Ga naar inhoud


Geen/slecht ontvangst RTL HD kanalen


Big-Alf

Aanbevolen berichten

Ik heb een SAB Titan Micro ontvanger met een CD HD Basis Abo en heb sinds enkele dagen weinig tot geen ontvangst op de HD  zenders van RTL.

Aan de schotel en/of LNB ligt het niet, want op mijn andere ontvanger (M7) heb ik prima beeld op alle zenders.

Ik heb de kabels al gewisseld en ook mijn smartcard, echter zonde resultaat, nog steeds slecht/geen beeld op de RTL zenders.

Heeft iemand enig idee, waar dit aan kan liggen?

aangepast door Big-Alf
Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je er al eens terug nieuwere soft opgezet ?

word je toestel warmer dan anders ?

of hij is bijna stuk kan ook nog

kan je eens een fastscan doen,zodat je zenders weer vernieuwd zijn

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en jou signaal? hoeveel geeft de sab aan ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SAB geeft een signaal sterkte van ± 85% aan en bij de RTL zenders kwaliteit 0

Op de overige zenders  is de kwaliteit ruim 80% Zit in Spanje ter hoogte van Alicante met een 80cm Schotel.

Ik merkte vanmiddag dat hij inderdaad best wel warm was tijdens het in bedrijf zijn. Na enkele uren in  standby is

de ontvanger gewoon op kamer temperatuur. En er zit nog de standaard software op.

Ik heb wel gezien dat er nieuwere software voor is, maar er staat ook een upgrade tol tussen de software.

Moet je die ook gebruiken,of alleen de laatste software op een USB stick zetten en updaten? 

De ontvanger is overigens pas een maand op 8 oud en heb reeds een fastscan uitgevoerd

aangepast door Big-Alf
Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat vb een vrije  mpeg4 zender op 23.5°

 Astra 3B 11914.50 H 75 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

vb 

TV Noord     TV Gelderland en nog enkele         

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze het s'morgens soms doen kan je dan misschien de skew van je lnb eens wat draaien

maak eerst met een stift een kenmerk zodat je hem desnoods op dezelfde plaats kan terug zetten

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je toch te weinig signaal.

Je schreef: Ik heb de kabels al gewisseld en ook mijn smartcard, echter zonde resultaat, nog steeds slecht/geen beeld op de RTL zenders.

Wat bedoel je precies met uitgewisseld? Heb je de coaxkabels op de lnb verwisseld?

 

Zoals ik eerder al vermelde, heb ik twee ontvangers in gebruik. Een SAB en een M7. Beide zitten op de zelfde schotel en LNB.

Op de M7 heb ik geen enkel probleem en kan alle kanalen perfect ontvangen. Echter op de SAB ontvanger, geen beeld op de RTL HD kanalen. Alle overige kanalen wel beeld en voldoende signaal/kwaliteit. Ook na het wisselen van de kabels op de LBN, geen verbetering op de SAB en ook geen verslechtering op de M7. Wat mij tot de conclusie brengt dat het probleem bij de SAB ontvanger moet liggen.

 

Ik heb op de site van SAB nieuwe software gevonden en een update tool. In mijn vorige reactie had ik gevraagd of iemand kan aangeven of de software direct van een usb stick kan worden geladen, of dat ik eerst ook de upgrade tool moet laden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de kabels wissel, merk ik op zowel de SAB als ook op de M7 geen verschil.

De SAB geeft dan nog steeds geen beeld en bij de M7 blijft alles goed.

Kabels zijn beide vrij nieuw en onbeschadigd. Ook het wisselen van de ontvangers

gaf het zelfde resultaat als bij het wisselen van alleen de coax bij de LNB.

 

Echter heb ik net nog even de SAB gecheckt en nu weer goed beeld en volop signaal/kwaliteit.

Dus waar het aan ligt??? Ik heb geen idee.

aangepast door Big-Alf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...