niet voor nodig.

Ook ik ben het niet eens met het beleid en ook ik betaal belastingen dus ook voor de npo en dat ik dat dus nu niet meer dan ontvangen is niet correct, maar wat bereik ik er mee om dit te veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiebren, @ALX: het heeft wat nieuwe inzichten opgeleverd over alternatieven, kosten van paketten. Een belangrijk deel bestaat uit - alles overziend - geklaag, demonstratie van afgunst, vergezochte vermoedens, complottheorieën. Echte slagvaardige ideeën om de ontstane situatie te verbeteren ontbreken.  Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat waarschijnlijk iets zou kunnen helpen is dat men massaal naar de STER gaat schrijven dat je als kijker moet afhaken omdat de publieke omroep niet meer zonder extra kosten via de satelliet te zien is, en dat hun daardoor veel reklame inkomsten gaan mislopen..... haha... wie weet haalt deze aktie iets uit. Uiteraard het verhaal wat aandikken, dat je je vrienden en kennissen dan ook maar aanbeveelt om over te schakelen op de engelse of duitse zenders die nog wel via sat te bekijken zijn zonder er een abonnement tegenaan te gooien...  ach, je weet het niet, maar als je het ergens niet mee eens bent 'moet' je aktie ondernemen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oostenrijk is niet bepaalt een voorbeeld van een waterdicht versleuteling systeem.

Hier wordt nog steeds cryptoworks gebruikt en dat is al vele jaren open.

Met de juiste key's in een softcam of emu heb je het Oostenrijkse ORF in SD en HD zonder dat je een bijdrage in de kosten betaald.

Waarom de Oostenrijkers jarenlang een lekkend systeem blijven gebruiken is voor mij een raadsel. Een kleine aanpassing en het systeem is dicht.

Heb de indruk dat de recentelijk toegevoegde HD-transponders van ORF al beter zijn versleuteld dan de bestaande en niet meer zo gemakkelijk open zijn te krijgen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit terzijde,hoeveel echte "HD" wordt er eigenlijk al uitgezonden?En hoelang bestaat 16/9 al?Maar in de zomer,zie je bijna continu 4/3 uitzendingen,door herhalingen.

Waarom moet men dan "extra" gaan betalen om HD te zien,als heel wat programma's gewoon geupscaled zijn?

Natuurlijk maakt iedereen voor zich dat uit,maar om extra te betalen voor die weinig "echte" HD,heb ik er niet voor over.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet men dan "extra" gaan betalen om HD te zien,als heel wat programma's gewoon geupscaled zijn?

Natuurlijk maakt iedereen voor zich dat uit,maar om extra te betalen voor die weinig "echte" HD,heb ik er niet voor over.

Inderdaad. Veel tv's scalen ook zelf al up.

Maar "we" in Nederland betalen al voor vrijwel alles in de keten (produceren, inkopen). Waarom wordt dan de volledige distributie niet verzorgd en juist daarop beknibbeld?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat - zoals eerder gezegd - er relatief weinig schotelbezitters zijn en digitenne tegenwoordig voor de mensen erg laagdrempelig is. Dus ook de schotelbezitters kunnen goedkoop via DVB-T de NPO ontvangen. De enigen die buiten de boot vallen zijn Nederlanders in het buitenland. Die groep moet daarom betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af,of er geen afspraken zouden zijn met M7 in volgend verband.

de NPO,heeft o.a. als doel op te treden als rampen zender,en ik las hier nog iets.Misschien is het dan mogelijk,dat in deze gevallen de NPO een afspraak heeft met M7 om dan tijdelijk over te gaan in FTV of FTA,en dan worden voor die doeleinden,alle mogelijke kijkers bereikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar heb je dat vandaan, dat ze rampenzender zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat hier ergens op het forum,maar ik ga het niet helemaal gaan uitspitten om te gaan zoeken,want er zijn momenteel ik weet niet hoeveel topics bezig over de NPO.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...