Ga naar inhoud


Hogere waterdruk in de badkamer


renzie

Aanbevolen berichten

ik heb de afgelopen  3 weken op mijn vakantieadres lekker kunnen douchen onder een kraan met een gigantische waterdruk . Nu valt thuis de straal uit mijn grohe douchekop zwaar tegen. wat zou ik er aan kunnen doen om de druk van mijn straal te vergroten in een eengezinswoning met hr ketel?

 

renzie 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je een water besparende douch kop ,die belemmert de druk ook,en als je meer

water druk wilt hebben, moet  de ketel dat ook kunnen leveren ,wat van type ketel heb je

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het propje heb ik er al uitgehaald.  ik heb een AWB Thermomaster 2HR 28.02 hr ketel uit 1998. 

 

is een Grundfos drukverhoger wat? 

post-31450-0-33456900-1420930303.jpg

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, afgezien van allerlei reducties in de leidingen en de douchekop is denk ik de doorloop verhitter van het water de bepalende factor.

Die levert bijvoorbeeld 5 liter/minuut bij 60 graden.

Voor veel heet water met een behoorlijke druk heb je een boiler nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je warmwater leiding moet het extra water ook nog kunnen transporteren...

Kan je de ketel geen heter water aan laten leveren zodat er meer koud bij gemixed wordt door de thermostaat mengkraan -> hogere druk.

 

Hoe dan ook iets waar ik niet aan zou willen wennen, het kost op jaarbasis klauwen vol meer centen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de gewenste temperatuur eens in en kijk hoeveel tijd er nodig is om een emmer vol te laten lopen.
Schroef dan de douchekop eraf en kijk hoeveel tijd er nu nodig is voordat de emmer vol is.
Als er een flink tijdverschil in zit belemmert de douchekop de waterdoorstroming. Maakt het niet veel uit, dan krijg je gewoon te weinig warm water aangeleverd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ontkalken wil ook nog wel eens helpen, het ding in een emmer met schoonmaak azijn is een probaat middel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de gewenste temperatuur eens in en kijk hoeveel tijd er nodig is om een emmer vol te laten lopen.

Schroef dan de douchekop eraf en kijk hoeveel tijd er nu nodig is voordat de emmer vol is.

Als er een flink tijdverschil in zit belemmert de douchekop de waterdoorstroming. Maakt het niet veel uit, dan krijg je gewoon te weinig warm water aangeleverd.

 

Nog simpeler, zet de temperatuur op maximaal en meet weer met die emmer)

de hoeveelheid water en vergelijk dat met hetgeen jouw ketel kunt leveren.

 

Eerst meten en dan pas de Grundfos overwegen. De ketel kan nu eenmaal niet

meer leveren dat hetgeen is opgegeven. Doet de ketel het al maximaal dan

heeft een pomp geen zin.

 

Beter is het nog om te meten aan de gootsteen, daar kun je alleen de

ww-kraan openzetten. (de thermostaat in de douche levert (imo) maximaal

45 graden water)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om welk merk/type HR ketel gaat het eigenlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, de Thermomaster levert 6,5 liter per minuut (bij dt 50 graden).

 

En is een CW3 toestel, niet bitter heftig, de laagste klasse

wat betreft ww.

 

Maar gezien jouw ketel van 1998 (technisch bijna verjaard) kun je

overwegen voor veel comfort en een ketel aan te schaffen met een

indirect gestookte boiler, dan krijg jij weer de striemen op je rug,

tenzij je waterdruk genoeg hebt. Maar dan heeft de pomp wel zin.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook nog overwegen het doserventiel uit de ketel te halen.

Het nadeel is wel dat je bv in de keuken de warmwaterkraan

moet knijpen om toch nog 60 graden water te krijgen.

 

Dit doseerventiel heeft tot doel dat er niet teveel water over

de ketel stroomt en zo precies de 60 graden water haalt.

Maar, zoals alle begrenzers, maken ze altijd wel wat weerstand op.

 

Het ziet er naar uit (zie figuur 5 in de installatievoorschriften)

dat je het doseerventiel kunt vervangen door een rubber ring (ik

denk 3/4"). En zo probeer je het even uit. Lukt het niet dan kun

je hem eenvoudig terug plaatsen. (wel ff de koudwaterkraan

dichtzetten, anders krijg je een spuiter (en je vrouw kan dat zien) :))

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...