Ga naar inhoud


Nieuwe achtste RTL-zender in Nederland


Sprietje

Aanbevolen berichten

RTL?

 

Dat is een hele bijzonder goede zender hoor. Kijk eens in de nacht naar deze zender. Ze kunnen alles voor de rest van het jaar voorspellen.

Star Trek was er echt totaal niets bij. Een super zender zeg.

 

Een mevrouw was aan de telefoon en zij zegt dat haar zoon weer thuis is komen wonen met al die toestanden. Dan vertelt zo'n waarzegster dat ze dat nooit had mogen doen.

Hoe zo? Kent zij die zoon dan? Doorgestoken kaart, zou zo maar kunnen. Voor het gemak ga ik er niet van uit. Maar dat mens van van RTL moet haar mond houden.

Ze brengt een kijker in lastige situatie, met kennis die haar ontbreekt. De gevolgen kan ze niet inzien als die moeder besluit door dit programma haar zoon weer op straat te zetten.

 

RTL moeten ze eens flink aanpakken. Ze denken dat ze boven de wet zijn, omdat ze uit Luxemburg uitzenden. In Duitsland passen de Duitse RTL'en wel op, ze zijn daar bang voor het verlies van het regionaal uitzenden via de ether, zoals in NRW.

 

 

:crazy: :crazy: :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kwaliteit van het RTL nieuws? Kan wel wat anders zijn hoor.

 

Tijdje geleden verkondigden ze dat de werkloosheid in Duitsland was gedaald. Nou ze hoefden slechts maar naar ARDtext en ZDFtext te kijken en ze hadden kunnen zien dat de werkloosheid in die betreffende periode was toegenoemen.

 

Meerdere keren gehad dat ze item aan het behandelen waren en deze werd zo maar afgepakt. Dan had je dus voor jan doedel zitten te kijken. Geen excuus of niets. Waardeloze zender.

 

NOS nieuws? Voor sommigen dan nog even.

Onlangs twee keer lopen te irriteren aan het flut nieuws van ze. Ongecontroleerde berichten over een warenhuis, voorheen onderdeel van KBB en een afvaldienst.

Geklets in de ruimte en pure reclame voor deze bedrijven.

Het warenhuis is in de problemen gekomen omdat het steeds volgehangen worden met schulden van de nieuwe activitische eigenaren. Eerst na verkoop van de KBB worden de onderdelen gebracht naar andere delen van de overige bedrijven in het nieuwe concern. Er blijft een afgekloven gedeelte over.

De afvalreiniger ophaaldienst dan. Er wordt verteld dat het zo goed is dat mensen zelf alles de afval moeten scheiden. Klinkt mooi maar is zo achterhaald als weet niet wat. In 1995 (jaartal klopt dus echt) was er een manier van nascheiding dat werd gedaan bij het bedrijf zelf. Deskundig werd alles gescheiden, lopende band, medewerkers van de reinigingsdienst. Perfect gewoon. Toen moest het gemeentelijke onderdeel worden geprivatiseerd. Deze wijze van nascheiding werd al weer naar een jaar afgeschaft.

Onlangs bij Das Erste (PlusMinus) een item over afval, en het nascheiding. In dat programma lieten ze zien hoe dat systeem van tot 1996 werkte. Het werd was nu bijna volledig geautomatiseerd en kwam geen mankracht meer aan te pas. Toen bleek dus dat het ook nog om een Nederlands bedrijf te gaan.

Mensen hoeven niet meer lopen te kliederen en met allerlei containers in huis te hebben. Alles kan gewoon in de container.

 

De NOS heeft zich duidelijk laten inpakken door deze twee bedrijven en uiterst gekleurde informatie gegeven. Ik vroeg mij zelf af of de NOS er geld voor heeft gehad.

 

Dan nog een bericht bij de NOS over het aantal zelfdodingen. Volgens was de afspraak dat er niet meer wordt gesproken over zelfmoord. Mensen hebben zelf het recht om niet meer verder te willen leven. Om zo veel verschillende redenen dan ook.

De NOS schrijft gewoon op de nieuwspagina over zelfdodingen. Maar bij het inhoud van het journaal weer over zelfmoorden. Kijk je naar het journaal zelf, dan wordt de ene zin afgewisseld van het ene met het andere. Gewoon respectloos en is weinig van eerbied voor die er ooit mee te maken heeft gehad in zijn en haar omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kijkt er anders wel 24/7 naar, zo lijkt het.

problemen met het leven?

steeds op elk bericht reageren, van mij of van wie dan ook, zonder ja eigenlijk iets toe te voegen hebt, zo kom ik ook wel aan de 6950 berichten (stand van zaken 8-1-2015 om 0:33)

zeggen dat zenders verdwijnen bij de BBC, ARD of ZDF wat gewoon jouw eigen gedachten is, maar wel verkondigt als de waarheid

noem maar op

 

al eerder gezegd dat je niet zo moeten spelen met woorden

 

zoveel zeggen, dan zeggen dat het niet zo is

even later gewoon weer het zelfde zeggen wat je eerst zei

 

ik zou haast denken dat je C. bent uit A.

iemand die precies zoals jij schrijft op de website van deze lokale krant.

 

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

wat ik te zeggen heb doe ik op deze website en niet ondergronds via pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

Weer op de persoon spelen en met modder gooien als de inhoudelijke argumenten op zijn? Het lijken wel roddelposten van jou hierboven.  

We hadden het hier over het nut van RTL(-Z), maar daar was je ook al weer klaar mee. En de NPO nog een sneer. Niks en niemand deugt, he?

 

Ondertussen valt me wel op dat jij de programma's ziet waar je nu op afgeeft en waar ik bij voorbaat niet naar zou kijken.

Vandaar dat ik overdag wel RTL-Z kijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog even nagelezen over de verandering in de wet op de kansspelen en dan met name op ´kansspelen op afstand´. Die zit inderdaad in de pijplijn, is het traject kabinet en 1e en 2e kamer al ingegaan. Dat zou dus inderdaad de reden kunnen zijn van de komst van SBS9 en een nieuwe zender van RTL: het alvast bezet houden van 2 transponders, die vervolgens domweg (al dan niet deels) worden omgebouwd naar legale gokzenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de grote trekken hier gelezen, maar ergens stond te lezen op het www, maar eigenlijk niet opgeslagen, maar daar stond het volgende:

commerciële zenders zijn soms gedwongen om bepaalde programma's en zelfs nieuws item weg te laten en aan te passen, onder druk van de adverteerders.

Blijkbaar wordt er bij het maken van een programma afgesproken, hoeveel kijkcijfers ze zullen hebben.

Indien ze weten, of een vermoeden hebben, dat ze dit kijkcijfer niet meer halen, en dat vooral bij programma's waar kandidaten kunnen weggestemd worden of juist erin kunnen blijven, worden soms massaal gemanipuleerd, onder de druk van adverteerders, omdat de zender dan een vorm doet van contract breuk en de adverteerders dan soms hun geld terug eisen.

Daar stond zelfs ook in dat negatieve nieuwsberichten, die (on)rechtstreeks te maken hebben over een fabrikant o.i.d., die ook toevallig adverteerder is op die zender, soms moet worden aangepast of zelfs weg gelaten.

Wat ben je dan met dergelijke zenders, als zij grotendeels hun programma's moeten aanpassen of manipuleren, op wil van de adverteerder. Ook de aandeelhouders zouden hierin ook een smerige rol spelen, want zij willen winst en centen, en wat er op het scherm komt, of hoe, dat kan hen niet schelen, als ze maar hun inkomsten hebben op het einde van het jaar.

Maar ja, erger kan ook, als ik soms lees, dat in bepaalde landen het nieuws eerst moet worden goedgekeurd door de regering voordat het op de buis mag komen.

Wat er wel of niet van waar is weet ik niet, en interesseert mij niet. Maar ergens zeggen ze waar rook is, is er vuur, en betalen voor gemanipuleerde programma's, nee dank U.

Waar ik tijdelijk verblijf, zijn er in dit verdiep 5 bewoners, en als ik eens tussen 19h00-20h30 rondloop, dan hoor ik dat ze allemaal (behalve ik) commerciëlen bezien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...