Ga naar inhoud


Sat4all nu exclusief via https (ssl) bereikbaar!


Michel

Aanbevolen berichten

Ik gebruik firefox, ik zie ook geen een filmpje meer staan, hoe kan ik hier met een simpele muisklik dit weer bekijken?

 

Edit:

Al gevonden, in de adresbalk naast https://........ staat dat je daar de onveilige informatie kunt weergeven ;)

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Links boven op het driehoekje  of slotje  in de URL regel klikken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het 'nadeel' van https is wel dat alle inhoud die ingevoegd wordt en van een externe onbeveiligde locatie komt, door je browser standaard geblokkeerd wordt.

 

Ik heb de youtube en vimeo media tags nu zo aangepast dat er automatisch een https youtube/vimeo link van gemaakt wordt en heb een aantal topics daar op aangepast.

 

Moderators kunnen zelf ook youtube filmpjes weer zichtbaar maken door op het bericht op 'bewerken' en direct daarna weer op 'opslaan' te drukken.

 

Het een en ander heeft ook te maken met hoe mensen you tube links plaatsen. Normaliter geldt dat als je de URL kopieert uit de adresbalk van de browser en gewoon in je bericht plakt, er automatisch een embedded vide van gemaakt wordt die nu ook automatisch https inhoud van youtube/vimeo laad.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu naar het topic met de filmpjes ga, kan ik ze inderdaad weer zien! Het groene hangslot staat dan open en ernaast een ikoon met de melding dat er op de pagina een script van niet-authentifizierten Quellen bevat...

 

In ieder geval hartelijk dank voor de aanpassing!

 

Als je nu dus een youtube filmpje wil plaatsen, kan je dus gewoon het webadres blijven kopieren begrijp ik... en alles komt dan goed.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me net op dat ik niet meer kan reageren met ie9, wel met google chrome.

 

Ook ik kan niet reageren op een bericht via Internet Explorer, Via Firefox lukt het dus wel. 

Is er nog een oplossing voor dit probleem via Internet Explorer?

(Anders dan altijd Firefox gebruiken.....)

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit is een testantwoord geplaatst met Windows 7 en Internet Explorer 11.

 

Wat gaat er dan precies fout en welke versie van IE gebruik je precies?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Overigens afgezien van dit probleem zijn er twee belangrijke tips:

 

  1. Gebruik NOOIT Internet Explorer op een Windows XP machine, of gebruik liever nog helemaal geen XP meer! Installeer minimaal een moderne browser, Firefox of Chrome op je XP bak.
  2. Gebruik bij voorkeur ook op je Windows 7 of Windows 8 PC geen Internet Explorer 10 of 11. Er zijn  veel betere en veiligere browsers zoals Firefox en Chrome, of Safari al is die laatste weer alleen aan te raden op een Mac.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met XP werkt het prima hoor... Hier een XP "bak" met Yandex 14.7 van Russische makelij :)  werkt prima.

Ik kan gewoon reageren zonder probleem... alles werkt naar behoren, al wordt de computer relatief gezien dan wel wat langzamer, maar ik mag lang niet mopperen.

 

Nog even een overweging als ik Michels posting #27 lees...

Blijkbaar gebruikt Outlook wel IE als er html mailings gelezen worden. Waar baseer ik me op?  Wel als ik de computer schoonmaak met ccleaner, zie je in het overzicht wat er weggehaald is/wordt, en daar staat dan steevast ook IE gegevens bij waaruit cookies etc weggehaald worden. Dat heb je alleen als ik Outlook geopend had voor de schoonmaak en er zijn (in het preview screeen) html berichten vertoond... Open ik outlook niet, dan zijn er geen IE items die opgeschoond moeten worden.

Welke versie dat dan is ?? ik weet het niet, en heb nooit IE op deze computer gebruikt, maar het staat er uiteraard wel op omdat dit in het besturingssysteem verwerkt zit...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel voor de leden is dat wachtwoorden en dergelijke niet meer onderschept kunnen worden, het verkeer is immers nu gecodeerd.

 

Het voordeel voor sat4all moet nog blijken, maar als we dit niet zouden activeren zou google ons toekomstig mogelijk lager kunnen indexeren omdat we dan 'onveiliger'  zouden zijn dan andere sites.

 

wat is dat voor rare opmerking wachtwoorden worden opgeslagen in de database van het forumsoftware en is dus gecodeerd opgeslagen!!!

en deze codering kan je kraken als je de database hebt!!!!(gekraakt) of is Ip forum software niet veilig genoeg meer?

daar helpt een https echt niet tegen en welke andere wachtwoorden zijn er nog meer dan die niet onderschept kunnen worden?(geen toch)

zijn ze openbaar dan is het geen wachtwoord meer!!!

Dus de reden en voordeel van de wachtwoorden is in mijn ogen een wassen neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jouw opmerking is hoogst onvriendelijk en bovendien volstrekt onjuist.

 

Ook al worden wachtwoorden gecodeerd opgeslagen in de (behoorlijk veilige) database, worden de wachtwoorden die jij invult nog steeds onversleuteld naar het script gestuurd. Zit je dus bijvoorbeeld ergens op een onbeschermde WiFi aansluiting en zou sat4all geen HTTPS gebruiken gaat jouw login naam/wachtwoord dus onversleuteld over het netwerk en kan die door kwaadwillenden worden onderschept.

 

Nu is dat door gebruik van HTTPS dus niet meer mogelijk, omdat al het verkeer tussen de browser en sat4all versleuteld wordt.

 

Voortaan eerst even inhoudelijk begrijpen wat de techniek inhoud voordat je onvriendelijke en onjuiste uitlatingen doet. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de techniek begrijp ik wel maar de reden voor deze site niet!!! jij geeft aan dat het veiliger is wat dus niet zo hoeft te zijn(

je hebt immers geen webshop of om iets te laten betalen voor de https url!!!!

https is daar voor bedoeld om die transactie of info niet te onderscheppen en omdaar een openbaar forum mee uit te rusten heeft meer nadelen dan voordelen.

 

HTTPS wordt eigenlijk alleen maar ingezet bij webpagina’s waar gevoelige informatie ingevoerd wordt, omdat HTTPS met versleutelde data werkt kost dit ook tijd om te ontcijferen waardoor websites er dus langzamer van worden, daarnaast kan HTTPS geen gebruik maken van de cache van de gebruiker en moeten afbeeldingen bijvoorbeeld altijd weer opnieuw worden ingeladen. Een website compleet op HTTPS laten draaien is eigenlijk nooit nodig, en vaak overbodig. HTTPS houdt overigens de hackers niet buiten de deur.

In Nederland is het voor een webshop verplicht om de bestellingen via een beveiligde verbinding te laten lopen. Als je website niet met betalingsgegevens werkt is een HTTPS in principe niet nodig, zorg er altijd voor dat je website op een goede webserver staat en je werkt met de nieuwste CMS software, en steek wat meer moeite in het bedenken van een goed wachtwoord, dan ben je qua veiligheid al een heel eind, en is de HTTP in je url veilig genoeg.

 

maar ja het is de stap die je zelf hebt gemaakt maar het gevoel van veiligheidheeft https niet bij mij zoals jij het aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...