Ga naar inhoud


Was er ooit een officieel Nederlands sky kanaal, en was die van murdoch?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

eerder deze week, was ik eens oudere liedjes aan het opzoeken op youtube.

Daar zag ik een clip, waar ik duidelijk het woord "sky" zag, en ook reclame panelen van het toenmalige Nederlands telefoonbedrijf.

Ik denk nog gelezen te hebben, dat er nog een Nederlands sky kanaal was, maar weet het niet heel zeker.

En indien dit zo was, was dit dan een kanaal, die samenhing met het BskyB concern van ruppert murdoch?

En weet iemand, wat er daar op te zien was? Ik kan (zelfs toen ik kind was) mij niet herinneren, dat er ooit in België sprake was van een sky kanaal in Nederland.

En waarom is deze dan gestopt?

Google geeft enkel info over een radio station en veel reclame.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Er was bij de lancering van de Astra1 inderdaad een SKY kanaal wat in NL werd geinjecteerd in het kabelnet. Nog sterker: het was de start van de TV carriëre van Linda de Mol met de DJ Kat Show.. Keek vroeger ook veel naar de "Deadly Ernest Horror Show" en Twilight Zone..

post-31054-0-47722700-1431873395.jpg

post-31054-0-81455800-1431873404.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was idd over Sky Radio , want Rupert heeft nooit een sky zender nog pakket hier in Nederland gehad qua tv .

Sky Radio was ooit wel in zijn geheel van Rupert en hij heeft ook een korte tijd radio 538 in zijn bezit gehad wat hij daarna weer door verkocht heeft naar derde .

Wel heeft Rupert al een paar keer de zender Fox gelancerd hier en de eerste keer trok hij er ook zelf de stekker ervan weer uit .

Hij zit via aandeel constructies in diverse betaal pakket aanbieders door heel de wereld naast oa.  zijn eigen BskyB / Star / Fox aanbieders in Australie /India/Europa enz.

De kans dat hij ooit wel naar Belgie/Nederland komt met een pakket is klein maar nooit uitgesloten want hij zei ooit dat hij nooit zou neerstrijken op het vasteland van europa als tv aanbieder .

Tijdje later zat hij in Italie en Duitsland , dus wonderen zijn de wereld nog niet uit , maar of we er echt beter van worden ik weet het niet .

Aan het sky pakket hangt een prijskaartje maandelijks zie hun website .

Sky Channel had een nederlands blok ivm Linda de Mol bij die DJ Kat show en was een europe variant van wat nu sky 1 UK  is

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dit kanaal dan gecodeerd, of kende men in die tijd dan nog geen coderingen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was dit kanaal dan gecodeerd, of kende men in die tijd dan nog geen coderingen?

 

kanaal was open,stond in belgie een tijdje op het kanaal van de mozaiek (je weet wel dat kanaal met de vierkantjes op met alle zenders die we toen konden bekijken).

en smorgens tijdens het nederlandse uurtje stond die 2 uurtjes open voor iedereen in belgie,voor zover ik me nog herinner.

was een leuke zender.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...