Ga naar inhoud


Wat kunnen we voor jullie doen? Ideeënbus!


Michel

Aanbevolen berichten

Wij wonen ook in het buitenland, geen kabel tv en dus alleen maar aangewezen op sat TV. Dan nog het probleem om aan een legaal kaartje te komen! en dat kaartje moet ook nog eventjes getrouwd zijn met een sat receiver! en dan waar ga ik dat kopen?

We doen het natuurlijk iets makkelijker (pakketje kopen, kies maar uit) en misschien kan daar iets mee gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als we nu eigenlijk toch over satelliet bezig zijn, nergens (ik heb er geen gevonden) waar men spreekt over internet en telefonie via de satelliet. Kreeg vandaag diverse vragen over satelliet telefoons. Ik meen te hebben gelezen dat sat4all lezers zeer ver buiten nederland gaat, en mensen die niks hebben, geen koperparen coax en gsm bereik, zouden misschien hier een weg vinden van hoe start ik internet via satelliet dus de hardware, of wat heb ik nodig om te bellen via satelliet. Wat denken jullie?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn belangstelling gaat ook uit naar "Internet via de Satelliet".

Zit in een buitengebied met maar 3.4 Mb/s download, en zou graag meer willen.

Een rubriek hierover is welkom.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daarover zijn talloze topics te vinden op dit forum. Hoofdzakelijk in Satelliet TV - Algemeen.

 

De vraag hiernaar is zo gering dat de kans op een eigen forum zeer klein is.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijks, maar door het verstaanbaar streng beleid (hoe hou je anders een forum overzichtelijk?), weten mensen of durven misschien leden (vooral nieuwe), geen vragen daarover stellen, omdat ze bang zijn, een uitbrander te krijgen. Misschien ergens een melding bijplaatsen, zodat mensen daar terecht kunnen met vragen over internet en telefonie via satelliet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelet op het feit dat bepaalde vragen telkens opnieuw gesteld worden lijkt het misschien zinvol een rubriek aan te maken voor alleen How-To's.

Ik denk hierbij b.v. aan installaties van images waaronder ook CCCAM en Oscam en andere installaties zoals Windows, Linux, etc.

Deze worden weliswaar vaak al door leden al dan niet beknopt in de betreffende fora beschreven maar verdwijnen daarna in de vergetelheid en zijn nauwelijks of niet door nieuwe maar ook bestaande leden op te zoeken.

Zo heb ikzelf eens een How-To voor VTI installatie in het VU+ forum geschreven maar vaak wordt deze niet geraadpleegd omdat die waarschijnlijk onvoldoende in het oog springt.

Ook wordt deze niet of nauwelijks door gebruikers van andere ontvangers gevonden terwijl de basis hetzelfde blijft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En wie gaan die how-to's dan maken?

 

Mijn ervaring is dat mensen die how-to's willen schrijven een langzaam uitstervend ras zijn.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk altijd al een heikel vraagstuk geweest maar ik denk dat als er een goede structuur bestaat er wel enkele leden bereid zijn een How-To te schrijven / aan te bieden.

Je hoeft het immers niet helemaal zelf te bedenken want er staat hier op dit forum genoeg beschreven, vaak een kwestie van verzamelen en wat rangschikken.

 

Ikzelf zou best wel het e.e.a. willen oppakken, al dan niet met de hulp en medewerking van andere leden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als een sticky niet opvalt valt een how-to forum met 100+ howto's dan wel op?

 

Als ik zo door de jaren heen kijk zie je heel vaak dat iemand van iemand heeft gehoord dat zo'n linux box super handig werkt. Vervolgens kopen ze er een en blijkt dat na het uitpakken het ding niet doet wat men verwacht, en dan meldt men zich hier aan en begint als een dolle vragen te stellen over die box, en dat zijn inderdaad de vragen die al 20+ keer voorbij gekomen zijn. Kan ik me ook wel voorstellen dat je zo'n ding niet koopt om een crash cursus linux te doen, maar primair om comfortabel tv te kunnen kijken.

 

Wellicht zouden we iets met de zoekfunctie kunnen doen of per forum een item kunnen maken voor beginnende gebruikers met hoe dingen werken? Of een beginnersforum waar deze gebruikers howto's kunnen vinden?

 

Ik zou wel iets voelen voor een forum voor enigma plugins wat die doen en hoe je ze moet gebruiken en configureren, want vaak zijn die plugins heel knap geprogrammeerd, maar een handleiding zit er (bijna) nooit bij.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nogal content met wat er tot nu toe op de site wordt behandeld, maar als ik een suggestie mag doen, gooi die gesjeesde rechten student (RSS-bot) er alsjeblieft af. In elk geval tot het moment dat hij zelf met een antwoord komt op een van zijn vele levens vragen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een sticky niet opvalt valt een how-to forum met 100+ howto's dan wel op?.

Ik denk dat een Sticky binnen het betreffende forum wel opvalt alhoewel die door sommigen toch nog wel over het hoofd wordt gezien.

Wellicht is het aanpassen van de zoekopties nog een beter idee.

Zelf heb ik ook weleens moeite met het vinden van een onderwerp want ik weet dan niet zo 1-2-3 welke zoektermen ik moet gebruiken of de omschrijving van het onderwerp past niet binnen mijn zoektermen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom word er niet voor iedere satelliet ontvanger die hier word getest een eigen subboard geopend.

Mensen kopen zo'n ontvanger (misschien door de test hier) en kunnen dan hun ervaringen alleen kwijt in een board vol met andere ontvangers. 

 

Als na verloop van tijd blijkt dat de animo voor een bepaalde ontvanger (ver) terug loopt kan het subboard worden opgeheven en de berichten op de grote hoop worden gegooid.

 

Al je nu bij ontvangers kijkt lijkt het of er maar een paar merken interessant zijn terwijl het bij overige vol staat met andere (geteste) merken.

Dit laat eigenlijk ook een slechte indruk achter bij de bedrijven die ontvangers ter beschikking stellen voor de test(en). Ja we testen, maar verder vinden wij die dingen niet interessant genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Omdat je dan als je iets wilt weten over ontvangers van een bepaald merk, dus meerder subforums moet doorspitten. Dat vinden de meeste leden helemaal niet praktisch.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens eraan gedacht, hoeveel best wel geïnteresseerd in sat TV zouden kunnen zijn, als ze eerst maar eens wisten, wat er allemaal mogelijk was ?

Ofwel: meer over het laten groeien van het aantal belangstellenden ipv hoe we het huidige clubje tevreden kunnen houden ?

Ik was de enige hier in dit wijkje met een schotel, nogwel één met 2 LNB's op Astra 28.5 ( Brits), Astra 19.2 ( Duits). Ik werd eigenlijk als een soort Marokkaanse Turk gezien, want.. niemand wist, wat er nu extra- en bovendien bij Free-to-air- voor NOP te ontvangen was. Zelfs diverse TV-winkels hier in Breda waren duidelijk NIET op de hoogte waarvoor een schotel zinvol was, toen ik het over de S-tuner op een nieuwe TV had - om over Ultra (4K) HD met HEVC maar te zwijgen. Er werden gewoon "oudere" UHD modellen aangeprezen  gezien het speciale aanbod, die vermoedelijk nooit 4K zullen ontvangen, want zelfs HDMI 2.0 ontbrak, enkel 1.4.   Een schone taak dus enkel op dit gebied voor Sat4All.

 

Totdat buurman zag, dat de Britse, Duitse, Italiaanse voetbalwedstrijden gratis te zien waren.

Totdat andere buurman zag, wat er op o.a. Kabel 1, Sat 3, Pro 4, Phoenix, Vox, Eins Plus, ZDF info en al die anderen gratis aan extra's te ontvangen was.

Een derde laat zijn dochter Frans leren mbv de Franse nieuwszenders op Astra

Er staan inmiddels 5 schotels hier. En allemaal tottoks ( = blanke Hollanders) zou mijn zeer bejaarde Indische schoonmoeder zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...