Ga naar inhoud


Wat kunnen we voor jullie doen? Ideeënbus!


Michel

Aanbevolen berichten

Ben hier ook een voorstander van, het weer speelt toch een hele grote rol in Satelliet ontvangst.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien een gedeelte voor andere sattelieten dan TV, voor bijv het weer of onderzoek.

+1

 

En sat is ook voor navigatie...

En ruimte reizen

En voor allerlei ruimte apparatuur, sterrekijkers, infraroodkijkers, spionage ;) ,... superinteressant allemaal als wij dat ook kunnen ontvangen.

En aansturen zou nog mooier zijn. kHeb wel eens gelezen dat ze in Iran buitenlandse TVsatellieten scramblen wegens onwelgevallige programma's. Hoe doen ze dat?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

een uitgebreide "How To" voor Openpli 4, met wat en hoe over de instellingen in de menu etc...

 

 

Openpli heeft een eigen forum, dat is dus totaal overbodig.

 

Zo is er ook nog VTi, Black Hole en anderen, ook zij hebben hun eigen forum.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan word deze forum alleen maar kleiner en nog minder interessant!

 

Want dan kan wel meer weg of weggelaten worden, dus ook Vu+ gerelateerde onderdelen kijken op een Vu+ site etc...

zal verder maar niks zeggen...

 

 

p.s wat is dan een goede site voor openpli b.v in Nederlands???

aangepast door Gelders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik graag zou willen zien is een aparte sub-forum waarin alle topics met label FAQ zich in bevinden. Ze hoeven niet verplaatst te zijn maar alleen automatisch aan gekoppeld.

 

Daarnaast zou het mooi zijn als degene die een FAQ topic start ook de mogelijkheid krijgt om zijn begin post onbeperkt aantal keer aan te passen. Dit om te zorgen dat alle relevante informatie in de eerste post te lezen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hier de basis ondersteuning was voor schotelontvangers, best wel logisch.

Maar er is toch ook ondersteuning voor andere dan schotelontvangers?

Wat dat betreft heeft Sat4all gewoon bestaansrecht imo.

 

En natuurlijk, dat interesses verschuiven, logisch, denk aan het keytijdperk

de nodige geheugenuitbreidingen enz. Dat is veelal achterhaald. Enerzijds

dat vele de "spannendheid" er niet meer zo van inzien en anderzijds krijg je

gewoon andere interesses.

 

Voor mij geldt onder andere Linux en... daar is hier voor mij boeiende kennis

aanwezig (en vooral het nodige geduld :grin:), dus een verschuiving.

 

En ondanks mijn schotel al jaren goed staat uitgericht loop ik toch nog steeds

regelmatig te pielen met images op de VU. En ook daar is hier info,

ondersteuning en advies over.

 

Off-topic vind ik ook vaak erg aardig, soms heb ik daar abonnementen op lopen,

soms kan ik mensen helpen, er zijn vaak leuke discussies en vergeet niet de

moppen en filmpjes.

 

Sat4all is voor mij (bijna) dagelijke kost sowieso, maar gemiddeld zéker dagelijks.

Ofwel, ik sla misschien wel eens een dag over maar haal dat dik en dwars in bij

"weer" een probleem...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan word deze forum alleen maar kleiner en nog minder interessant!

 

Want dan kan wel meer weg of weggelaten worden, dus ook Vu+ gerelateerde onderdelen kijken op een Vu+ site etc...

zal verder maar niks zeggen...

 

 

p.s wat is dan een goede site voor openpli b.v in Nederlands???

beste gelders;

 

http://forums.openpli.org/forum/54-nl-gebruikersondersteuning/

 

ik probeer de mensen die pli gebruiken hier op dit forum zo goed als

ik kan verder te helpen.

mijn vertrek punt is ook bovenvermelde link. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooie aan dit forum is dat ze alle images ondersteunen.

Natuurlijk wordt pli minder sterk ondersteund als op de

site zelf. Maar daar gaat het hoofdzakelijk alleen maar over pli.

 

Ik wil dit forum niet 100% de hemel inprijzen maar flexibiliteit

staat hier wel hoog in het vaandel Er is altjd wel een of andere

"gek" die een toegevoegde waarde kan leveren tot zelfs "obscure"

images, zo ook pli :). LET OP, ik zeg NIET dat pli obscuur is!!!

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste gelders;

 

http://forums.openpli.org/forum/54-nl-gebruikersondersteuning/

 

ik probeer de mensen die pli gebruiken hier op dit forum zo goed als

ik kan verder te helpen.

mijn vertrek punt is ook bovenvermelde link. ;)

 

grtz Philip

 

ja, ik ken de site en is ook wel goed maar ik mis een goede uitleg en een makkelijker manier b.v de menu instellingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat dit de nodige tijd vraag en hoofdzakelijk satelliet betreft, maar een review en test uitbreiding naar bvb multi media spelers, zou ook handig en nuttig zijn, omdat men nu door het bos de bomen niet ziet.

 

Zou er interesse zijn in een rubriek van bvb : Dat was ooit in sat4all of satelliet.

Een geschiedenis rubriek,  verhalen e.d. over hoe vroegere sat ontvangst ging. Wat denken jullie?

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat4all.com  de naam zegt het al, gaat met name over het ontvangen van signalen van satellieten en wat erbij komt.

Ik hoop dat vooral gerelateerde ontwerpen die met ontvangst van satellieten te maken heeft niet straks ondergesneeuwd gaat worden door IP TV of dergelijke zaken.

Waar ik bang voor ben is dat dit forum in de toekomst een computer forum begint te worden en die zijn er al genoeg!!

Als toevoeging vind ik het prima, en met de technische ontwikkelingen moet je meegaan zeker niet achter-blijven.

Bijna alles wat via de ether tegenwoordig te ontvangen is ,is via de digitale weg maar uiteraard gaat dat dan draadloos en het mooie daarvan is dat je altijd nog (schotel)antennes, ontvangers en randapparatuur en soms computers nodig hebt om dit voor elkaar te krijgen. 

De indeling van het forum lijkt me al prima, als uitbreiding of toevoeging om mee te denken over "verbetering" van het forum heb ik hier onder vernoemd.

Een technische rubriek onderverdeeld voor 1e) knutselaars en hobbyisten en een rubriek 2e)die technische inhoudelijk eenvoudige onderwerpen en 3e)rubriek ook veel dieper technische onderwerpen behandeld zoals schema's bouwprojecten bijv. zelfbouwschotel i.p.v. te kopen. Onderwerpen zouden kunnen zijn met een Dongel zenders en satellieten en digitenne ontvangen.

Straalverbindingen onderscheppen hoe? 

Via de schotel kun je ook weerplaatjes ontvangen voor de liefhebbers. Wat is er nog allemaal meer mogelijk om bijv. via de schotel uit de lucht te plukken. enz. enz. Nieuwsgierigheid van lezers opwekken is natuurlijk een kunst.

 

Mooie onderwerpen die ik af en toe hier lees zoals er een sat zender onversleuteld uitzend, dan weer eens een zender die erbij komt of verdwenen is . Satelliet posities gewijzigd zijn of niet meer functioneren satfeeds etc.etc. 

 

Omdat ik van SAt4all regelmatig een verzoek heb ontvangen een idee of een reactie in te dienen heb ik nu gereageerd en hoop een nuttige bijdrage heb kunnen leveren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

VInd het probleem van sat4all nog altijd dat buitenlandse inwoners buiten gesloten worden, het interreseerd de andere gebruikers niet en dat doet zeer. Alle onderwerpen gaan over wat in Nederland gaande is, satelliet gaat toch echt over de grens en daar zou in beide richtingen ook rekening mee moeten worden gehouden, gezien de enquête wordt er zeer egoistish gereageerd op deze vraag waarbij mijn mond open valt van teleurstelling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...