Ga naar inhoud


Sat4all nu exclusief via https (ssl) bereikbaar!


Michel

Aanbevolen berichten

Dank je voor de verduidelijking Big Fellow... Ik dacht dat de data via de beveiligde server van Comodo liep... Dat het daardoor was dat er ook ietsje vertraging is, door de 'omleiding' dus.  Ik ben niet op de hoogte van de werking van beveiligde verbindingen en certificaten... vandaar dat ik vermoedde dat de data dan via een 'beveiligingsfirma' zou lopen... Ik heb me nooit in die materie verdiept, omdat ik altijd dacht dat zoiets alleen voor banken en andere bedrijven of overheden met "gevoelige" informatie was.

 

Als de data gewoon rechtstreeks loopt, en niet via derden is dat al een hele geruststelling! 

Ik begrijp  dan uit wat ik lees dat de data op je eigen computer gecrypteerd wordt en op de sat4all servers weer gedecrypteerd wordt....  Dus zou de boel afgeremd worden naarmate je eigen computer langzamer is, niet zo snel kan versleutelen. En omgekkerd dan blijkbaar ook, data die je ontvangt wordt dan versleuteld verzonden en jouw eigen computer maakt het dan weer leesbaar?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik begrijp  dan uit wat ik lees dat de data op je eigen computer gecrypteerd wordt en op de sat4all servers weer gedecrypteerd wordt....  Dus zou de boel afgeremd worden naarmate je eigen computer langzamer is, niet zo snel kan versleutelen. En omgekkerd dan blijkbaar ook, data die je ontvangt wordt dan versleuteld verzonden en jouw eigen computer maakt het dan weer leesbaar?

 

Dat klopt, maar je moet wel een hele oude en trage PC hebben als je dat verschil kunt merken..

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er deze namiddag een probleempje geweest ? Zowel met pc als tablet kreeg ik geen verbinding ' nu is alles terug goed

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Michel, nu heb ik het dus helemaal begrepen!

Ik heb ook niet gezegd dat ik echt vertraging merk, Mijn computer is uit 2007... dus niet nieuw,  maar ook niet vreselijk oud... Ik merk alleen iets als de virusscanner aan het updaten is... maar dan hangt bijna alles... dus geen probleem, en ook al duurt iets 20 seconden langer, nou ja, dan is het toch gewoon zo... die tijd hebben we wel hoor. Het leven gaat al snel genoeg. ;)

 

Vanmiddag kon ik ook niet op het forum komen...   problemen met de database kreeg ik als melding...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er deze namiddag een probleempje geweest ? Zowel met pc als tablet kreeg ik geen verbinding ' nu is alles terug goed

Probleempje denk je dan maar alles lag gewoon even plat.

post-51681-0-50047300-1409847244_thumb.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja, er was een storing in de verbinding tussen de webserver en de database server.

 

Omdat niemand me een email stuurde en ik overdag ook gewoon moet werken, wist ik niet van de storing af tot ik het een uurtje of anderhalf later zag.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf bekeek ik het zo dat er wel een moderator online zou zijn en het na een tijdje wel weer opgelost zou worden.

Dat werkte dus prima, alleen als beheerder/eigenaar wil je zulke problemen niet hebben.

 

Mijn server heeft dat probleem niet, die ligt hier gewoon op de grond.

post-51681-0-08672100-1409852859.jpg

post-51681-0-37541100-1409853185_thumb.jpeg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk dat er een nieuwe beveiligingsoptie is geactiveerd bij het forum?

Ik heb gelijk opgemerkt,dat ik, als mijn browser opensta,na een tijd ben uitgelogd.Vroeger gebeurde dit enkel bij het afsluiten van mijn browser. Ik heb andere forums dat dit ook gebeurd,en vroeg mij af,of dit ook een bescherm maatregel is die in gebruik genomen is.

p.s.ik heb er geen bezwaar tegen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

Berichten beantwoorden op het forum en / of via PM werkt hier ook niet ( meer ) met XP en IE, op deze pc gaat het nog om IE8.

De rest van het forum werkt wel, dus geen problemen met lezen.

 

Om dit bericht te kunnen typen heb ik nu gebruik gemaakt van Mozilla Firefox.

 

Blijft dus lastig dat IE gebeuren, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

iE8 kunnen we niet meer ondersteunen en ik sta er eerlijk gezegd versteld van dat je dat OS en die browser nog gebruikt. Dat is echt vragen om problemen.

 

Zowel het OS, als de browser, maar met name de browser is echt hartstikke lek (en kwalitatief slecht).

 

Zet dan Chrome of Firefox op je Windows XP PC.

 

Als je windows 8 wilt blijven ondersteunen moet je diverse moderne browser technieken helemaal links laten liggen en daar heeft dan het overgrote deel van de bezoekers weer hinder van.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die w3c validator is tegenwoordig slechter dan de meeste slechte websites ;)

 

zie: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.microsoft.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

 

Die kan je tegenwoordig echt niet meer als graadmeter gebruiken. Gebruik firebug of of in chrome het hulpprogramma voor ontwikkelaars.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen problemen,maar heel oude berichten 2003? die filmpjes bevatten van youtube durven wel eens niet te werken.

Ik weet dan niet of het betreffende filmpje nog beschikbaar is op youtube,en heeft het nog zin om berichten van 2003 te ondersteunen?

Ik laat dit aan de moderators over,om te beslissen om dat wel of niet te doen.Want ik weet zelfs niet als ze op hun servers staan,of ergens anders?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...