Ga naar inhoud


Is de zap-history uitschakelbaar?


kriebie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb eindelijk ook eens de tijd genomen het nieuwe VTI image te installeren.

Maar de zap-history vind ik knap irritant, of liever gezegd niet de functie zelf, maar dat die opgeroepen wordt door op 'exit' te drukken. (Het lijkt me dat je met de 'exit'-knop alleen ergens uit dient te geraken, nooit ergens in.)

In de setup heb ik nergens gevonden of dit uitschakelbaar is, of onder een andere toets onder te brengen (desnoods lang op 'exit' drukken) of zo. 

Is zo'n wijziging mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, dan heb jij een bijzondere installatie of apparaat want ik ben in al die jaren dat ik VTI gebruik nog nooit een Zap-history tegengekomen, laat staan via de Exit-knop in te drukken.

 

Over welk apparaat heb jij het en welke Skin gebruik jij?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

... zit jij nog op een image uit het stenen tijdperk.

 

Dat klopt dat het via OpenWebif uit- of ingeschakeld kan worden maar ik vind jouw reactie toch wel enigszins arrogant overkomen want jij kunt via mijn handtekening zien welke Image(versie) ik gebruik dus deze opmerking was volledig overbodig.

 

Als je echter een standaard VTI installatie uitvoert dan zal je normaliter nooit de ZAP-history tegenkomen, laat staan via de Exit toets.

Althans ik heb het nog nooit eerder gezien.

Dus mijn verbazing is niet zo vreemd ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zegt is ook niet waar, voor de duidelijkheid de functie is er sedert enkele updates geleden bijgekomen, ik vermoede dat jij dus niet update, met een standaard installatie heeft het niets vandoen.

Maar wat een niet standaard installatie voorstelt is me een raadsel, voor zover ik weet plaats je de usb stick erin met de image bestanden en laat je de ontvanger de installatie voltooien, veel invloed kan je daar niet op hebben.

 

Hopelijk is deze opmerking niet overbodig, en brengt ie wat klaarheid.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, brengt geen klaarheid.

Dat deze optie via OpenWebif beschikbaar is lijkt me duidelijk al is mij dat volledig ontgaan.

 

Wat mij dan wel volledig onduidelijk is hoe het mogelijk is dat je deze optie via de Exit-knop oproept en dat is geen onderdeel van een standaard installatie.

Dit was de vraag die TS stelde en daarop reageerde ik.

Als je VTI recht toe - recht aan installeert zal deze ZAP history niet via de Exit-knop op te roepen zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Simpel. Je drukt de exit toets, en dan krijg je een lijstje van ik meen de laatste 10 kanalen die je hebt gekeken. Dat zit er al een hele tijd in. Je kan die functie inderdaad in de webinterface uitschakelen, maar als je op de "<"  toets duwt kan je nog steeds terug door de history. Ik heb geen optie gevonden om dat uit te schakelen, dus ik denk dat dat niet kan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan op de Exit-toets drukken wat ik wil maar geen ZAP-history ondanks dat deze optie in OpenPli is aangevinkt.

Ik zou niet weten waar het aan kan liggen, vind het verder ook niet spannend of die nu wel of niet te voorschijn zou komen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het liet mij toch geen rust, nadat ik gisterenavond de SOLO2 met dezelfde versie opnieuw had geflahst krijg ik nu ook via de Exit-toets een ZAP-Histoty.

Heb geen idee wat de oorzaak was maar komt wel vaker voor dat dingen gebeuren die niet verklaarbaar zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...