Ga naar inhoud


Keuze niewe ontvanger


MacDaddy

Aanbevolen berichten

Goede dag,

 

ik ben aan het afwegen welke niewe ontvanger ik zal aanschaffen.

tijfel tussen de nr 3 = Vu+ Solo se v2

                       nr 1 Vu+ Duo2 samen met de Mutant HD2400Quad.

 

belangrijke punten

snelheid, stabiliteit, minimaal twin tuner, transcoding zonder hapering, warmte ontwikkeling van de ontvanger op volle belasting.

tevens vind ik ook zeer belangrijk de  service ondersteuning en kwaliteit van de gebruikte componenten, bouw en afwerking van de ontvanger.

 

driver, software support voor de hobby natuurlijk he ;)

 

graag hoor ik wat jullie zouden adviseren en of er hier mensen met ervaring hebben met deze ontvangers.

 

alvast dank jullie wel voor ieders advies

 

grtjes MacDaddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Overweeg ook het aanwezig zijn van een CI slot voor de komende codeing op veel zenders op je toekomstige ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een VU+ Duo2, waar ik tevreden mee ben. Denk dat de kwaliteit van beide ontvangers wel in orde is. Als je er ook een beetje mee wilt hobby-en denk ik dat de Duo2 wat meer opties geeft, ook gewoon in praktisch opzicht. Hij heeft twee tuner sloten (kunnen dus twee dual-tuners in, dus 4 tuners totaal). Heeft ook nog een kleuren display waar je een beetje mee kunt spelen. De Duo2 is ook wat groter (heeft ruimte voor een interne harde schijf) en wordt niet bijzonder warm. Ik kan me voorstellen dat de Solo v2 wat warmer wordt ivm. omdat het een compact apparaat is met bijna dezelfde hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overweeg ook het aanwezig zijn van een CI slot voor de komende codeing op veel zenders op je toekomstige ontvanger.

 

Solo v2 heeft als ik het goed heb ook een CI slot..en een smartcard slot (maar de Duo2 heeft twee van beide, dus daar wel wat meer ruimte)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem zelf als cable ontvanger en bevalt me prima.

Ook streamen van en naar mijn oude Duo gaat perfect.

Duo 2 heeft standaard gigabit lan en WiFi 802.11n(up to 300Mbps)

 

Ram en flash van Duo2 zijn het dubbele dan van de SoleSEv2

2048/1024 tegen 1024/512

 

En zoals boven al aangegeven de Duo2 kan een interne schijf hebben.

 

Persoonlijk zou ik voor de Duo2 kiezen

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie erg interesant jullie bevindingen en erg behulpzaam  erg fijn

maar hoor weinig over de Mutant deze heeft wel ci+ ondersteuning en hdmi in, e2xbmc komt eraan nu nog in alpha versie.

iemand ook met deze ontvanger ervaring?

 

ik hoor graag jullie verdere bevindingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier 2 X duo 2.Eenmaal quad tuner en eenmaal single tuner die eigenlijk niet gebruikt word.2de box draait via remote stream.Beiden interne HDD en temp gaat niet boven de 40 graden.Super toestellen om vast te kijken en te hobbyen.Zoek ff goed want ik heb voor de duo2 amper 354 euro betaald inclus dual tuner DVB-S2.En 3 jaar garantie

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de info over het warm worden Belllejt.

 

Dat is dan echt mooie temp mijn GB Quad (ook met 1 tuner erin) heb ik uit elende een ventilator in moeten bouwen (na inbouwen +/-60) die werd +/-90graden, en erboven poef uit dat gekke kastje kon je je hand niet opleggen. 

 

En zal goed rondkijken wat prijs betreft haha

Maar kijken of er ook nog mutant gebruikers zijn ;)

En misschien kijken in het echie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de Duo 2 en de Solo 2, allebei prima ontvangers ik kan me geen betere wensen. Dat is trouwens ook te danken aan de fantastische support van Tonskidutch en andere satvrienden.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...