Ga naar inhoud


Vu+ Solo 4k voorgesteld op Angacom


Clemens-vuplus

Aanbevolen berichten

noch iets over de FCB tuner...

 

ik vond deze beschrijving in 't engels

 

 

FBC Technology Advantages:

    Broadcom's FBC technology digitizes the entire 950-2150 MHz spectrum, replacing multiple discrete tuners with only one FBC chip. Advantages include:
        Bandwidth deployment flexibility: any demodulator can tune to any frequency removing wideband "block" tuner restrictions for a more efficient distribution of video streams and IP services.
        Reduced power consumption: satellite systems realize more than 50 percent reduction in power savings.
        Faster channel change: FastRTV® channel change technology paired with FBC provides quick channel change regardless of frequency.
        Less complexity: achieves more than 65 percent reduction in the number of connections between front-end and back-end devices.
        Lower system cost: replaces up to eight satellite chips resulting in lower bill-of-materials (BOM).
    Broadcom's 40nm BCM4528 is the industry's first fully integrated satellite solution to support FBC technology and is now shipping to customers.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


VU+ Solo 4K Technische Daten

    ARM CPU 2 x 1500(MHz) (10K DMIPS)
    RAM (MB) 2048
    Flash (MB) 4096
    Flash Type eMMC
    Display 3.5″ TFT LCD (262,000/18bit)
    HDMI 1 (2.0)
    DVB 1 x Fixed Dual FBC 1 x Dual S2/C/T/T2 (Plug & Play)
    UHDTV YES
    3D TV YES
    PiP YES
    Common Interface 1
    Smart card slot 2
    USB 2 x 3.0 / 1 x 2.0
    RS232 YES
    LAN (Mbit/s) Gigabit
    HDD Detachable 2.5″
    ATA SATA
    Audio output (digital) Standard optical (S/PDIF)

 

nou dat opent toch groot perspectief voor de gebruiker als een Dual S2/C/T/T2 tuner insteekmodule er al in zit

dan kan ik eindelijk eens de box meenemen naar familie met kabeltv :grin:

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling op Tonski zijn bericht wat betreft de FBC-Tuner:

 

Huidige Tuners werken als volgt: signaal (heel veel frequenties) komt toe, 1 frequentie wordt er uit gefilterd en dit signaal kan de Receiver dan interpreteren als video, audio ,subtitles, teletext, EMMs...

 

Wat de nieuwe Tuners doen: heel het signaal (dus alle frequenties) worden in 1 keer gedigitaliseerd en daaruit wordt dan het juiste signaal eruit gefilterd (digitaal -> veel eenvoudiger) (tot 8 transponders per Tuner). Daarom gaat het zappen zo snel (het zal vermoedlijk iets langer duren als van High naar Lowband of Vertical naar Horizontal gezapt wordt). Ook zal het zoeken naar zenders ca. 8 maal zo snel gaan in theorie. Hoe dit met Unicable werkt is nog niet volledig duidelijk (Unicable zal werken, vraag is of Unicable profiteert van de FBC techniek).

 

klein voorbeeld nog ter verduidelijking, niet toepasbaar op solo 4k: stel men heeft 4 FBC Tuners (solo 4k heeft er slechts 2), een gewone sat installatie (geen Unicable of zo, dus gewone Multiswitch of Quad LNB) met 1 satelliet en 4 kabels naar de ontvanger. Dan kan men zo goed als alle zenders tegelijk ontvangen, want van elke band kan men 8 transponders openen (men zal uiteraard andere bottelnecks tegenkomen, bv de schrijfbandbreedte van de harde schijf en zo).

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • Moderator

Nu deze ontvanger kort voor de eerste uitlevering staat, ben ik benieuwd wie hem al besteld heeft.

 

Voor mij spelen er een aantal vragen met betrekking tot deze ontvanger:

 

Wordt deze ontvanger in de toekomst ook geschikt voor DVB-S2X zenders?

Kan deze ontvanger overweg met smartwi?

Zijn er ook leden die hun zinnen gezet hebben op een van de andere 4k ontvanger aanbieders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zijn er ook leden die hun zinnen gezet hebben op een van de andere 4k ontvanger aanbieders?

 

 

Ik heb wel interessen in de Gigableu 4k ontvanger,tenzij Dream multimedia met nog wat leuks komt(Goliath?? of wat het ook gaat heten)

aangepast door usefullaliman

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam volgende specificatie's tegen. Er is blijkbaar één vaste tuner, en één die je kan wisselen.

Als er noodzaak is, om dvb-s2x tuner in te bouwen,en men wilt ook nog dvb-c/t, heb je een probleem.

Men zou beter 2 verwisselbare tuners voorzien, en de hardware voorzien, mocht men een dvb-s2x tuner zou nodig hebben.

Dan kan je de eerste uithalen, als die ook compatibel is met vorige zendsystemen, als men dvb-c/t wenst.

Maar wie weet, komt er misschien nog een vu duo 4K uit met dergelijke, of met meer verwisselbare tuner mogelijkheden.

Maar voor de prijs van 589€ (inlusief 500 2,5 HDD), zou het wel interessant zijn, om verder de abonneekanalen te ontvangen, wat nu onzeker is.

Hier de specs, online vertaald:

-- begin copy

VU + Solo 4K Twin DVB-S2 Linux UHD set-top box
 
Digitale satelliet-ontvanger voor UHD en HD-TV en radio-programma's.
Het hart van de VU + Solo 4K is de 10.000 DMIPS (2x 1500 MHz) sterke ARM processor Experience U LTRA H oge DDefinition (UHD) tv met je VU + Solo 4K set-top box.
 
Belangrijkste kenmerken:
 
  • 3.5 "TFT LCD-scherm - MiniTV
  • Zeer snelle schakeltijden
  • WebKit browser
  • HbbTV
  • HDMI 2.0-aansluiting
  • Gigabit LAN
  • WiFi geïntegreerd
  • 2 permanent geïnstalleerd DVB-S2 Full Band Capture (FBC) Tuner
  • 1x Tuner slot voor bijvoorbeeld DVB-S2 of DVB-C / T2 enkele of dubbele tuner
  • Plug & Play-station caddy voor 2.5 "SATA - harde schijven (max 10,5mm HDD hoogte.)
  • USB 3.0
  • ARM CPU (2x 1500 MHz)
  • eMMC Flash-geheugen
  • HVEC / H.265 video-decodering
  • Externe 12 V voeding
 
 
Technische hoogtepunten:
 
  • 1500 MHz Dual Core ARM processor
  • 4096 MB Flash (eMMC)
  • 2048MB DDR3 DRAM
  • Gigabit LAN (10/100/1000 Mbit / s)
  • WLAN 802.11n (tot 300 Mbit / s)
  • 3.5 "TFT LCD-scherm (262.000 kleuren - 18Bit)
  • 1x DVB Common Interface-sleuf
  • 2x Smartcard-lezer (Xcrypt)
  • 1x USB 2.0 (voor)
  • 2x USB 3.0 (terug)
  • S / PDIF optische audio-uitgang (digitale)
  • 1x HDMI 2.0 video / audio-uitgang (digitaal)
  • Plug & Play-station caddy voor 2.5 "SATA - harde schijven (max 10,5mm HDD hoogte.)
  • ongelimiteerde kanalenlijst voor TV en Radio
  • EPG (Elektronische Programma Gids) ondersteuning
  • Ondersteuning van Bouquet lijsten (favorietenlijsten)
  • OSD in vele talen
  • Uiterlijk van de gebruikersinterface zeer aanpasbare (huid-ondersteuning)
  • Uitbreidbaar met een enorme gratis plugins (Apps)
  • automatisch / handmatig zoeken naar zenders
  • DiSEqC 1.0 / 1.1 / 1.2, USALS
  • Externe 12V voeding
  • Schakelaar
  • RS232 - service-interface
  • gratis apps beschikbaar voor iOS en Android
 
 
Video-decodering:
 
  • Videocompressie HVEC / H.265, MPEG-2 / H.264 en MPEG-1 compatibel
  • Video Standaard PAL G / 25 Hz, NTSC
  • Aspect Ratio 4: 3/16: 9
  • Brievenbus voor 4: 3 tv-toestellen
 
 
Digitale uitgang:
 
  • Uitgangsniveau 0,5 Vtt in 75 ohm
  • Bemonsteringsfrequenties 32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz
  • S / PDIF-uitgang optisch, coaxiaal (AC3)
  • Audio Encoding:
  • MPEG-1 audio compressie en MPEG-2 Layer II en I, MP3
  • Audio Dual Mode (hoofd / sub), Stereo
  • Bemonsteringsfrequenties 32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz, 16 kHz, 22,05 kHz, 24 kHz
 
 
Stroomverbruik:
 
  • <13W (in bedrijf met LNB)
  • <12W (in bedrijf zonder LNB)
  • <0,5 W (Deep standby-modus)
 
 
Externe voeding:
 
  • Input: 110 - 240 V AC / 50 - 60 Hz / 1.0A
  • Output: 12V = / 5,0A
 
 
Algemeen:
 
  • Omgevingstemperatuur + 15 ° C ... + 35 ° C
  • Luchtvochtigheid <80%
  • Afmetingen (B x D x H): 315 mm x 255 mm x 65 mm
  • Gewicht: 3,0 kg zonder HDD

​-- einde copy.
Bron mag ik niet vermelden (reclame regels).
 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Brievenbus voor 4: 3 tv-toestellen

 

Is dat voor klachten per brief als je niet tevreden bent?

Ja, die online vertalers maken er wat van.

En aangezien de regels wensen het in het nederlands te plaatsen, en mijn duits slecht is, probeer ik het zo op te lossen, wat soms voor gekke toestanden leiden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer alles volgens verwachting gaat, komen begin volgende week de Solo4K ontvangers beschikbaar in de winkel.

Vandaag met mijn verkoper gesproken, er zijn bij hem al een tiental ontvangers besteld en vooruit betaald.

Met een beetje geluk heb ik mijn ontvanger in de loop van volgende week ter beschikking en kan het 4K kijken beginnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is een linux box dus....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...