Ga naar inhoud


Teleco Flatsat Classic firmware upgrade mislukt op Blackbox


vandepwv

Aanbevolen berichten

Op mijn camper heb ik een automatische schotelantenne - zijnde een Teleco Flatsat Classic Easy - maar nu kan deze de satelliet Astra 23 niet meer lokaliseren. Hierdoor was ik genoodzaakt een firmware upgrade te doen van de Blackbox besturingseenheid.

Deze upgrade had ik een jaartje geleden om dezelfde reden al eens moeten uitvoeren, en dat was toen een succes, ik kon opnieuw Astra 23 lokaliseren en ontvangen.

Maar bij mijn eerste gebruik dit jaar tijdens het Paasverlof had ik opnieuw hetzelfde probleem (gelukkig vond ik Astra 19 nog wel). Op zoek naar een gelijkaardige oplossing vond ik op de website van Teleco een recentere versie van de firmware, zijnde een versie van 22-12-2014.

Maar deze upgrade is tijdens het toepassen vandaag jammerlijk genoeg MISLUKT !

En na enkele malen de upgrade opnieuw proberen bleef uiteindelijk het wandbedieningspaneel (zie voorbeeld in bijlage) waarmee ik de satellieten kan kiezen op de koop toe ook nog DOOD.

Nu staat mijn camper buiten op straat met de satellietschotel opgericht en kan ik deze niet meer laten neerklappen.

Zelfs niet wanneer ik de motor van de camper start, want dan gaat deze normaal altijd automatisch terug dicht.

Wanneer ik op het ON/OFF knopje druk van het wandbedieningspaneel waarmee ik de satellieten kan kiezen dan hoor ik in de Blackbox besturingseenheid wel een klik, maar verder gebeurt er niets en blijven alle lichtjes op de display uitgedoofd.  

De stroomvoorziening naar de Blackbox lijkt me in orde en de zekering op de Blackbox is nog intact.

Hoe krijg ik nu mijn schotelantenne terug ingeklapt ?

post-78677-0-42031000-1430481707.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kijk eens in de gebruiksaanwijzing of er een handmatige workaround is voor het inklappen van de schotel.

 

Bij een mislukte firmware upgrade is het meestal retour servicedienst, die dan bijvoorbeeld met JTAG technieken de software kunnen herstellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ken deze apparaten niet maar heb even bij Teleco gekeken. Er is een update van 2014. Het heet EasySetup.exe en is 7.1 MB groot.. Zou eens de reset procedure uitvoeren en nogmaals de EasySetup te proberen. Controleer of er geen firewall regel de communicatie blokkeert. Veel moderne scanners gooien bij default de oeroude communicatiepoorten dicht! Dus geen RS232 en LPT pooortcommunicatie... Laat maar weten of het werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Op 1-5-2015 om 14:07 zei vandepwv:

Op mijn camper heb ik een automatische schotelantenne - zijnde een Teleco Flatsat Classic Easy - maar nu kan deze de satelliet Astra 23 niet meer lokaliseren. Hierdoor was ik genoodzaakt een firmware upgrade te doen van de Blackbox besturingseenheid.

Deze upgrade had ik een jaartje geleden om dezelfde reden al eens moeten uitvoeren, en dat was toen een succes, ik kon opnieuw Astra 23 lokaliseren en ontvangen.

Maar bij mijn eerste gebruik dit jaar tijdens het Paasverlof had ik opnieuw hetzelfde probleem (gelukkig vond ik Astra 19 nog wel). Op zoek naar een gelijkaardige oplossing vond ik op de website van Teleco een recentere versie van de firmware, zijnde een versie van 22-12-2014.

Maar deze upgrade is tijdens het toepassen vandaag jammerlijk genoeg MISLUKT !

En na enkele malen de upgrade opnieuw proberen bleef uiteindelijk het wandbedieningspaneel (zie voorbeeld in bijlage) waarmee ik de satellieten kan kiezen op de koop toe ook nog DOOD.

Nu staat mijn camper buiten op straat met de satellietschotel opgericht en kan ik deze niet meer laten neerklappen.

Zelfs niet wanneer ik de motor van de camper start, want dan gaat deze normaal altijd automatisch terug dicht.

Wanneer ik op het ON/OFF knopje druk van het wandbedieningspaneel waarmee ik de satellieten kan kiezen dan hoor ik in de Blackbox besturingseenheid wel een klik, maar verder gebeurt er niets en blijven alle lichtjes op de display uitgedoofd.  

De stroomvoorziening naar de Blackbox lijkt me in orde en de zekering op de Blackbox is nog intact.

Hoe krijg ik nu mijn schotelantenne terug ingeklapt ?

post-78677-0-42031000-1430481707.jpg

we zijn nu wel 2019 maar ik heb met de laatste update van mei 2019 voor astra 3 (teleco telesat) identiek het zelfde voor,bedieningspaneel dood (wel hoorbare klik) en schotel gaat niet meer dicht..... help

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei Rikske1956:

vond ik op de website van Teleco een recentere versie van de firmware, zijnde een versie van 22-12-2014.

Dat klinkt niet naar een recentere versie!

 

De verandering van de transponder heeft aan het begin van deze maand plaats gevonden, je zal dus op zoek moeten naar een versie uit mei 2019.

 

De vraag is of je nog nieuwe software kunt inlezen, zo niet zal je hulp bij de importeur moeten zoeken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:
2 uur geleden zei Rikske1956:

vond ik op de website van Teleco een recentere versie van de firmware, zijnde een versie van 22-12-2014.

Dat klinkt niet naar een recentere versie!

Dat was een bericht van mei 2015.... Dus toen wel degelijk vrij recent. Hopelijk heeft @Rikske1956 niet deze firmware gebruikt aangezien hij schrijft:

2 uur geleden zei Rikske1956:

we zijn nu wel 2019 maar ik heb met de laatste update van mei 2019 voor astra 3

Dus die is wel recent...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, dat is dan duidelijk.

 

Maar de update is mis gelopen, wanneer de box niet opnieuw geflashed kan worden zal hij toch naar zijn verdeler moeten gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al 10 dagen en 4 jaar.

 

Inmiddels gaat dit draadje door met het probleem van Rikske1956.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zopas een update uitgevoerd in de camper van mijn schoonbroer. Alles prima verlopen , Astra 3 en al de rest werkt terug perfect !

 

Indien je een schotelantenne hebt, zal je al gemerkt hebben dat er een update vereist is voor de Astra 23 satellietGelukkig kan je dit zelf oplossen. Hieronder een stappenplan zodat jouw satelliet weer helemaal gebruiksklaar is. Let, op! Doe dit niet onder carpoort zodat je geen brokken maakt. Indien je zonder problemen Astra 23 kan ontvangen, hoef je deze update niet te doen.

 

Stappenplan software update Teleco

1. Neem jouw laptop bij de hand
Indien je zelf geen laptop hebt kan je vragen om er even één te lenen bij een familielid of buur. Let op, gebruik hier een Windows geen Apple.

2. Voorzie een USB-kabel in de laptop
Je kan hier tijdelijk de kabel van de printer voor gebruiken. Deze mag je in de computer insteken.

3. Steek het uiteinde van de USB-kabel in de stuurdoos
Waar kan je de stuurdoos terugvinden? Meestal zit deze verstopt in het kastje onder de passagierszetel maar dit kan ook in het kastje boven de koelkast zijn of aan de wand van het hefbed. Steek het uiteinde van de kabel in de stuurdoos.
USBkabelprinter-300x206.jpg

4. Kijk na welke kleur jouw stuurdoos heeft
Indien jouw stuurdoos wit is = FLATSAT
Indien jouw stuurdoos grijs is = TELESAT

5. Op dit moment is de kabel verbonden met jouw laptop en jouw stuurdoos. Klik op de link hieronder!

 

http://www.support-telecogroup.com/telecogroup/teleco/nl/klantenondersteuning/software.asp

 

6. Download het juiste programma voor jouw satelliet:

Is de stuurdoos wit? -> FLATSAT

Klik dan op de eerste link (SetupEasy.exe) bij FLATSat Easy … (zie afbeelding hieronder). Hierdoor download je het programma om de update te installeren. Vanaf hier neemt het programma de update over en kan je van hieruit alle stappen verder volgen. Het programma kan enkel op een Windows PC geïnstalleerd worden.

TelecoklantenserviceFlatsat-1024x542.jpgflatsat

 

Is de stuurdoos grijs? -> TELESAT

Scroll dan naar beneden tot je bij Telesat komt (SetupTelesat.exe)  … (zie afbeelding hieronder). Hierdoor download je het programma om de update te installeren. Vanaf hier kan je alle stappen van het programma verder volgen. Het programma kan enkel op een Windows PC geïnstalleerd worden.

TelecoklantenserviceTelesat.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

De telesat antenne blijft ronddraaien bij het zoeken naar Astra 23. Online vind 'k dat er een software-update beschikbaar is.
Ik downloadde het bestand op de laptop en verbond die met een printerkabel met de stuurdoos van de antenne. Als ik de stappen in het programma volg, blijft er echter "disconnected" staan als ik de stuurdoos aanzet.
Van enkele jaren geleden dacht ik me te herinneren een unlock code nodig gehad te hebben. Maar nu vind ik op de website van Teleco geen mogelijkheid meer om die code aan te vragen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen geen RS232 poort voorzien op de stuurdoos , hoe kan je dan serieel updaten via een nulmodemkabel ?

 

Stuurdoos heeft enkel een ingang voor een printerkabel ingang ! Dus enkel via USB mogelijk

 

Ik heb de procedure toch aangegeven , sluit een laptop aan via USB , volg die gewoon !!!

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde dus uiteraard een USB kabel en niet zoals ik eerder abusievelijk schreef serieel. Daarmee heb ik eerder diverse modellen ge-update. 

Bij een printerkabel denk ik nog steeds aan de parallelle kabel en niet direct aan een USB kabel waar dat tegenwoordig ‘normaal’ is. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...