Ga naar inhoud


Wat kunnen we voor jullie doen? Ideeënbus!


Michel

Aanbevolen berichten

Voor mij geldt dat ik sinds oktober vorig jaar KPN VDSL heb gekregen met eindelijk een acceptabel snelheid (60/22 vs 8/1 daarvoor) en de kinderen op IPTV heb staan (en dus de investering in 2x Philips TV met SAT ingang een beetje verloren is gegaan, maar ja ;-). In de woonkamer nog steeds satelliet met een Topfield HD ontvanger die eigenlijk alles doet wat ie moet doen (4 x tegelijk opnemen over 2 frequenties) en eindelijk auto descramble fatsoenlijk werkt.

 

To tell you the truth: ik doe er zo min mogelijk aan. Experimenteren is over sinds het allemaal stabiel draait en eigenlijk vervang ik alleen nog als iets kapot gaat (vorig jaar m'n 17/8 EMP splitter vervangen voor een 17/12, maar ik gebruik nog maar 2 outputs ...).

 

Ik zie dat er sowieso weinig gebeurd met Topfield en dat is de voornaamste reden dat ik het forum niet meer zo vaak bezoek. Als ik meer tijd zou hebben en de Topfield overlijdt, dan wordt het wellicht weer interessant.

Topfield TF5010PVR + Aston 2.18

Topfield SRP-2410 + Aston 2.26

2 x Philips DSR-7121

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij mag het een xbmc/kodi forum worden voor bijvoorbeeld de Minix Android mediastreamers/mini computers. Hier in Spanje worden die veel gebruikt om via internet tv te kijken.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat2ip

http://www.satip.info/

 

Raspberry Pi (OpenElec of OSMC en Oscam)

 

In combinatie met TvHeadend kunnen twee bovenstaande een soort van BhaaluTv worden: opnemen via de Sat2ip server met als backend TvHeadend op bijvoorbeeld een Synology met decodering op een Oscamserver van de Raspberry Pi. Als frontend kan Kodi op Raspberry Pi gebruikt worden. Uiteraard van buitenaf te benaderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer de hobby kant benadrukken IPTV streaming etc

Tips en truuks zijnook welkom voor de beginner en voor de gevorderde gebruikers

De database doorzoeken prima, maar je eigen situatie / vragen zijn altijd net even anders.

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we proberen iets te bedenken om tijdens een opname van de commerciële zenders automatisch de reclame over te slaan. Via internet per zender een soort start/stop code uitzenden of zo...

Dat zou ook voor de publieke omroep moeten. Maar eigenlijk was dat er al: PDC geheten maar is door de publieke omroep geschrapt.

VPS bij de Duitsers werkt anders perfect. Maar iets om te komen tot uitschakeling van reclame en andere onzinnige aankondigen: prima.

 

 

Misschien dan ook aandacht op welke wijze het mogelijk is om bij de BBC weer de teletekst via de rode knop terug te krijgen. Ceefax mis ik nog steeds.

Daar zou eigenlijk toch een oplossing voor moeten kunnen komen (denk ik)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van een rubriek ergernissen in de multimedia wereld ?

Veel mensen ergeren zich aan talloze toestanden, die in het tv wereldje gebeuren waaronder o.a.:

voortdurende zenderwisseling bij de transponders, bij bepaalde tv aanbieders (het is wel een hobby, maar uit reactie, lees ik toch ergernissen hiervan).

Het steeds verder gaan naar gesloten, dichtgetimmerde hardware of het huwen van smartcard met ci of ontvanger.

De komst van ci+ en zijn vervelende beperkingen.

Andere beperkingen, rond het internet bvb gesloten routers e.d.

Dus een rubriek als iets van: wat zijn U ergernissen in de multimedia wereld. Maar dan wel erop letten, dat het niet een forum wordt, dat de ene lezer niet gaat schrijven, dat hij zich ergert aan een ander forumlid.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een waarschuwing voor het stellen van een vraag van een half jaar of langer geleden???

Het ontgaat mij volledig.

 

In any case,  als suggestie voor een nieuw forum.

Sat buitenland, gebruikers,mogelijkheden,opties.

Veel NL'rs buiten de grens die schotels gebruiken maar vaak niet weten hoe het precies werkt.

Het is maar een idee!

 

Nord

aangepast door Michel
Deze bedoel je? Die is ook 2,5 jaar geleden gegeven ;) 20 oktober 2013 Onduidelijk onderwerp 3 Michel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Raspberry Py, ik heb er hier nog 3 in 't stof liggen waarvan 1 met XBMC.

Zou mooi zijn om daar weer wat nieuw leven in te blazen.

  • Like 1

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raspberry Py, ik heb er hier nog 3 in 't stof liggen waarvan 1 met XBMC.

Zou mooi zijn om daar weer wat nieuw leven in te blazen.

Heb er hier ook onder het stof liggen, maar dan werkend, wel het 2B model met openelec, draait als een speer

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben we beide de zelfde met toetsenbord en muis.

Het bedienen doe ik meestal met de afstandsbediening van de tv via de hdmi kabel.

Daarom heb ik dit onderwerp in het begin van dit topic al aangedragen.

Het zijn schitterende apparaten waar je een hoop mee kan doen. 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de rest, meer IPTV en vooral ook de techniek er achter. Het opzetten van eigen streams en servers. Dat is een hele wereld op zich.

 

Verder is het wellicht handig wat meer FAQ's te hebben. Je ziet toch vaak dat dezelfde soort technische vragen voorbij komen. Ander voorbeeld is het aanleggen van een goed kabel netwerk in een huis. Wat voor materialen en waar moet men op letten. Dat zou veel mensen helpen denk ik.

 

Misschien een forum over Software Defined Radio, discussies/ervaringen uitwisselen betreffende de RTL-SDR stick en soortgelijk spul.

 

Het subforum over de wetgeving met automatische content mag wat mij betreft verdwijnen. Daar voor in de plaats misschien een security gerelateerd subforum, waar de beveiliging van alle apparatuur in huis of zakelijke omgeving wordt besproken. Denk aan software of hardware zoals een IP camera maar ook security gerelateerd nieuws.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx dat laatste over dat sub forum lees ik altijd en er staan vaak leuke stukjes in die ook met onze hobby te maken hebben

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij codx. Ik wil op een 2de tv zien, maar er mag geen coax getrokken worden. Dus zou het handig zijn, eventueel zelf geknutseld, om via iptv, toch de 2de tv te willen zien. Maar helaas, is dit vanwege omstandigheden als modererend team zich begeven op glad ijs  :(  :(  omdat anderen dit dan net zouden gebruiken voor.....(moet er geen tekeningetjes bij maken).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...