Ga naar inhoud


Oudere Ultra HD-televisie niet toekomstzeker


Sprietje

Aanbevolen berichten

Al die nieuwigheden , sorry , maar ik pas !!

Ik heb het net even opgezocht maar cookie monster wordt volgend jaar 50. Dan geef je het wel snel op :-)

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cookie_Monster

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het net even opgezocht maar cookie monster wordt volgend jaar 50. Dan geef je het wel snel op :-)

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cookie_Monster

Ahaaaa :)

CM in HD :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je nu veel tv kijken want over een paar jaar zit je naar een zwart scherm te kijken :D

Dat is nu net wat niet het geval is.

Kijk, je mag ervan uitgaan dat ontvangers ook gaan downscalen, dus het is voldoende dat je ontvanger Ultra-HD kan downscalen naar gewone HD omdat je geen zwart beeld zou hebben.

Bovendien moet ik nog zien dat de adoptie van 4K en 8K snel gaat.

3D heeft bewezen dat men niet zomaar tegen de consument in kan gaan.

En zelfs wat HD betreft, heb ik nog altijd een pak zenders die alleen in SD te bekijken zijn, en we zijn zoveel jaar verder.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ook niks van ,de mensen die niet beschikken over een uhd tv met HDR kunnen het programma gewoon bekijken enkel niet met de hdr technologie maar gewoon in uhd zonder HDR het beeld word dus een stap gedwongrade (je zou het kunnen vergelijken met oude versterkers die geen dts aan boord hebben dan is 5.1 wel mogelijk HDR is echt een laag extra die kan dus makkelijk aan en uitgeschakeld worden) daarbij heb je ook nog niet veel aan HDR want daar zijn ook nog geen universele afspraken over wat het precies moet gaan worden elk merk heeft zo zijn eigen technologie en aantal nits Samsung zit geloof ik met de tv's op 650 nits en ze willen naar de 4000 Of meer in de toekomst

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

zal het niet zijn, dat UHD of moet ik zeggen 4KHD (blijkt niet hetzelfde te zijn), enkel zal zijn voor een selecte groep gebruiker?

Zoals iemand schreef, zijn vele zenders nog in sd, en wordt in Vlaanderen, via ip en coax, geklaagd dat HD in bepaalde gevallen niet om aan te zien is. Hoe gaan ze dan UHD willen gaan aanbieden? M7 staat nu ook niet gekend als het brengen van een hoogwaardig hd plaatje, laat staan UHD.

off toppic. We onderbreken het sd programma en we zijn er terug na de reclame in UHD of 8KHD  :P  :P  :D

En dat sky dit zal brengen, kan leuk zijn, maar dan zal zowel wetgeving en sky willen wijzigen, dat we in elk land sky kunnen zien. Want ik verwacht de eerste jaren geen UHD via M7. Want anders hadden ze misschien gezorgd, dat hun orca decoders voorzien waren van UHD,maar niet dus.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung bied ook ondersteuning aan 2013/2014 toestellen met de nieuwe sek 3500 evolution kit.

 

Heb zelf de Samsung UHD Ue55f9000 icm met de sek 3500 evolutionkit die ook  HEVC ondersteunt

 

500 euro ? nou ik heb voor mijn sek 3500 330 euro betaald hier in nederland

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

Oudere Ultra HD-televisie niet toekomstzeker

De Britse tv-aanbieder Sky trekt aan de bel en luidt de noodklok over de eerste generatie Ultra HD-televisies. Deze zijn volgens het bedrijf mogelijk niet geschikt voor toekomstig Ultra HD gebruik.

 

Het zijn vooral de zogenaamde early adopters die veel geld hebben betaald om als eerste Ultra HD in de huiskamer te willen hebben die bedrogen uitkomen. Het volgens Sky om diverse modellen Ultra HD-televisies uit 2013 en 2014. Maar het mediabedrijf heeft zelfs geconstateerd dat nieuwe modellen uit 2015 niet aan alle voorwaarden voldoen die Sky in de toekomst voor Ultra HD gaat gebruiken. Omdat er nog geen vastgelegde standaarden voor Ultra HD zijn, komen bezitters van sommige modellen Ultra HD-televisies in de toekomst mogelijk in problemen.

 

Geen sportuitzendingen in Ultra HD

 

Technische topman Chris Johns van Sky wijst erop dat met deze Ultra HD-televisies bijvoorbeeld niet naar Ultra HD-sportuitzendingen bij de aanbieder gekeken kan worden. De eerste generatie beeldschermen bieden 25 beeldframes per seconde, ook wel als 25fps aangegeven. Dat is te weinig voor High Dynamic Range – afgekort HDR – techniek die in de toekomst door de meeste aanbieders – waaronder Sky – voor Ultra HD-sportuitzendingen gebruikt gaat worden. Bij aankoop van een Ultra HD-televisie moet de koper volgens Johns kritisch naar specificaties kijken. Zo worden tijdens opruimingacties Ultra HD-televisies voor lage prijzen aangeboden. In sommige gevallen gaat het hierbij op oudere modellen die de nieuwste technieken niet ondersteunen.

 

HEVC ondersteuning

 

Naast HDR en een hogere fps ondersteuning is het ook belangrijk om te kijken of een Ultra HD-televisie HEVC ondersteunt. Deze techniek is nodig om überhaupt naar Ultra HD-content te kunnen kijken. Deze compressietechniek wordt namelijk bij alle huidige lineair uitgezonden Ultra HD-zenders gebruikt. Ook Netflix gebruikt voor het OTT aanbieden van Ultra HD deze techniek. Onder meer Philips heeft in de voorgaande jaren televisie op de markt gebracht die HEVC niet ondersteunen.

 

Samsung Smart Evolution Kit

 

Samsung biedt bij duurdere Ultra HD-televisies de mogelijkheid om de televisie door het gebruik van een Smart Evolution Kit (SEK) jaarlijks naar de nieuwste technieken op te waarderen. De kosten van een nieuwe SEK bedragen voor Ultra HD-televisies rond de vijfhonderd euro. Samsung biedt SEK-ondersteuning in de 2015-modellen alleen in de JS-9000 en JS-9500 televisies aan.

 

 

Zo...ik heb dit nog weer eens doorgelezen en me de ballen uit mijn broek gelachen.

Het is niet Sky die gaat bepalen hoe de toekomstige standaards er uit gaan zien maar dat zijn toch echt de SMPTE en EBU in samenwerking met de MPEG, die de standaards voorstellen, uitwerken en dan samen vastleggen.

Als je je daar als broadcaster dan niet aan houdt...tja, dan zal er weinig publiek zijn die je programma´s kan zien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo...ik heb dit nog weer eens doorgelezen en me de ballen uit mijn broek gelachen.

Het is niet Sky die gaat bepalen hoe de toekomstige standaards er uit gaan zien maar dat zijn toch echt de SMPTE en EBU in samenwerking met de MPEG, die de standaards voorstellen, uitwerken en dan samen vastleggen.

Als je je daar als broadcaster dan niet aan houdt...tja, dan zal er weinig publiek zijn die je programma´s kan zien.

Of omgekeerd, echt weinig tv's verkocht. Hoeveel miljoenen abonnee's zou sky U.K. DE en IT niet tezamen hebben?

De kijkers willen zien, en zijn gerust welke standaard en of er een standaard wordt gekozen.

off toppic, gebruikt sky U.K., ook geen afwijkende norm bij hun eigen sat installatie? heb hier ooit gelezen, dat een Nederlandse persoon zijn ontvanger aan een schotel wilde aansluiten, maar niet kon, omdat sky een afwijkende norm hanteert.

Ik denk (maar kan verkeerd zijn) dat de grote spelers wel degelijk invloed hebben, hoe de tv in de toekomst eruit moet zien.

Want ooit is er ergens een tekst gecirculeerd, dat ze eigenlijk de bedoeling hadden, om buiten de dvb standaard ook één Europese norm wilden qua codering. Het eerste is met veel moeite gekomen, en het 2de niet. Of dit een vergelijking is met tv, dat weet ik niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

off toppic, gebruikt sky U.K., ook geen afwijkende norm bij hun eigen sat installatie? heb hier ooit gelezen, dat een Nederlandse persoon zijn ontvanger aan een schotel wilde aansluiten, maar niet kon, omdat sky een afwijkende norm hanteert.

Wat een onzin.

Sky gebruikt sinds 1998 de Astra 2 positie en levert aan alle klanten een Ku-band schotel met universal LNB. Hierop kan je elke sat ontvanger aansluiten.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin.

Sky gebruikt sinds 1998 de Astra 2 positie en levert aan alle klanten een Ku-band schotel met universal LNB. Hierop kan je elke sat ontvanger aansluiten.

Ik ga heel het schotelpark niet gaan afschuimen, en de zoekfunctie levert me niks op. Maar in schotelpark stond ooit een thread, dat een Nederlandse persoon naar Engeland verhuisde en de bestaande schotel daar wilde gebruiken, door te richten op de toen nog enkel gebruikte astra 1 satelliet voor CD. Maar de uitgang van de lnb, was niet voorzien van de ons gekende F-connector, maar één die bij die sky setjes wordt geleverd.

Dit helaas nu totaal top offic gegaan, om me te verduidelijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...