Ga naar inhoud


Nieuw UHD Ultra HD Kanaal in de startblokken


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vreemd, sd staat tot hd als hd tot uhd.

Sd vind je troep en moet weg, maar uhd wijs je af.

 

Wanneer je een paar jaar terugkijkt op dit forum zag je precies dezelfde discussie over sd en hd of breedbeeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wijs het niet af maar als het een overgang wordt zoals we kennen van SD naar HD dan hoeft het niet, dus ofwel maken ze internationale afspraken dat het binnen een beperkte periode gemeengoed word, of anders is het een flop.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal goed, voor mensen met een goed werkloon. Maar hou er rekening mee, dat er hier mensen zijn, die moeten rondkomen met 740€!/maand, jawel je leest goed, en daar alles van moeten betalen.

Denk niet dat die mensen het leuk vinden, om de haverklap andere hardware moet kopen.

Ik heb niks tegen UHD of zijn opvolger, maar laat aub, nog enkele jaren het alleszins toch HD blijven.

Want als content providers en degene die rechten verkopen nu al zo moeilijk doen, over opnemen, coderingen e.d., wat zal het dan niet zijn met UHD?

Misschien is UHD het beginperk van einde opnemen, absoluut einde van vrije hardware, en zullen we tijdens reclame misschien niet meer effe kunnen zappen naar een andere zender.

Liever HD met mijn vu duo of UHD met een rotzooi van gesloten bak, die om de 5 voeten hapert.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

UHD gaat er niet komen....

 

Het is er al!

Maar of het een succes zal worden ?? 3D Is ook een flop geworden !!

Als de klant niet wil , want gaat men dan doen ??

Er zijn al zoveel technieken in omloop , dat men de bomen in het bos niet meer ziet !!

Of ook wat bv: http://www.flysat.com/e5wa.php

De zenders met stream , ofwel een geschikte PC-TV-kaart of geschikte ontvanger !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je UHD niet mag vergelijken met 3D.

sd en hd materiaal kan je perfect bekijken op een UHD tv.

Probeer eens een 3D film te bekijken op een niet 3D tv  ;) .

Eerder zie ik 3D voor een selecte groep, net als dat surround systemen, door echte liefhebbers wordt gebruikt.

Zenders gaan daar waarschijnlijk niet op ingaan, maar misschien zal er wel blu-ray 3D content blijven gemaakt worden.

Netflix gaat ook in op UHD, maar niet op 3D.

Maar het met elkaar vergelijken..... appels en peren denk ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een UWV cursus helderziende gehad

Nee, dit is enkel een voorspelling. Ze doen nu al zo moeilijk, om dat content in HD, wat zal het dan niet zijn als het UHD is.

En laat dit nu net een excuus van M7 zijn, om hun orca codering door het st**t van de abonnee's te duwen.

Ze kunnen gewoon kopiëren, wat ze jaren gedaan hebben tussen irdeto en seca. Nieuwe kanalen enkel in seca, en geen irdeto.

En nu de voorspelling, alle nieuwe UHD kanalen enkel in orca viacces 5.0??? :confused:  :confused: .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat maakt het uit ,wat voor codering ze gebruiken . Je stopt je kaartje in de gecertificeerde ontvanger of ci module en kijken maar :grin:

Maar toch liever linux, daar kan  je indien je wenst al die rotzooi eruit knippen.

En zijn andere geen baas over je harddisk  :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegegeven ik doe voorlopig nog mee, maar begin het als maar meer op mijn heupen te krijgen.

Ik geef 3 jaar terug +/- 2500€ uit aan een tv die in de eerste plaats super beeld geeft, eigenlijk vrij goed geluid en waar de Youtube app vlekkeloos Full HD kan weergeven. Het te zoeken is in te typen dmv een toetsenbordje op mijn afstandsbediening. En ja dat is een Philips (nog een echte) en ik ben daar heel tevreden van.

Beslist Google nu plots om alle ondersteuning van diens Youtube app stop te zetten. Is ook bij andere merken zo.

In mijn ogen is zo een tv van 2500€ 1/3 van zijn mogelijkheden kwijt. Vernieuwing noemen ze dat, nou ja, dik mijn ****** :mad: .

 

In mijn woning heb ik een retrokamer geconstrueerd. Qua elektronica 1 voorwaarde: het moet met buizen werken (behalve een DVD-speler omdat het nu eenmaal anders niet meer bruikbaar is op de manier van toen).

Die oude Vlaamse (want Nederlandse ken ik niet) series zelfs in zwart/wit op een tv bekeken van 50+ jaar oud geeft soms véééééééééél meer ontspanning als al die moderne zooi.

 

Ik weet sowieso zeker dat die dingen de rest van mijn leven bekijkbaar zijn. Je moet tenminste niet eerst 85 software-updates en minstens 1 hardware-update om de 2 jaar doen wil je tv kunnen kijken.

En in de winter is het nog lekker warm ook met al die buizen :grin:

 

Nooit de voordelen van Breedbeeld, HD, UHD, Super UHD, Giga UHD en whatever gesnapt. Maar ik zit beroepshalve in de sector, dus moet ikzelf ook mee.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, marketing haalt tegenwoordig de bovenhand, en van al die reclame kreten word je ook niet wijs.

Ben al benieuwd wat ze de volgende maanden gaan verzinnen, en wat een kijkbelevenis het wel weer niet gaat worden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'T ja in een niet zover gelegen pretpark demonstreren ze met een 4D film.

Misschien een 16KHD 4D beleving?

Of een tv bril? Zonder schermen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit de voordelen van Breedbeeld, HD, UHD, Super UHD, Giga UHD en whatever gesnapt. Maar ik zit beroepshalve in de sector, dus moet ikzelf ook mee.

 

Als je beroepshalve in die sector zit, zou je misschien toch een iets andere kijk op die dingen moeten hebben.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...