Ga naar inhoud


DiSEqC waterschade


ZiXon

Aanbevolen berichten

OK...met het T-stuk er tussen meet je 14 of 18 volt. Dan weet je eigenlijk nog niks.

Je moet de stroom meten. Dan weet je dat de LNC stroom verbruikt en moet ongeveer, pak ´m beet 250 mA zijn. Dat is het gemiddelde verbruik van zo´n ding. Heb je dit verbruik gemeten, dan kun je er van uitgaan dat dat ding normaal werkt.

Heb je een buitengewoon hoog verbruik...zeg maar 400 en meer mA...dan is de LNC naar de kl*ten...wat ik zeer betwijfel.

Hier is namelijk niets kapot.

 

8 LNC´s tergelijkertijd naar de ballen kan alleen maar gebeuren als de bliksem erin slaat.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nogmaals mijn tip: MEET de weerstand van de coaxkabel eerst eens. Dat is makkelijk te meten met een multimeter.

 

Neem de kant van de LNC los en meet aan de kant van de ontvanger tussen binnenader en mantel.

Hier moet je een oneindig grote weerstand meten. Meet je ook maar een vlaag van weerstand, dan is vocht de oorzaak.

Dan kun je aan de kant van de LNC de binnenader met de mantel doorverbinden...je maakt dus expres een kortsluiting, en dan meet je de weerstand aan de andere kant tussen mantel en binnenader. Die moet zeer laagohmig zijn...dus enkele ohms.

Dan weet je 100% zeker dat de kabel in orde is.

 

Mijn vader zei altijd: "meten is weten...!" 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dr. Blan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu met een andere kabel geprobeerd.

De elevatie was nog goed dus ik heb enkel gedraaid maar het signaal blijft 0%.

ik krijg eerdags een andere receiver te leen dan kan ik de tuner uitsluiten.

De kabel zag er overigens nog goed uit toen ik die door knipte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met een T-stuk de spanning meet terwijl er de belasting van de lnb aan hangt, en je meet nog steeds 13 of 18V, dan is het inorde.

Niet moeilijker maken dan het is Drs.IJzerbout.

 

 

Hoe weet je dan dat de LNC daadwerkelijk stroom trekt en werkt?

 

Ik maak het niet moeilijker dan het is maar probeer op een logische wijze het probleem aan te pakken. daar is geen rocket science voor nodig. Maar wel logisch verstand.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere receiver nu proberen is nu een goede optie, toch?

Had je allang moeten doen. Denk dan dat je zoektocht compleet is en met succes kan worden afgesloten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er een satfinder op aangesloten en die gaf wel meteen signaal.

Dus ik ga een nieuwe vu+ box kopen.

Kan ik de DiSEqC wel veilig hergebruiken of is het verstandiger om die te vervangen?

Ik wil natuurlijk niet meteen m'n nieuwe vu+ box opblazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem dan je oude VU+ mee naar je dealer en vraag hem daar te proberen. Werkt het ook daar niet, is ie inderdaad gaar. Sluit je nog een optie uit. Een collega van me heeft een dreambox 8000 gegaard door kortsluiting op de kabel. Te veel aan de kabel getrokken en slechte connectoren veroorzaakten het probleem. Als ik nog eens heel veel tijd heb ga ik eens nagaan dat er geen printzekeringen gesneuveld zijn.

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nog eens heel veel tijd heb ga ik eens nagaan dat er geen printzekeringen gesneuveld zijn.

Je kan hem natuurlijk ook gewoon laten maken. Dan is ie snel weer te gebruiken ipv ooit. ;)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo iedereen,

 

Op dit moment heb ik een gelijksoortig probleempje met een van mijn sat installaties.

 

In mijn PC zit een Skystar HD2 kaart, helaas geeft deze geen spanning meer  voor de LNB meer af.

Kabel , LNB en Diseqc  werken correct met een ander decoder.

 

Is het moeilijk om een externe voedingsbron voor de LNB te gebruiken, moet er dan een filter tussen,

of een C tje,

 

Vast bedankt, Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijkheid is die Skystar kaart aan de doorlussing van een satelliet ontvanger te koppelen , maar erg makkelijk werkt dat niet .

Afhankelijk van de gekozen zender op de PC , moet je tevens op de ontvanger dezelfde zender kiezen 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...