Ga naar inhoud


Sat4all nu exclusief via https (ssl) bereikbaar!


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Die extra 'rekenkracht' voor het versleutelen van de data is met moderne browsers, servers en PC's absoluut te verwaarlozen.

 

Verder zijn er alleen maar voordelen. De transactie is in dit geval een gebruikersnaam en wachtwoord, privéberichten, interne communicatie van moderators en beheerders enz. en die kan nu niet meer worden 'gesnift'. 

 

Dus... ook moderators en beheerders die met een hoger toegangsniveau op deze site inloggen en die interne zaken bespreken kunnen dit nu doen zonder dat hun inlog naam, wachtwoord en bericht door anderen kan worden gelezen.

Dat maakt het voor een moderator/beheerder mogelijk om ook vanuit locaties in te loggen zoals hotels, public hotspots enz. zonder het risico te lopen dat iemand met je inlog gegevens aan de haal gaat en op het forum gegevens van leden kan inzien of erger...

 

Wat mij betreft alleen maar voordelen dus...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Nou Michel de voordelen daar ik merk voor ons als gebruikers niets van, regelmatig heb ik diverse onhebbelijkheden bv. dat een webpagina gesloten wordt om een voor mij onbekende reden terwijl ik nog geen lettewr getypt heb, de web pagina wordt dan gesloten en hersteld.(screenshot)

Ook het scrollen door het forum gaat hakerig en loopt niet soepel, soms vertikt hij het zelfs om te scrollen, dan druk ik een paar keer op F5 en dan loopt het weer even.

Voor mij mag dit https gedoe er gelijk van af het voegt voor mij niets toe mijn wachtwoord en email mogen ze rustig hacken, maar ik zal waarschijnlijk wel weer een roepende in de woestijn zijn denk ik. :(

Wonderenswaardig hoe jij altijd de persoon bent in een kruistocht tegen traag internet en slecht werkende websites.

 

Misschien wordt het tijd voor een fatsoenlijk ingerichte (moderne) PC want op de 4 PC's en talloze virtuele containers met verschillende besturingssystemen waarmee ik deze site test, is er geen een waarop ik oooooit de problemen die jij altijd ondervind heb kunnen reproduceren. :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak

AL eens een andere browser geprobeerd?

Bijvoorbeeld firefox?

Internet explorer gebruik ik zelf ook al jaren niet meer, omdat ik geen geduld heb om te wachten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja hoor Michel het ligt altijd aan mijn spullen. :cry:  Net nu ik deze reactie inklop gaat de boel weer over zijn nek. :angry:

Over traag (100/100) internet heb ik echt niet te klagen ik denk dat mijn internet misschien wel even iets sneller is dan van jouw of van de gemiddelde sat4aller. Mijn I5 kan dit werk goed aan hoor daar mankeert echt niets aan, maar laat ook maar als ik eens iets inbreng reageer je altijd zo cynisch dat is een erg onvriendelijke eigenschap van je.

Naja, wees nou eens eerlijk. Als er wat te 'zeveren' valt sta jij ook wel altijd helemaal vooraan en ben jij ook de enige die ergens last van heeft. Dan kan je mijn reactie echt niet kwalijk nemen.

 

@Alias Haha, internet explorer is idd een vrij slechte browser, maar ook met IE moet deze site prima werken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis gebruik ik Safari op de tablet. Werkt prima. Alleen op het werk (in de pauze!) is hij niet meer te openen. Daar draait Windows7 Enterprise op. Pagina laadt heeeeeel traag en delen van de pagina staan op een verkeerde plasts (het Sat4all logo waar de koptekst staat wordt p,ots getoont waar normaliter de review reclame staat. Scrollen werkt niet en na aanklikken van om het even welke link is het 'Internet Exploder provided by xxxxxxxxx Reageert niet'. Ze werken met een Proxy server...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is een heel ander probleem en zit ook duidelijk in de proxy van je werkgever en niet in deze site. De proxy geeft jou dan oude eerder opgeslagen delen van deze site die niet meer relevant zijn.

 

Je zou kunnen proberen een refresh te forceren door shift ingedrukt te houden als je op 'refresh' drukt, maar ook dat zal niet helpen denk ik.

 

Gewoon een slecht geconfigureerde proxy vrees ik.

 

Mvg,

 

MIchel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is op mijn werk ook, sat4all word geblokkeerd

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet echt het probleem.Is iedereen no zo druk bezet,dat één seconde op het laden van enkele pagina's al te lang duurt?? :confused:

Ik kan alleen maar de veiligheid overwegingen van michel alleen beamen.

En bepaalden,hebben nu echt geen probleem,dat bij onveilig gebruik wachtwoorden te grabbel gooit.

Maar ik zou niet graag in michel zijn schoenen staan,dat door een onveilige verbinding,zijn administrator paswoord en login te grabbel val van iedereen.Zijn forum en server,is dan totaal in de wil van die oneerlijke persoon.Vraag mij niet af,welke schade die kan aanrichten waaronder michel kan leiden.Waarschijnlijk of mogelijks,heeft hij wel verantwoordelijkheden,op het draaien van dit forum,en je zou toch niet willen hebben,dat hij in de miserie gewerkt wordt,doordat bepaalde mensen een hekel hebben aan die beveiliging.

Ook facebook werkt op die s van https.

Ben je niet akkoord op de beslissing van een beheerder,dan kan je dit op een beleefde manier melden,alsook problemen,maar als je er echt niet mee eens bent,dan beslis je er geen gebruik meer van te maken.

Even terzijde,ik heb vandaag opgemerkt,dat het gebruik van youtube met chromecast geheel gewijzigd is,en wel serieus nadelig en onhandig.Maar ik denk niet dat youtube zal terugdraaien omdat ik klaag.Ik kan 2 zaken doen,het aanvaarden en mij aanpassen,of de site niet meer gebruiken.

Maar ja,als één seconde wachten te lang is?kweet niet waar we naartoe gaan in de maatschappij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Michel, na wat 'zeveren' heb ik de beveiliging in IE11 op normaal gezet i.p.v. de default normaal-hoog (aanbevolen). Vroeger met http werkte alles gewoon goed zonder de beveiliging lager te hoeven zetten i.p.v. hoger zoals je zou verwachten bij http..

Hier IE 11 een hele avond gebruikt met het aanbevolen veiligheidsniveau en nergens last van!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het aan de server hoeft te liggen. Ik gebruik hier IE10 en heb nog geen problemen kunnen ontdekken. Het kan ook een invoegtoepassing zijn die het voor jou verpest.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...