Ga naar inhoud


Nieuw UHD Ultra HD Kanaal in de startblokken


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Er komt binnenkort een nieuw Ultra HD kanaal dat wereldwijd ontvangen kan worden, via satelliet, IPTV en kabel. Stingray Ambiance gaat het heten en is een muziek kanaal.

De starttermijn gaat September dit jaar worden.

 

Dit vooral voor degenen die denken dat 4k/UHD geen succes gaat worden. :D

 

Hier is er meer over te lezen:http://mebucom.de/news-detail/distribution/stingray-kuendigt-4k-ultra-hd-sender-an.html?utm_source=Alle+Abonnenten&utm_campaign=ca07050adc-mebucom_Newsletter_16_06_20156_16_2015&utm_medium=email&utm_term=0_3b8201d802-ca07050adc-195327965

 

Nou eens kijken hoe lang het duurt voordat Totaal TV dit nieuws weer na kwaakt. :P :P

 

Bron: Mebucom

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoeveel SD of HD zenders moeten er dan weer verdwijnen als het bij Ziggo komt?

 

Je kan ipv 1 HD kanaal in dezelfde kwaliteit 2x HEVC/4K kanalen uitzenden.

Voor een provider is het eigenlijk goedkoper om in HEVC uit te zenden, maar het uitwisselen van de settopboxes is waarschijnlijk veel te duur.

 

Je hebt geen uhd/hevc/4k TV nodig, de settopbox kan het omzetten naar een "standaard" HD tv.

 

Ik verwacht niet dat bestaande providers snel naar dit nieuwe systeem gaan. Waarschijnlijk gaat het nog jaren duren...

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met volle verwachting op de opvolger van Ultra HD te wachten ,

namelijk , Super Ultra HD , dit geeft nog beter kwaliteit , enz .... ,

dus .... grinser043.gif !!

 

m.a.w. , Ze doen maar !! En effe in herhaling:

ik heb er mijnen buik van van al die nieuwigheden !!

Wie wel geïnteresseerd is , toch veel kijkplezier :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met volle verwachting op de opvolger van Ultra HD te wachten ,

namelijk , Super Ultra HD , dit geeft nog beter kwaliteit , enz .... ,

dus .... grinser043.gif !!

 

m.a.w. , Ze doen maar !! En effe in herhaling:

ik heb er mijnen buik van van al die nieuwigheden !!

Wie wel geïnteresseerd is , toch veel kijkplezier :)

 

Koekjes Monster...was jij niet diegene die gezegd heeft dat het internet zich niet door zou zetten?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koekjes Monster...was jij niet diegene die gezegd heeft dat het internet zich niet door zou zetten?

Internet ?? Sinds 1996 internet casa CM :)

Nee , dat ging over DVB-S 3D UHD MPEG .... enz .... als ik me herinneren kan :)

Dat al die nieuwigheden regelrecht m'n strot uitkomen !!

https://www.sat4all.com/forums/topic/333388-eerste-test-uitzendingen-door-astra-op-192°-oost-in-ultra-hd/#entry2163504

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

UHD gaat er niet komen....

 

Het is er al!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals er nog steeds volop 4/3 wordt uitgezonden, en hoelang bestaat 16/9 al? :confused:

Ik sta niet te wachten achter UHD, want als dit nieuwe bakjes worden, zou de pret en gemak van linux bakjes wel eens over kunnen zijn en gaan ze misschien voor die kanalen hun orca viacces codering gebruiken  :( .

Wil niet pessimistisch zijn, maar ze gaan geen nieuwe codering testen voor de lol. En de geschiedenis leert, dat vroeger nieuwe (hd) kanalen ook enkel in seca gecodeerd was, terwijl irdeto nog volop was gebruikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever een programma in SD wat de moeite van het bekijken waard is dan alle shit welke de RTL en SBS groepen over ons uitstorten in HD, super HD of ultra super HD.

Altijd het zelfde en op elkaar gelijkende soort programma's waar talentenjachten de boventoon voeren.

Lekker goedkoop en avondvullend, uitgemolken van hier tot ginder met als toetje een stemming die extra geld oplevert.

Het zal mij benieuwen wanneer zij echt is iets zinsvol en vernieuwend gaan bedenken en het dan is niet kopiëren  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is 3/4 van de uitzendingen "TROEP", maar net hetgeen mij boeit wil ik toch wel in HD zien.

UHD en 3D is voor mij overbodig en enkel marketing gedoe, ofwel zetten de hele boel in keer over naar UHD ofwel verdwijnt het ook maar weer zoals zovele luidkeels aangekondigde superieure kijk belevingen.

 

Dus voor nu weg met SD, en dan verder praten. 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...